Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#2995146
Zoë zit onder de zwarte korreltjes zijn dat echt poepjes? Ik zie geen vlooien verder en ze heeft nergens last van. De buurbeestjes waar zij overdag is hadden wel echt zichtbaar vlooien. Alles is behandeld met frontline inmiddels.
Door Martine-Tom
#2995148
Even op een wit papiertje leggenen natmaken, als het rood word is dat bloed en zijn het poepjes van vlooien  ;)
Door heicke
#2995154
welke merken gif gebruiken jullie eigenlijk op de hond en in huis? Ik heb het idee dat hier niets werkt in de mate wat ik wil  >:(
Door Martine-Tom
#2995156
Op de hond niks, in huis IndoorX en toen die op was Bolfo (was het enige waar ik zo snel aan kon komen) het is vroeg dag maar het lijkt prima te werken.
Door Parelridder
#2997599
heicke schreef: welke merken gif gebruiken jullie eigenlijk op de hond en in huis? Ik heb het idee dat hier niets werkt in de mate wat ik wil >:(
Als er vlooien zijn (jaren niet gehad, maar nu inens weer.. zal die heftige zomer zijn denk ik) dan gebruik ik Advantage pipetjes. Dit werkt - nog steeds - echt súper!!! Binnen enkele uren kam je er verdoofde vlooien af en een dag later vind je er geen meer. Het huis behandelen daarbij doe ik nooit, volkomen overbodig met goede bestrijding op het dier (ze komen immers niet voor m'n kleden, maar voor de hond). Het werkt 4 weken en daarmee is alles ook foetsie, dus eenmalige behandeling is afdoende.
Advantage bestaat ook voor katten.
Het werkt niet via de bloedbaan: de vlooien komen er mee in aanrakeing vóór ze bijten. En hoewel omgevingsspray wellicht milder lijkt voor je huisdier - zo dat al afdoende is om er werkelijk vanaf te komen - zet ik daar gróte vraagtekens bij. Liggen op kleden en kussens waar spray op gespoten is die niet ingeademd mag worden lijkt me n.l. evenmin een aanbeveling. Laat staan voor een dier dat gericht is op het opsnuiven van geuren. Zelf heb ik mijn 1e pup eens naar de da gebracht nav keelklachten, waarbij de da direct vroeg of ik mijn huis tegen vlooien had behandeld. Dat was het geval.. De klachten waren kennelijk zeer veel voorkomend, want zó herkenbaar! Daarna heb ik nóóit meer mijn huis/klaadjes behandeld (nu ca. 15 jaar).
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3002633
Ik wil zelf ook geen pipetjes meer gebruiken, en vraag me ook af hoe veilig omgevingsspray is.

heb nu vlooien, en ecostyle met andere producten  lijkt te werken.

omgevingsspray van bolfo alleen op moeilijk bereikbare plekken, ik zou dit NOOIT op kleedjes ed spuiten. Mijn keel was rood die dag dat ik ermee aan de gang ging....

Ecostyle heb ik alle producten van gebruikt..dus de spray op de vacht, erna omgevingsspray voor kleedjes (op basis van kokosolie en citroen geloof ik) en ernvlooiendruppels van ecostyle.

Daarbij geef ik al een tijdje fengriek ter voorkoming van, denk dat dat goed werkt als je hond in goede conditie is. Dit een paar dagen verdubbeld. Ook elke dag wat etherische verdunde olie op de vacht, en nu paar dagen later lijkt het alsof het beter gaat..En alle kleedjes in de vriezer of was, en tijdelijk even handdoeken

Ik ga hier ook nog diatooomaarde gebruiken voor de kleedjes,  maar laat mijn hond ze dan niet gebruiken tot ik het eraf gezogen heb...

Ik denk dat het met natuurlijke middelen wel kan, alleen het is hard werken...maar goed..die chemische spullen zijn ook niet ok, temeer omdat de vlooien er resistent tegen worden...
Door heicke
#3002662
Ik heb de advantage nu en ik moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben, de vlooien zijn verdwenen en als bij de hondentraining weer wat meelift dan zijn ze ook zo weer weg.

Over Bolfo ben ik niet zo tevreden, dat hielp helemaal niets: ik had zowel voor de dieren als omgevingsspray.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door