Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2931014
Lizzy schreef: https://sites.google.com/site/dehoaxwij ... eibarezeep
Dank je wel, ik dacht al zoiets. Volgens mij gaat een teek altijd reageren als je aan ze zit. Ik probeer ze daarom zo snel mogelijk uit te trekken met een klein koevoetje maar door de lange haren van een maltezer gaat dat niet altijd even vlot. De teek bij Tobi zat tussen zijn tenen en hij had hem kapot gebeten.........tja wat die teek gedaan heeft bij een hondenbeet ??
#2931851
Dat je geen zeep etc moet gebruiken wist ik ja, dat is echt gevaarlijk.
Na drie verschillende tekentangen ga ik nu maar gewoon zo'n koevoetje bestellen.

We hebben afgelopen weekend de tuin goed onder handen genomen. Al het lange gras en onkruid in de tuin is weg, alle struiken zijn zover teruggesnoeid dat Nelson er niet meer tegenaan kan lopen. Het gedeelte met veel lange beplanting is afgezet met een stroomdraadje.
Vandaag nog geen teek gezien.
#2931998
Ik vind die koevoetjes echt een uitvinding. Ik krijg de teken er veel gemakkelijker mee uit dan met zo'n grijpertje. Ook als je door de plek minder goed kan zien wat je doet.

Wij lopen, door de rothonden hier in de buurt, al weken hetzelfde suffe rondje langs de weg. Saai, maar ik moet zeggen, we hebben pas 1 teek gehad nadat we een boswandeling gemaakt hadden.
#2932021
Kaela schreef: Ik vind die koevoetjes echt een uitvinding. Ik krijg de teken er veel gemakkelijker mee uit dan met zo'n grijpertje. Ook als je door de plek minder goed kan zien wat je doet.

Wij lopen, door de rothonden hier in de buurt, al weken hetzelfde suffe rondje langs de weg. Saai, maar ik moet zeggen, we hebben pas 1 teek gehad nadat we een boswandeling gemaakt hadden.
Ook een rondje in het dorp is voor Nelson nog best een belevenis. We moeten langs de waakhond van de buren, langs veulentjes, schapen, auto's, scooters, tractoren... Dus saai is het niet. Voor jullie wel balen zeg! Hier was ook de eigen tuin een groot probleem, hopelijk is dat nu minder. En eerst maar eens een koevoetje bestellen!
#2939480
Hier heb ik Paika een natuurlijke band omgedaan tegen vlo en teek (en niets meer gezien) Lola had nog wel af en toe een teek en geen band en die heeft vandaag een natuurlijke pipet gehad op basis van neem. Ze ruikt nu als een citronella kaars  ::) maar hoop dat ik nu bij beide niets meer tegen kom. Vieze beesten
#2940290
Ik heb nog geen één teek bij Gizmo gezien (moet ik maar niet te hard zeggen  :P). En gelukkig maar, want ik vind die beesten niks aan en aangezien ik die dingen nog nooit heb gezien of gehad vind ik het een beetje eng om ze zelf te verwijderen! Vind het wel apart dat ze er nog geen één heeft gehad in haar hele hondenleven, teken zullen haar bloed wel niet lekker vinden. In tegenstelling tot de vlooien!  :-\
#2941674
Gizmo schreef: Ik heb nog geen één teek bij Gizmo gezien (moet ik maar niet te hard zeggen :P). En gelukkig maar, want ik vind die beesten niks aan en aangezien ik die dingen nog nooit heb gezien of gehad vind ik het een beetje eng om ze zelf te verwijderen! Vind het wel apart dat ze er nog geen één heeft gehad in haar hele hondenleven, teken zullen haar bloed wel niet lekker vinden. In tegenstelling tot de vlooien! :-\
Of je komt misschien niet in gebieden met veel teken?

