Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Wie vaccineert wel, wie niet, waarom wel en waarom niet?

Ja, zeker weten, omdat....
10
7%
Nee, zeker weten van niet, omdat.....
105
77%
Anders, namelijk.....
21
15%
Door Tamara
#3172578
Ik kreeg een aantal weken geleden een postkaart met het advies weer te laten enten.
Natuurlijk niet gedaan. Ik moest een paar weken geleden ook met Senna voor een bultje onder haar kin en toen werd er ook gevraagd zal ik er meteen een inenting in zetten. Ik heb uitgelegd dat ik dit door haar Mast Cell tumor niet meer doe en dat dit door een DA werd geadviseerd (tannetje). Dit vond ze blijkbaar prima want ze heeft het verder niet meer over gehad. alhoewel ik het nooit meer zou toestaan dat een dierenarts ooit nog een inenting in haar zet. Ik heb nog steeds spijt dat ik met de verwijdering van haar kwaadaardige tumor een week eerder een Weil inenting heb laten zetten. Sindsdien heb ik veel vitamine en mineralen supplementen gegeven om haar  weerstand weer sterk te maken.
Gebruikersavatar
Door chery
#3173266
Interessant. Ik heb vanmorgen toevallig de homeoproylaxe voor lepto weer gegeven. uit dat artikel mag ik dus opmaken, dat mijn hond, die vaak met paarden in contact is en op stal en in het weiland rond banjert een natuurlijke weerstand op bouwt?
Door Diego
#3176250
Bedankt voor je stuk Tom's Borders
Onze 5 honden in de leeftijd van 11 maanden tot 11 jaar vaccineer ik niet en dus ook geen lepto. Ze zitten hier op de boerderij, lopen vrijwel hele dag op het erf te scharrelen en komen in vieze slootjes en graven nesten op van muizen die hier zitten en af en toe zie ik een rat lopen.
Ze vreten de muizen soms op en dan ook gelijk maar het nest erbij..de mafketels :2funny:

Kerngezond en nooit ergens last van. Ik ga er dus vanuit dat ze tegen een stootje kunnen en een weerstand hebben opgebouwd.
Daarnaast zou ik het erger vinden dat ze ziek zouden worden van de vaccinatie die ze dan zonodig van mij moesten krijgen, dan dat Weil zouden krijgen omdat ik ze niet vaccineer.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3176266
Diego schreef:Bedankt voor je stuk Tom's Borders
Onze 5 honden in de leeftijd van 11 maanden tot 11 jaar vaccineer ik niet en dus ook geen lepto. Ze zitten hier op de boerderij, lopen vrijwel hele dag op het erf te scharrelen en komen in vieze slootjes en graven nesten op van muizen die hier zitten en af en toe zie ik een rat lopen.
Ze vreten de muizen soms op en dan ook gelijk maar het nest erbij..de mafketels :2funny:

Kerngezond en nooit ergens last van. Ik ga er dus vanuit dat ze tegen een stootje kunnen en een weerstand hebben opgebouwd.
Daarnaast zou ik het erger vinden dat ze ziek zouden worden van de vaccinatie die ze dan zonodig van mij moesten krijgen, dan dat Weil zouden krijgen omdat ik ze niet vaccineer.
Dit ben ik met je eens. Als je tenminste op tijd erbij bent en beseft dat de klachten ook Weil kunnen zijn en je da om een test vraagt.
Vaccinatieschade gaat nooit meer weg. Die ervaring maakt dat ik liever een ziekte behandel dan tegen vaccinatieschade moet boksen, want dat laatste is zo'n liedje zonder eind.
Door Lizzy
#3176345
Ja, dit is allemaal waar natuurlijk. Totdat je hond er dood aan gaat, aan de ziekte die ie oploopt. Ook dan moet je "overtuigt" of "sterk" genoeg zijn om tegen jezelf te kunnen zeggen "ik heb dit gedaan omdat ik dacht dat dit het beste was voor mijn hond". En ik denk niet dat het mee zal vallen. Maar goed, dat ben je dan aan jezelf en je hond verplicht.... Ik denk dat veel mensen makkelijker kunnen leven met een hond die dood gaat door een enting dan een hond die dood gaat omdat je hem niet geënt hebt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3176360
Lizzy schreef:Ja, dit is allemaal waar natuurlijk. Totdat je hond er dood aan gaat, aan de ziekte die ie oploopt. Ook dan moet je "overtuigt" of "sterk" genoeg zijn om tegen jezelf te kunnen zeggen "ik heb dit gedaan omdat ik dacht dat dit het beste was voor mijn hond". En ik denk niet dat het mee zal vallen. Maar goed, dat ben je dan aan jezelf en je hond verplicht.... Ik denk dat veel mensen makkelijker kunnen leven met een hond die dood gaat door een enting dan een hond die dood gaat omdat je hem niet geënt hebt.
Klopt. De vraag blijft dan natuurlijk ook of je hond met enting niet ziek zou zijn geworden. Want als je ent voor stam a, b, c en d en jou hond krijgt e dan doet die enting natuurlijk niets af.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3196341
Twee vragen voor al diegenen die geen lepto meer geënt hebben sinds de komst van L4.

