Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#335745
Sofie schreef: Hmm...ben bijna overtuigd...heb al ondertussen veel ervaringen gehoord.
Maareuhm...ik zit met nog een aantal belangrijke vragen:

1) zou het niet verstandig zijn om toch 1 x een jaarlijkse coctail te geven aan een hond? Bijvoorbeeld een jaar na d epuppyenting (nobivacc)?
Daar zou je voor kunnen kiezen. Veel mensen doen het. Je kunt ook kiezen een titersbepaling te doen voor de 2 belangrijkste ziektes, parvo en hondenziekte.
2) Biedt deze eenmalige coctail dan eventueel geen bescherming moest bijvoorbeeld corona uitbreken?
Bij mijn weten zit Corona helemaal niet in de cocktail en is de Corona-enting nog steeds op zoek naar de Corona ziekte ::)
3) hoe groot is de kans dat een hond toch eventueel corona, ziekte van lyme oploopt...?
Je loopt altijd risico's maar in NL en BE wordt helemaal niet tegen Corona en Lyme gevaccineerd!
4) nu zoals ik heb begrepen kunnen ze hier wel van genezen? Hoe groot is dan de overleveingskans?
Misschien moet je deze lezen over Corona: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=777

En lyme is te genezen met AB.
5) Hoe zit het met vakanties naar het buitenland? Wat verplicht de wet? Is het misschien veiliger om voor de zekerheid toch een coctail te plaatsen indien je naar het zuiden (Spanje,...) gaat?

Ik hoop dat ik op deze vragen nog een duidelijk antwoord krijg om mij volledig te overtuigen...

Sofie.
Volgens mij is in de meeste Europese landen alleen Rabies verplicht, maar volgens mij heeft ieder land ook weer z'n eigen bepalingen. Die zul je per land zelf even op moeten zoeken.

En nogmaals, als je hond gevaccineerd is en immuun is, denk je dan dat je de hond nog meer immuun kunt maken door de entingen te blijven herhalen?

Volgens mij moeten wij jou niet overtuigen maar moet je zelf zoveel kennis op doen dat je op basis daar van een beslissing kunt nemen die voor jou goed voelt ;)!
#335972
Oei, en ik dacht altijd dat corona en lyme ook inbegrepen was in die 'jaarlijkse coctail'.

Wat is AB? Een geneesmiddel?

Ik zal dan idd eens opzoeken wat de wettelijke regels zijn voor Spanje.
Mara ik dacht idd ook dat als een hond al voldoende geïmmuniseerd is dit voor alle landen geld. Maar was gewoon nog niet echt zeker over de wettelijke bepalingen.

En inderdaad, meer immuun dan immuun gaat idd niet.

Ik probeer idd zoveel mogelijk onderzoeken, feiten en ervaringsgegevens te vinden alvorens mijn beslissing te nemen.

Thanks voor je antwoord (sorry als ik misschien teveel zaag.... ::))

Sofie.
#336107
Ik wil eigenlijk alleen nog jaarlijks Weil laten geven. Was vorig jaar al een groot probleem, ruzie met de Da. Er moest op z'n minst parvo bij. Weet nog niet wat ik dit jaar ga doen. Helemaal niet meer gaan? En de katten? Die hebben al 13 jaar niks meer gehad. Niks aan de hand. Maar over 1 maand komt Simply Red, kitten. En dan?
#336113
Nelly schreef: Ik wil eigenlijk alleen nog jaarlijks Weil laten geven. Was vorig jaar al een groot probleem, ruzie met de Da. Er moest op z'n minst parvo bij. Weet nog niet wat ik dit jaar ga doen. Helemaal niet meer gaan? En de katten? Die hebben al 13 jaar niks meer gehad. Niks aan de hand. Maar over 1 maand komt Simply Red, kitten. En dan?
Als uw honden echt niet in water zwemmen, uit slootjes drinken, ratten vangen,... moet je niet perse tegen leptospirose enten...
Ik doe het wel omdat ons meiske toch graag zwemt en uit slootjes,... drinkt.
Parvo is voor volwassen honden niet zo'n gevaar en kan genezen worden. Het is meer ene gevaar voor puppy's.

Sofie.
#336125
bernergek schreef: Ik heb ook dat hele verhaal gelezen wat Lizzy heeft vertaald. Knap stukje werk hoor Lizzy.
Ik vind het heel goed dat dit soort stukken hier staan want zo ga je er toch beter over na denken. Da laten het voorkomen als iets wat geheel onschadelijk is. Dit is inenten dus niet.

