Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#2949010
Ik heb z'on vermoeden dat de werking van Advantix ook op zn retour is.
Ik gebruik het al aardig wat jaartjes in het voorjaar en de zomer en kon vaak 1x in de 5 weken een pipetje geven.
Af en toe wel een teek, maar die waren dan dood en klein.

Dit jaar zijn de teken die ik eraf pluk steeds vaker nog levend ipv dood. En volgezogen. Hoewel het maar een enkeling per week is, is dit toch een enkeling per week teveel wat blijft leven. De eerste 2-3 weken na het geven van de Advantix pluk ik ze wel er dood vanaf, daarna meestal levende.

Weet iemand een alternatief voor Advantix? Het hoeft voor mij niet persé tegen vlooien of wormen te werken.
Wel eentje wat een beetje goed te geven is. 1 pipetje per keer. Ik kwam pulvex tegen, maar daar hebben mn woefs al 2 pipetjes per keer van nodig.
Door Suzanne
#2949021
Hm... mijn ervaring is dat geen enkel middel 100% werkt.
Ik zou het erbij laten.. je vind altijd nog wel levende en/of vastgezogen teken...

Suzanne
Door marlene
#2949938
Billy No Mates ik bestel dit bij Itchidog in UK

Is natuurlijk en voor onder de voeding, heerlijk vinden ze dit en het helpt ook heel goed, geen teek meer gehad bij honden die er 6 weken op staan. Is ook nog goed voor de vacht alleen 1 minpunt vind ik drachtige teven mogen het niet hebben

Ik gebruik wel de Skinny Spray erbij als het een gebied is waar veel teken zitten en spuit dit op buik en pootjes
Door Shanti en co
#2950793
Bij de katten hebben we vorige week activyl gebruikt, er word van gezegd dat het pas werkt als een vlo bijt, door bioactivatie ofzo.
Tot nu toe werkt het prima, vanochtend heb ik 1 vlo op Frummel gevonden maar hij komt regelmatig buiten dus het kan best dat die er pas net op zat en nog niet gebeten had.
Luna was wel vlo vrij terwijl zij altijd degene is die als eerste vlooien heeft en de meeste, ook Mara was vlo vrij.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door