Hier is het echt heel erg. Ik ga voorlopig niet meer hier naar het bos. Vorige wandeling leverde me 9 vastgezogen teken op bij Nelson (plus een stuk of 14 die ik er lopend vanaf heb geplukt) en 4 vaste teken bij mezelf (plus de 6 die over mijn broek liepen).
#2941704
Hier lopen de reeen,hazen en vossen om het huis heen (wij wonen tegen een natuurgebied aan) Prachtig want wij houden van de natuur. Maar of de natuur ook van ons houdt?...
Een van mijn honden is geblesseerd en moet 5 x per dag lopen op een verharde weg. Dat is hier 5x per dag teken plukken omdat hij toch af en toe een stapje in het (hoge) gras zet. Omdat het echt te gek werd draag hij nu een scalibor band (die wel goed zijn werk doet trouwens).
Ook in de tuin zitten teken. De reeen komen niet in de tuin maar de vossen, hazen, muizen en vogels kunnen we niet buiten houden.
Mijn man heeft vorig jaar een infectie gekregen na een vermoedelijke tekenbeet en heeft hiervoor een AB kuur gevolgd.
Nu was hij weer de klos en moest ik een teek verwijderen uit zijn navel.
We overwegen nu om een groep parelhoenders los te laten in de tuin.
#2941737
Laika schreef: Hier lopen de reeen,hazen en vossen om het huis heen (wij wonen tegen een natuurgebied aan) Prachtig want wij houden van de natuur. Maar of de natuur ook van ons houdt?...
Een van mijn honden is geblesseerd en moet 5 x per dag lopen op een verharde weg. Dat is hier 5x per dag teken plukken omdat hij toch af en toe een stapje in het (hoge) gras zet. Omdat het echt te gek werd draag hij nu een scalibor band (die wel goed zijn werk doet trouwens).
Ook in de tuin zitten teken. De reeen komen niet in de tuin maar de vossen, hazen, muizen en vogels kunnen we niet buiten houden.
Mijn man heeft vorig jaar een infectie gekregen na een vermoedelijke tekenbeet en heeft hiervoor een AB kuur gevolgd.
Nu was hij weer de klos en moest ik een teek verwijderen uit zijn navel.
We overwegen nu om een groep parelhoenders los te laten in de tuin.
Aaah kijk, wij zijn dus niet de enige.
Hier loopt ook het wild op ons terrein en in de tuin. Hazen, konijnen, muizen, ratten, vossen en er worden ook dassen gesignaleerd. Er zitten veel teken in de tuin. We hebben nu met een stroomdraad gezorgd dat Nelson niet meer bij de beplanting kan maar alleen op het gazon en dat houden we goed kort. Dat scheelt hier heel erg veel.
Wij lopen nu ook op de verhardde weg, en eens in de week gaan we naar een bos verder weg. Daar zitten om de één of andere reden gewoon een heel stuk minder teken.

Hier gebruik ik niks tegen teken. Nelson heeft al jeuk, dus ik durf het niet aan.
#2941739
Laika schreef: Hier lopen de reeen,hazen en vossen om het huis heen (wij wonen tegen een natuurgebied aan) Prachtig want wij houden van de natuur. Maar of de natuur ook van ons houdt?...
Een van mijn honden is geblesseerd en moet 5 x per dag lopen op een verharde weg. Dat is hier 5x per dag teken plukken omdat hij toch af en toe een stapje in het (hoge) gras zet. Omdat het echt te gek werd draag hij nu een scalibor band (die wel goed zijn werk doet trouwens).
Ook in de tuin zitten teken. De reeen komen niet in de tuin maar de vossen, hazen, muizen en vogels kunnen we niet buiten houden.
Mijn man heeft vorig jaar een infectie gekregen na een vermoedelijke tekenbeet en heeft hiervoor een AB kuur gevolgd.
Nu was hij weer de klos en moest ik een teek verwijderen uit zijn navel.
We overwegen nu om een groep parelhoenders los te laten in de tuin.
Ik had al 10 parelhoenders lopen denk ik in jullie geval!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2942373
In NL gebruiken we niets voor teken.

Hebben hier ook nog geen enkele teek gehad trouwens bij de blondies, en die lopen toch regelmatig door het hoge gras en de bossen ...
Vorig jaar ook weinig last gehad trouwens  :biggrin2:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door