Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door chess
#2929988
lauraV schreef: @ chess , wat heb je in dat mengseltje zitten ?
ben er naar op zoek maar kan het tussen al die topics niet meer vinden :-[
In dat mengseltje zit 125ml appelazijn, 125ml water, 5 druppels tea tree (meer durf ik niet gebruiken) en 5 druppels lavendelolie. Heb toch de indruk dat het werkt.
Hope schreef: Hmmmm, zou dat ja? Zouden er ook mensen teken meer dan 24 uur hebben zitten voor ze het merken? Ziekte van lyme is toch wel een vrij vaak voorkomend iets.
En ja, ik ben echt volledig geen fan van lyme. Een vriend van mijn ouders is eraan overleden. Vreselijke ziekte...
't Schijnt dat mensen het soms ook niet merken (wat ik al helemaal niet snap) dat ze een tekenbeet hebben gehad wanneer blijkt dat ze Lyme hebben. Misschien zijn wij met onze honden er wel aandachtiger voor?
Door Lida. S
#2929994
Mijn honden  worden niet behandeld, maar dit jaar is het verschrikkelijk. Dagelijks haal ik  er wel  10 of 20 weg (7 honden).  Ze komen het eigen terrein niet af. Dus alle teken komen van onze eigen tuin. Ik controleer mijzelf en mijn vriend ook dagelijks, maar gelukkig hebben wij ze nog niet gehad.
Gebruikersavatar
Door kayla
#2930002
Wij zijn twee weken geleden naar Oosterbeek (bij Arnhem) op vakantie geweest op een camping aan de bosrand.
Bij het opbouwen van alles liepen ze al over mijn honden heen  :-X , zo veel als nu heb ik er nog nooit vanaf gehaald.
Ik heb er op 2 weken tijd zeker een stuk of 70 :o wandelende teken eraf gehaald, in totaal zaten er 3 vastgezogen (wel allemaal kleintjes).

Mijn honden hebben niets voor de teken of vlooien gekregen, heb ze wel iedere dag na elke wandeling buiten zeer grondig gecheckt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2930358
Tja, heb ik weer.

Er zaten vanmorgen twee teken in Nelson's nek. Een rotplek. Als ik ze eruit wil halen lijkt het alsof hij denkt dat hij gewurgd wordt ofzo en raakt in paniek. Hadden we ook nog zo'n rotding om ze mee uit te halen, dus ik denk: ik ga eerst een andere tang halen.

Kom ik thuis, heeft meneer zo zitten krabben dat er nu twee kopjes zitten, nog wat pootjes eraan maar de lijfjes zijn er af. En nu?
Ik krijg ze met een tang nooit meer te pakken. De da heb ik gebeld, die zegt laten zitten, komt wel goed. Klopt dat?
Door Lizzy
#2930386
Hope schreef: Tja, heb ik weer.

Er zaten vanmorgen twee teken in Nelson's nek. Een rotplek. Als ik ze eruit wil halen lijkt het alsof hij denkt dat hij gewurgd wordt ofzo en raakt in paniek. Hadden we ook nog zo'n rotding om ze mee uit te halen, dus ik denk: ik ga eerst een andere tang halen.

Kom ik thuis, heeft meneer zo zitten krabben dat er nu twee kopjes zitten, nog wat pootjes eraan maar de lijfjes zijn er af. En nu?
Ik krijg ze met een tang nooit meer te pakken. De da heb ik gebeld, die zegt laten zitten, komt wel goed. Klopt dat?
Niks.
Die komen er vanzelf uit. Het kan wat gaan ontsteken. Ik zou dat schoon houden met echinacea extra forte van Bloem.
#2930390
Lizzy schreef: Hier liep er een volgezogen teek gisteren over de vloer :-X

Ze hebben er hier af en toe een. Echt een slechte uitvinding van onze Schepper hoor, teken :-X
Welk nut hebben die dingen eigenlijk? Helemaal niks toch?

Gijs heeft een tekenband. Nou ja, 2. Want die van vorig jaar hadden we bewaard, en nu weten we niet meer welke de nieuwe en welke de oude is. Handig. Hij heeft ze niet beide aan.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2930402
Lizzy schreef: Niks.
Die komen er vanzelf uit. Het kan wat gaan ontsteken. Ik zou dat schoon houden met echinacea extra forte van Bloem.
Oké, dank je Lizzy, ga ik doen!
#2930437
eelke schreef: Welk nut hebben die dingen eigenlijk? Helemaal niks toch?

Gijs heeft een tekenband. Nou ja, 2. Want die van vorig jaar hadden we bewaard, en nu weten we niet meer welke de nieuwe en welke de oude is. Handig. Hij heeft ze niet beide aan.
Het nut van teken. Verspreiden van ziektes tegen overbevolking ofzo?
#2930524
Hier heel veel teken, loop elke dag in het bos, de ene dag 10-talle teken de andere dag maar een paar. (gelukkig wel grotendeels lopend) Nelson rolt graag en heeft daardoor de meeste teken, maar vandaag had Monty er meer. Ze worden hier ook verzopen in zeepsop. Ik heb al heel wat natuurlijke middelen gebruikt  zonder succes en ook minder natuurlijk middelen die helaas ook niet 100% helpen. Teatree olie wordt Nelson helemaal gek van : hij blijft net zolang vegen en rollen totdat hij het kwijt is.  >:( Rotbeesten. De pipetjes tegen teken (zoals advantix) werken pas als de hond gebeten is, dan ben je nog steeds tientallen lopen de teken aan het verwijderen.
#2930986
inni schreef: Ik las een tijdje geleden dat je teken makkelijk kan weghalen door er een prop watte met bruine? groene? zeep tegenaan te houden? Ze zouden dan zelf loslaten. Iemand het al getest? of zou het alleen kunnen op een bijna kale (mensenhuid, hele korte dierenvacht) huid?
Ja, dat is een HOAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LEVENSGEVAARLIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Teken spugen dan juist hun hele inhoud in de wond waar ze in vast zitten, waarop je de kans op ziektes (die ie overbrengt en in jou of je hond kotst) vergroot.
#2930992
Lizzy schreef: Hier liep er een volgezogen teek gisteren over de vloer :-X

Ze hebben er hier af en toe een. Echt een slechte uitvinding van onze Schepper hoor, teken :-X
Hier laatst ook :-X
En van de week las ik het volgende: dat het kan voorkomen dat een teek binnenshuis d'r duizenden eieren legt (ze knallen zo'n beetje uit elkaar van de eieren) en dat je dan een donkere bewegende wolk op je muur ziet ??? En je goed gaat kijken en wat allemaal baby teekjes blijken te zijn :-X :-X

Het vrouwtje zet na haar laatste bloedmaaltijd een aanzienlijk percentage van haar lichaamsgewicht (50% of meer) in eieren om voor zij sterft en produceert dan honderden tot enige duizenden eieren. Er is een waarneming bekend van een vrouwtje dat meer dan 23.000 eitjes afzette in een enkel legsel.

IEEEEEEEEKKSSS
Rentokil, gemeente, vlammenwerper, onbewoonbaar verklaard schiet door mijn hoofd heen :nerves: :nerves:

Ps. was ik toch maar blij dat ik die grote volgezogen teken"bom" gevonden had en geëlimineerd. Het zou toch dat............................

Kunnen we niet een spinnentopic beginnen, vind ik minder erg :P
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door