Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2928774
kakocavi schreef: Zelfs als het zo is dat vaccineren niet 100% veilig is, dan is het alsnog een stuk veiliger dan niet vaccineren. Enig idee hoe vaak mensen vroeger dood gingen aan ziektes waar nu tegen gevaccineerd wordt?
Ik bedoel ook niet dat je meteen alles overboord moet gooien, maar er is al een tijd een discussie over wel of niet vaccineren en dit verhaal werpt er een heel ander licht op. Het is heel logisch dat puppy's al de nodige antistoffen binnen krijgen via de moedermelk.....
#2928788
Het is en blijft lastig.
Welk risico is groter, welk risico wil je dragen, met welk mogelijk gevolg kan je het beste leven?

Onze hond wordt zo min mogelijk ingeënt straks. De ene enting is de andere niet, het risico op de ene ziekte is groter dan de ander en de gevolgen van ziekte of schade na inenting zijn ook allemaal verschillend.
Mochten er ooit kinderen komen (dit filmpje gaat daar tenslotte over) zou ook dat mijn afweging zijn. Welke ziekte durf je te dragen eventueel, en welke niet? Een vaccin voor baarmoederhalskanker zou er dus nooit gezet worden, net zoals de griepprik. Maar overlijdt je kind aan de mazelen, tja... Dan moet je daar als ouder wel de rest van je leven mee dealen, wetende dat een vaccinatie misschien het sterven had kunnen voorkomen.
#2928796
Esther & Djinty & Daya schreef: Ik bedoel ook niet dat je meteen alles overboord moet gooien, maar er is al een tijd een discussie over wel of niet vaccineren en dit verhaal werpt er een heel ander licht op. Het is heel logisch dat puppy's al de nodige antistoffen binnen krijgen via de moedermelk.....
Dat is waar, maar ze krijgen niet alle antistoffen binnen via moedermelk. Ik geloof zelf niet dat kinderen die moedermelk hebben gekregen niet gevaccineerd hoeven te worden omdat ze dan geen polio kunnen krijgen, om maar een voorbeeld te noemen. Natuurlijk zitten er (minimale) risico's aan vaccineren, maar het is altijd een afweging. En dan kan ik alleen tot de conclusie komen dan een paar vaccinaties tijdens de kindertijd (of puppytijd) een stuk minder risico's met zich meebrengen dan niet vaccineren.
#2928840
kakocavi schreef: Ik ken dat boek niet. Kun je kort uitleggen wat je bedoelt?
Figuur 2.GRAPHICAL EVIDENCE SHOWS VACCINES DIDN'T SAVE US - See more at: http://www.gedachtenvoer.nl/page/vaccin ... RlsuV.dpuf

Afbeelding

Viera Scheibner heeft een indrukwekkende hoeveelheid onderzoeksuitslagen over vaccinaties verzameld in haar boek "Vaccinatie, Het Einde Van Een Mythe" en zij komt tot dezelfde conclusies.

Echt een zeer boeiend boek om te lezen.
#2928855
Lizzy schreef: Figuur 2.GRAPHICAL EVIDENCE SHOWS VACCINES DIDN'T SAVE US - See more at: http://www.gedachtenvoer.nl/page/vaccin ... RlsuV.dpuf

Afbeelding

Viera Scheibner heeft een indrukwekkende hoeveelheid onderzoeksuitslagen over vaccinaties verzameld in haar boek "Vaccinatie, Het Einde Van Een Mythe" en zij komt tot dezelfde conclusies.

Echt een zeer boeiend boek om te lezen.
Ik probeer een bron van je grafieken te vinden, maar de pagina waar die vandaan zijn gehaald bestaat kennelijk niet meer. Zelf vind ik na een snel rondje Google dit:
Afbeelding Afbeelding
Waarbij de laatste gaat over polio. Het aantal cases is dus wel degelijk hard gedaald sinds de vaccinaties. En juist een aantal cases is bij bijvoorbeeld polio ook erg belangrijk. Je kan immers wel polio overleven dankzij de moderne westerse zorg, maar het laat wel een levenslange handicap na.

