Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Hoe vaccineren jullie je hond of kat?

nooit
3
7%
enkel als puppy/kitten
7
17%
ieder jaar
11
26%
om de x-aantal jaar
6
14%
anders
15
36%
Door Robian
#347856
Ik heb anders gestemd.
Mijn beide katten laat ik allebei nog 1 keer enten. De oudste is nu 11 maand en de jongste is nu 5 maand.
Daarna ent ik ze niet meer.

De hondjes heb ik tot nu toe elk jaar laten enten.
Ze zijn nu 6 en 7 jaar en ik heb dit jaar besloten om ze niet meer te enten. Ik loop nog te dubben of ik volgend jaar bij Tannetje titers ga laten bepalen.
Door Lisa
#355260
Sacha (hond) is bijna 6 jaar en ent ik niet meer als ik eronderuit kan blijven komen, voorheen elk jaar cocktail en kennelhoest. Laatste enting was anderhalf jaar terug. Lotte (kat) is bijna 2 jaar, heeft haar kittenentingen (nies-/kattenziekte) gehad bij de fokker en bij mij wordt ze niet meer geënt. Quinty (kat, ruim 2 jaar) heeft kittenenting en 1 x jaarlijkse cocktail gehad in de kattenopvang. Bij mij wordt hij niet meer geënt.
Door wenche
#355640
Ik laat mijn beestjes gewoon nog netjes elk jaar enten, maar ben van alles aan het uitzoeken zodat ze alleen nog maar voor noodzakelijke enting (en dus nie ieder jaar) moeten
Gebruikersavatar
Door Pauline
#355688
Joris krijgt nog zijn laatste pupenting en vervolgens na een jaar 1 cocktail met Nobivac. Joep laat ik ook 1x enten met Nobivac (hij is dan 18 maand).
Daarna ga ik met Sylvia mee naar Tannetje om titers te laten bepalen. ;D
Door Borke
#356307
Ik worstel er maar mee.
De katten komen alleen in de afgezette tuin en komen verder niet buiten. Ik denk er sterk aan om helemaal niet meer te enten, maar ik twijfel nog.

De hond gaat mee naar hondenshows, soms mee met de hondenuitlaatdienst, mee op hondenwanelweekenden en zwemt bijna dagelijks en ik weet het gewoon niet. Voorlopig denk ik dat ik met hem de entschema's van de dierenarts maar volg.
De katten laat ik zo nu en dan wel door hem nakjiken, ik ga maandag met onze oudste langs voor een 'apk keuring' maar enten, nee dat doen we niet meer met onze 11 jarige Franny :-)
Door Lil
#357414
Hier elk jaar de hele mikmak, dus coctail, rabies (=hondsdolheid), kennelhoest en ziekte van weil indien dit niet in de coctail zit.
Ik weet dat dit erg veel is, maar ik loop nu eenmaal officiele landelijke wedstrijden (in Duitsland, vandaar verplichte rabies). Ik heb heel lang de overweging genomen om te stoppen met de wedstrijden en de trainingen (want zonder enting mag ik de grens niet over, en twee keer per jaar komt een politieagent me wel controleren als hij Boris in de auto ziet). Hij heeft echter zoveel plezier dat ik hem de trainingen niet wilde afnemen. Onze vorige honden werden altijd geent omdat we toen niet beter wisten dan dat het goed was (een mens blijft leren). Zodoende hoewel ik het heel erg vind dat een hond een nummer is en ook nog een electronisch ding krijgt ook laten chippen. Dat was nog niet gebeurd, aangezien het een kruising is.
Door Charlotte
#364272
Mijn honden worden nu nog elk jaar geent (alleen coctail...geen kennelhoest en rabies)

Ik verplicht mijn klanten nog om hun hond jaarlijks te laten enten dus het zou vrij lullig zijn als ik dat zelf niet zou doen.
Ik ga dit echter wel aanpassen zodat mijn klanten het schema van Nobivac mogen aanhouden. (en ik zelf dan ook)

Mijn katten zijn acht jaar en maar 1 keer ingeent. Dat vind ik meer dan genoeg dus die hoeven van mij niet meer.
Door Charlotte
#364273
Lil schreef: (want zonder enting mag ik de grens niet over, en twee keer per jaar komt een politieagent me wel controleren als hij Boris in de auto ziet)
Dus ze controleren wel bij de grens?

