Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2954635
Verhaal:
Wij gaan een weekje naar Frankrijk, ik zou dus voor Franse hartworm en zandvliegjes iets moeten bedenken..

Franse hartworm
Het woud gebeld: zij kunnen inderdaad op Franse hartworm testen, test is nog niet beschikbaar maar als je het er in de mail bij zet, wordt dit ook gedaan. Dit helpt echter niet als je naar Frankrijk gaat, want daar heb je hartworm (wat iets anders is dan Franse hartworm die in de longen zit) en die kun je alleen in het bloed terugvinden. Het advies om Milbemax te gebruiken blijft, DA geeft aan dat dit voor Collies niet kan en adviseert Drontal of Panacur, voorkeur voor Panacur.

Zandvliegjes
Stonghold helpt niet tegen zandvliegjes, advies is Advantix of Scalibor, beiden veilig voor Collies.

Dus? Ik denk dat het de Advantix wordt (ik zou het verschrikkelijk vinden als er milieu verontreiniging is doordat Jacy overal in het water gaat met Scalibor om) en voor ontwormen de panacur? En dan in september weer gewoon halfjaarcontrole bij het Woud met Franse hartworm?
Door Suzanne
#2954755
Fenixjuh schreef: Verhaal:
Wij gaan een weekje naar Frankrijk, ik zou dus voor Franse hartworm en zandvliegjes iets moeten bedenken..

Franse hartworm
Het woud gebeld: zij kunnen inderdaad op Franse hartworm testen, test is nog niet beschikbaar maar als je het er in de mail bij zet, wordt dit ook gedaan. Dit helpt echter niet als je naar Frankrijk gaat, want daar heb je hartworm (wat iets anders is dan Franse hartworm die in de longen zit) en die kun je alleen in het bloed terugvinden. Het advies om Milbemax te gebruiken blijft, DA geeft aan dat dit voor Collies niet kan en adviseert Drontal of Panacur, voorkeur voor Panacur.

Zandvliegjes
Stonghold helpt niet tegen zandvliegjes, advies is Advantix of Scalibor, beiden veilig voor Collies.

Dus? Ik denk dat het de Advantix wordt (ik zou het verschrikkelijk vinden als er milieu verontreiniging is doordat Jacy overal in het water gaat met Scalibor om) en voor ontwormen de panacur? En dan in september weer gewoon halfjaarcontrole bij het Woud met Franse hartworm?
Ik DACHT dat Milbamax voor collies ook kon. Ben niet 100% zeker echter.
Advantix wordt heel verschillend over gedacht. De een geeft het nooit, de ander wel. Het is een discutabel middel. Mijn honden hebben er nooit last van gehad maar ik adviseer altijd wel om nooit over de max. dosering heen te gaan. STel dat een hond 21 of 22 kg weegt, geef dan de pipet "tot 20 kg" en niet "tot 30" ;-)

Ik vind een band verschrikkelijk en wil die nooit maar dan ook nooit gebruiken. Mijn honden bijten elkaar in de nek bij het spelen dus daar gaat het al mis. En natuurlij het risico dat ze zich ophangen, ook binnnenshuis, ergens aan. Die banden breken dan niet is mijn idee. En ik vind het vreselijk met aanhalen, dan grijp ik zelf in zon band en kan ik gaan ontsmetten ;-(

Suzann
Door Suzanne
#2954827
vanhaut schreef: Scalibor mag je gewoon aanraken is niet onveilig. Wij doen de band af met zwemmen en hij zit zo los dat hij zo af kan
Misschien is dat zo maar ik gruwel van weinig dingen zo als van een band bij een hond. Ik was en ontsmet mijn handen meteen als ik merk dat een hond zo? band draagt. En helaas.. ik zal ? daarna ook alleen nog maar daar aaien waar ik ver uit de buurt van die band zit.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2954833
Tja. Wij hebben meerdere soorten geprobeerd maar bij onze honden doet scalibor het het best. Ik ben sowieso niet happy met pipetten etc. Maar heb nog geen goede oplossing gevonden op natuurlijke basis. 
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2954839
Ik bedacht me nog iets, ik heb geprobeerd het terug te vinden hier op het forum, maar niet gelukt..
Maar is het niet zo dat de Scalibor-band langere tijd werkt? Want dan zou ik hem 's avonds om kunnen doen en 's ochtends weer af.. Kunnen we de hele dag wandelen/zwemmen zonder de hele tijd na te denken dat hij die band weer af moet..
Ik ben er ook niet van hoor, al dat gif. Ik vind dat ik nu al veel maatregelen voor gewoon Frankrijk moet nemen, maar het zit erin dat die krengen over 5-10 jaar ook gewoon in Nederland zijn..
Door sella
#2955012
Mijn duitse herder Diego werd heel naar van Milbemax. Die werd daarna als mdr1 gen defect beschouwd.
Mijn huidige honden kunnen gelukkig wel tegen milbemax.

Ikzelf zou liever voor een pipet kiezen dan voor een halsband, omdat ze die kunnen verliezen, vindt ik met een leren jammer, maar eentje die de gezondheid moet beschermen verliezen is een drama op vakantie.
Door sella
#2955205
Ja dat zeggen ze, ik heb andere ervaringen. Omdat hij zo strak moet zitten om de nek dat het de huid bereikt, heb ik vreselijke hotspots gezien.
Ik gebruik nu nog niets omdat ik geen teek en vlo zie bij de heren.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2955276
Mmm. Bij onze yara heeft hij de hele zomer gewerk. Ik heb vorig jaar 0 teken gehad !  Ik doe de band niet strak, zit zelfs ruim en hij gaat af bij zwemmen.  Zolang er geen natuurlijk goed alternatief is hou ik het bij de scalibor.  Hier dus geen klachten
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2955300
Maar er was op dit forum toch iemand die de ene dag bij de ene hond de band omhad, en de andere dag bij de andere hond? Zou hij dan werken?

Ga straks even naar de dierenarts en vragen of dat het kan dat hij dan 's nachts de scalibor omheeft en overdag leg ik hem dan wel in de mand o.i.d.  Anders wordt het gewoon de advantix, want tig keer op een dag die band om en af wil ik niet..
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door