Nu heb ik al enkele malen gelezen dat black & tan honden gevoeliger zijn voor Parvo. Geldt dit ook voor Black & tan en white honden, dus bijv. de berner of cavelier?
Niemand?? ???
#336128
Sofie schreef: Heb net gekeken hoe de wettelijke bepalingen in elkaar zitten ivm reizen met je hond en heb ontdekt dat je dus de gewone coctail moet toedienen + rabiës.
Het staat op deze site:
http://members.home.nl/duncandebruin/la ... rzicht.htm

Sofie.
Cocktail is echt niet verplicht. Er staat het volgende aangegeven (kun je eventueel nazoeken op de site van de KNMvD):

Vanaf 3 juli 2004 gelden voor het vervoer van honden, katten en fretten binnen de Europese Unie de volgende algemene regels:

- De dieren moeten in het bezit zijn van een paspoort volgens Europees model;
- De dieren moeten gevaccineerd zijn tegen Rabiës;
- De dieren moeten geïdentificeerd zijn.

Voor sommige landen gelden aanvullende eisen die eigenlijk neerkomen op een titerbepaling van de rabiës en voor sommige landen moet de boel gelegaliseerd worden bij de RVV.

Gr.
Linda
#336129
bernergek schreef: Niemand?? ???
Ik heb regelmatig black&tan pups met parvo gezien. Echter nog nooit b&t in combinatie met wit. Volgens mij, maar pin me er niet op vast, geldt het alleen voor de black&tan rassen, met uitzondering van de Engelse Springer Spaniel, die volgens zeggen ook wat gevoeliger is voor parvo (maar ik weet niet of bij dit ras de titers ook laag blijven).

Gr.
Linda
#336162
Timmy schreef: Ik heb regelmatig black&tan pups met parvo gezien. Echter nog nooit b&t in combinatie met wit. Volgens mij, maar pin me er niet op vast, geldt het alleen voor de black&tan rassen, met uitzondering van de Engelse Springer Spaniel, die volgens zeggen ook wat gevoeliger is voor parvo (maar ik weet niet of bij dit ras de titers ook laag blijven).

Gr.
Linda
Oké, bedankt. Ben toch ook erg aan het nadenken over die entingen, dus wil graag alles weten. ;)
Heb zelf een heftige reaktie gehad op een tetanisprik en daardoor en door alle info hier ben ik ook na gaan denken over de entingen van mijn honden, maar wil eerst zoveel mogelijk weten voor ik een beslissing neem.
#336441
Timmy schreef: Cocktail is echt niet verplicht. Er staat het volgende aangegeven (kun je eventueel nazoeken op de site van de KNMvD):

Vanaf 3 juli 2004 gelden voor het vervoer van honden, katten en fretten binnen de Europese Unie de volgende algemene regels:

- De dieren moeten in het bezit zijn van een paspoort volgens Europees model;
- De dieren moeten gevaccineerd zijn tegen Rabiës;
- De dieren moeten geïdentificeerd zijn.

Voor sommige landen gelden aanvullende eisen die eigenlijk neerkomen op een titerbepaling van de rabiës en voor sommige landen moet de boel gelegaliseerd worden bij de RVV.

Gr.
Linda
Ahzo...dan is de site die ik vond waarschijnlijk niet up-to-date...

Thanks!

Sofie.
#336811
Sofie schreef: Oei, en ik dacht altijd dat corona en lyme ook inbegrepen was in die 'jaarlijkse coctail'.

Wat is AB? Een geneesmiddel?

Ik zal dan idd eens opzoeken wat de wettelijke regels zijn voor Spanje.
Mara ik dacht idd ook dat als een hond al voldoende geïmmuniseerd is dit voor alle landen geld. Maar was gewoon nog niet echt zeker over de wettelijke bepalingen.

En inderdaad, meer immuun dan immuun gaat idd niet.

Ik probeer idd zoveel mogelijk onderzoeken, feiten en ervaringsgegevens te vinden alvorens mijn beslissing te nemen.

Thanks voor je antwoord (sorry als ik misschien teveel zaag.... ::))

Sofie.

Barfplaatsafkortingen op een rijtje
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=6184
#336891
sylvia schreef: Een berner is een driekleur dus die vallen niet onder black and tan, ondanks dat ze tan hebben. Ik denk ook niet dat het voor alle black and tans zo werkt, in mijn ras bestaat die kleur ook en daar is er niets van bekend dat de enting minder goed pakt.
Ah thanks, dus waarschijnlijk zijn ook niet alle black & tans vatbaarder dan.

Dat wel of niet enten heeft mensen wel aan het denken gezet hoor, echt fijn dat er hier ook zo'n aandacht aan geschonken wordt. ;)
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op ma 20 jun 2005, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door