Ik zit namelijk met een dilemma.
Ik ga binnenkort een weekend naar vrienden van mij die in Duitsland wonen. De honden mogen mee maar ik wil ze geen rabies enting geven voor die twee dagen Duitsland.
Vanaf de grens is het nog maar 20 km rijden naar hun huis dus het is echt maar een klein stukje.

Ik rijd zelf in een grote witte bestelbus met "hondenuitlaatservice" op de zijkant. Dus het risico dat ze mij aanhouden zou wel groter zijn toch???


Weet jij misschien precies hoe dat zit??
Gebruikersavatar
Door Nitus
#364391
Charlotte schreef: Dus ze controleren wel bij de grens?

Ik zit namelijk met een dilemma.
Ik ga binnenkort een weekend naar vrienden van mij die in Duitsland wonen. De honden mogen mee maar ik wil ze geen rabies enting geven voor die twee dagen Duitsland.
Vanaf de grens is het nog maar 20 km rijden naar hun huis dus het is echt maar een klein stukje.

Ik rijd zelf in een grote witte bestelbus met "hondenuitlaatservice" op de zijkant. Dus het risico dat ze mij aanhouden zou wel groter zijn toch???


Weet jij misschien precies hoe dat zit??
Mijn ervaring is dat ze niet controleren, wij zijn tot 2 jaar terug jaren lang 2x per week met hondenaanhanger (mét stickers erop) naar Duitsland gereden en nog NOOIT aangehouden voor controle. We reden afwisselend via grote grensovergangen (snelwegen) en kleine.

Gitte is voor het laatst in dec. 2003 geënt tegen rabies en daar heb ik nog een penning van (tollwut geimpft 2004). Die heb ik dit jaar bij een bezoekje aan Duitsland maar weer even aan haar halsband gehangen ;).

Ik denk dat het er ook aan ligt of er in de streek waar je naar toe gaat hondsdolheid heerst... bij een uitbraak zullen ze sneller controlleren. Dus dat zou je je vrienden even kunnen vragen.
Als er trouwens een uitbraak is in een gebied zou IK er niet met een ongevacineerde hond gaan rondlopen.
Door Cathelijn
#364393
bij de grens met Duitsland staat er geen douane meer.
Bij de grens Duitsland/Polen stonden ze wel te controleren. Ze hebben Jonas in de auto zien liggen, maar hoefden ons paspoort niet in te kijken en dat van hem ook niet. Bij de terugweg precies hetzelfde.
Dan gaat het meer om het risico dat je honden lopen of je wel of niet gaat enten.
Door malinois
#364400
in het Eiffelgebied heerst momenteel hondsdolheid !!
ook in een gebied (weet niet meer waar) in Frankrijk heerst hondsdolheid !!!
wij zijn aan de grens met Zwitserland (op doortocht naar Italie) streng gecontroleerd : de honden moesten uit de auto en werden per stuk met het paspoortje nagekeken !!

verder zijn mijn katten als kitten en op 1 jarige leeftijd geent, daarna nooit meer. mijn oudste kat is 21 jaar !!!
ook mijn overleden katten heb ik nooit meer geent als dit en ze zijn allemaal heel oud geworden (16, 18,19)

mijn honden moet ik elk jaar laten enten ivm dekkingen, shows en vakanties in het buitenland.

grts
Monique.
Door Isis
#364683
Ik heb mijn honden alleen toen ze pup waren geënt,
2 heb ik als pup uit Spanje gekregen doordat ik niet juiste ben ingelicht hebben 2 pups een dubbele enting binnen een week gekregen, nou dat heb ik geweten hoor maar volgens de DA kon dit geen kwaad >:( ???maar was wel het eerste half jaar vaste klant bij de DA.

Na veel informatie over vaccinaties te hebben gelezen is het me duidelijk dat het gewoon weg grove geld klopperij is!!!

Hier geen entingen meer voor mijn honden!!!
Door Pipelotje
#364767
In overleg met de (homeopatisch) dierenarts worden mijn honden dit jaar niet geent. Pipo heeft 4 jr. achter elkaar zijn volledige inentingen gehad en Joshy 2 jr. (zij is jonger vandaar). Hij adviseerde wel om volgend jaar een titer bepaling te laten doen. Ik sta hier zelf natuurlijk ook volledig achter ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door