> Hoe is het bevallen, in die zin, heb je je vaak zorgen gemaakt wanneer je hondje in een vies water sprong of sta je er op een gegeven moment niet meer bij stil?

> Laat je ook in de toekomst geen lepto-vaccinatie meer zetten?

Ps ik heb in maart 2014 mijn honden wel nog met L4 laten vaccineren. Heb afgelopen jaar echter zoveel gelezen over de risico's en de zinloosheid van het vaccin, dat ik heb besloten dat maart 2014 de laatste lepto enting gezet is.
Door vagebond
#3196381
Ik ent de teckels ook niet voor Weil. Eerlijk gezegd hou ik enkel rekening met een jonge hond. Tot een jaar moeten ze weerstand opbouwen, daarna kunnen ze het zelf (hopelijk) oplossen. Dus ik denk er niet over na. Laatst had de oudste een rat gevangen, naar binnen gewerkt, daarna weer in zijn geheel uitgekotst. Volgende dag lag er nog een velletje met staart, haphap weg. Tja, ze vreten echt van alles, onherkenbare dingen/kadavers, ik ga er vanuit dat ze zichzelf een goede immuniteit voor Weil aanmeten.
Door Lizzy
#3196415
*Remy* schreef:Twee vragen voor al diegenen die geen lepto meer geënt hebben sinds de komst van L4.

> Hoe is het bevallen, in die zin, heb je je vaak zorgen gemaakt wanneer je hondje in een vies water sprong of sta je er op een gegeven moment niet meer bij stil?
Ik vaccineer mijn honden al jaren niet, niet met L2 en niet met L4. Wel 1 keer als ze pup zijn (op 16 en 19 weken), daarna niet meer. En ja, ik maak me ieder jaar weer zorgen als mijn honden het water in springen. Zeker als het veel geregend heeft en het warm is. En ja, ik sta daar wel bij stil. Ik vind ook als je niet vaccineert dat je verdomd goed bewust moet zijn van het feit dat je je honden niet vaccineert en dat je de symptomen echt uit je hoofd moet kennen. Het moet niet zo zijn dat je geen leven hebt als je je honden niet laat vaccineren en stijf staat van de stress. Dan kun je ze beter laten vaccineren. Vind ik.
> Laat je ook in de toekomst geen lepto-vaccinatie meer zetten?

Ps ik heb in maart 2014 mijn honden wel nog met L4 laten vaccineren. Heb afgelopen jaar echter zoveel gelezen over de risico's en de zinloosheid van het vaccin, dat ik heb besloten dat maart 2014 de laatste lepto enting gezet is.
Dat weet ik niet. Als er morgen ineens 100 honden in Zoetermeer besmet raken met Lepto en die zijn niet gevaccineerd en de honden die wel gevaccineerd zijn en in dezelfde plas zwemmen zijn niet ziek: wie weet wat ik dan overweeg.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3196420
Oscar is al een paar jaar niet tegen lepto gevacineerd en ik maak me er geen zorgen om. Ik ben me er wel bewust van en als hij ziek mocht worden dan is het heel belangrijk om lepto te herkennen. Ik hou hem niet weg bij water.

Nou is het bij Oscar simpelweg niet meer mogelijk om hem te enten, maar als het wel kon entte ik zeker weten geen lepto. Enkel rabies en eventueel na een titerbepaling bewust wat er nodig zou zijn. Maar ook om de andere ziektes maak ik me geen zorgen omdat hij daar 3 jaar terug goede titers voor had.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3196458
*Remy* schreef:Twee vragen voor al diegenen die geen lepto meer geënt hebben sinds de komst van L4.

> Hoe is het bevallen, in die zin, heb je je vaak zorgen gemaakt wanneer je hondje in een vies water sprong of sta je er op een gegeven moment niet meer bij stil?

> Laat je ook in de toekomst geen lepto-vaccinatie meer zetten?

Ps ik heb in maart 2014 mijn honden wel nog met L4 laten vaccineren. Heb afgelopen jaar echter zoveel gelezen over de risico's en de zinloosheid van het vaccin, dat ik heb besloten dat maart 2014 de laatste lepto enting gezet is.
> Op zich wel bevallen, ik merk eigenlijk geen verschil. Ik maak me niet druk, ik kies hier bewust voor. Mocht hij ziek worden sta ik natuurlijk gisteren al bij de dierenarts ;)

> Nee, als alles blijft zoals nu, met enkele besmettingen per jaar (zoals 2 jaar terug 2 mensen in Zoetermeer of die Belgen die vorig jaar meededen aan een modderloop) die groot in het nieuws komen, maak ik me niet druk.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door