Daarnaast is ook het voorkomen van een nieuwe verspreiding natuurlijk van belang, zeker gezien het feit dat we zo dicht op elkaar leven. Een vaccinatie beschermt een mens tenminste tegen een nieuwe uitbraak (nee niet voor 100%, maar wel beter dan zonder vaccin). Kijk maar naar de MMR-controversy, veroorzaakt door een frauduleus onderzoek waaruit een verband tussen het MMR vaccin en autisme de wereld in werd geholpen. Hierdoor daalde het aantal vaccinaties tegen mazelen, de bof en rode hond in met name de VS en de UK. Hoe is je Engels?
After vaccination rates dropped, the incidence of two of the three diseases increased greatly in the UK. In 1998 there were 56 confirmed cases of measles in the UK; in 2006 there were 449 in the first five months of the year, with the first death since 1992; cases occurred in inadequately vaccinated children.[135] Mumps cases began rising in 1999 after years of very few cases, and by 2005 the United Kingdom was in a mumps epidemic with almost 5000 notifications in the first month of 2005 alone.[136] The age group affected was too old to have received the routine MMR immunisations around the time the paper by Wakefield et al. was published, and too young to have contracted natural mumps as a child, and thus to achieve a herd immunity effect. With the decline in mumps that followed the introduction of the MMR vaccine, these individuals had not been exposed to the disease, but still had no immunity, either natural or vaccine induced. Therefore, as immunisation rates declined following the controversy and the disease re-emerged, they were susceptible to infection.[137][138] Measles and mumps cases continued in 2006, at incidence rates 13 and 37 times greater than respective 1998 levels.[139] Two children were severely and permanently injured by measles encephalitis despite undergoing kidney transplantation in London.[16]

Disease outbreaks also caused casualties in nearby countries. Three deaths and 1,500 cases were reported in the Irish outbreak of 2000, which occurred as a direct result of decreased vaccination rates following the MMR scare.[16]

In 2008, for the first time in 14 years, measles was declared endemic in the UK, meaning that the disease was sustained within the population; this was caused by the preceding decade's low MMR vaccination rates, which created a population of susceptible children who could spread the disease.[140] MMR vaccination rates for English children were unchanged in 2007–08 from the year before, at too low a level to prevent serious measles outbreaks.[141] In May 2008, a British 17-year-old with an underlying immunodeficiency died of measles. In 2008 Europe also faced a measles epidemic, including large outbreaks in Austria, Italy, and Switzerland.[140]
Van http://en.wikipedia.org/wiki/MMR_vaccin ... _outbreaks

En dan hebben het nog maar over een kleine drop in vaccinaties van zo'n 10%...
Laatst gewijzigd door kakocavi op di 20 mei 2014, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#2928867
Lizzy schreef: Ja weet je, ik kan toch dat hele boek van Viera niet publiceren hier. Ik snap dat je niet van mij aan wilt nemen dat het niet allemaal goud is dat blinkt. En ik snap ook dat je liever leest hoe vaccinatie wel geweldig hun werk doen. Als je echter ook eens een kritisch geluid tot je wilt nemen, kan ik je dat boek van Viera aanraden.
Was het niet in het kort dat de invloed van hygiene (riolering vooral) van veel grotere impact was op het dalen van sterkte en ziektecijfers dan enten ooit voor elkaar kreeg?

*klok...klepel*
#2928874
Lizzy schreef: Ja weet je, ik kan toch dat hele boek van Viera niet publiceren hier. Ik snap dat je niet van mij aan wilt nemen dat het niet allemaal goud is dat blinkt. En ik snap ook dat je liever leest hoe vaccinatie wel geweldig hun werk doen. Als je echter ook eens een kritisch geluid tot je wilt nemen, kan ik je dat boek van Viera aanraden.
Het gaat niet om wat ik liever wil, ik heb hier geen enkel belang bij en ben niet gebaat bij welke uitkomst dan ook. Het gaat om wat ik geloofwaardiger vind. Ik heb trouwens via de uni toegang tot meer wetenschappelijke artikelen dan ik in mijn leven zou kunnen lezen, en daar hecht ik meer aan dan aan boeken waarin de feiten toch iets gemakkelijker verdraaid kunnen worden. Overigens ben ik nergens heilig van overtuigd, ik ga gewoon uit van wat ik het meest waarschijnlijk vind. Net zoals jij, neem ik aan :) Kennelijk komen we alleen op verschillende standpunten uit. Het zij zo.
#2931000
Fido schreef: De keiharde stelling in de titel van dit topic kan ik me niet in vinden.

Vaccinatie is wel een geweldige uitvinding. Maar we zijn er veel te ver in doorgeslagen.
Het nooit meer vaccineren zou doorslaan naar de andere kant betekenen!

Zoals met heel veel dingen, fundamentalistische gedachtes over iets kan nooit goed zijn ;)
Dat staat verder toch los van het veilig zijn van de vaccinatie op zich?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door