Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2927342
suzanne 1 schreef: kun je niet met je dierenarts overleggen dat hij ze ontwormd maar de datum in de paspoorten een paar dagen later zet? Hij heeft ze dan ontwormd dus stempel/sticker in je boekjes en door de datum een paar dagen te verschuiven heb jij geen probleem met de grensovergang.
Maar dan zijn ze dus buiten de verplichte 1-5 dagen ontwormd, en theoretisch kunnen ze dan een wormbesmetting naar Finland meenemen (even vanuit Fins standpunt bekeken). Dat vind ik eerlijk gezegd niet netjes naar de Finnen toe. Die proberen ook alleen maar hun land vrij te houden van ziektes.

Wat je wel zou kunnen doen is dat de dierenarts jullie de pillen meegeeft, en de benodigde aantekeningen alvast in de paspoorten zet, en dat jullie dan zelf 1-5 dagen voor binnenkomst in Finland de pillen geven.
#2927432
1eboa schreef: wij vertrekken op 17 augustus en via Zweden maken we 28 augustus de oversteek naar Finland, de 1 tot 5 dagen kan daarom niet in Nederland, ik zal eens kijken hoe de 2x in 28 dagen gaat of in Zweden een DA zoeken. Er moet dus wel over nagedacht worden. Gr Boa
Dat zou ik doen. Is niet zo lastig hoor, het is een redelijk ontwikkeld land :)
#2927442
Angelique schreef: Dat zou ik doen. Is niet zo lastig hoor, het is een redelijk ontwikkeld land :)
:biggrin2:

Ik zou ook daarvoor kiezen, maar moet erbij zeggen dat Zweedse da's niet goedkoop zijn. Al heb ik er nog maar één keer mee te maken gehad.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door