Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2909096
Ik geef mijn hond al af en toe gewoon een scheutje yoghurt en vind het lekker. Maar nu heb ik ook gelezen dat als je ze elke dag wat karnemelk en knoflook(bonbons) geeft dit kan helpen tegen vlooien en teken.
Nu vroeg ik mij af hoeveel moet ik hem daar dan elke dag van geven.
Door Parelridder
#2909136
Karnemelk en knoflook als middel tegen teken en vlooien is een broodje aap wat mij betreft. Mijn ouders eten dagelijks knoflook en hebben beiden gedurende het seizoen, ondanks dat ze zich er beschermend tegen kleden, teken. Mijn vader had in de tijd dat we katten hadden ook last van hun vlooien: die sprongen enthousiast over, nog vóór we de kat er op zagen reageren..
Mijn honden drinken graag karnemelk tijdens de wandeling - krijgen het gewoon als lekkernij en om aan te moedigen te drinken in situaties dat ze daar anders de tijd niet voor nemen - maar teken heb ik er helaas nooit mee weten te weren.
Mocht je toch knoflook willen geven, houd er dan rekening mee dat je hiermee voldoende maat moet houden (allium, familie van de prei en ui, dus giftig voor honden).
Door Lizzy
#2909188
Ik denk ook dat beide een broodje aap is. Hier krijgen mijn honden knoflook, omdat het in beperkte mate ook heel erg gezond is. Maar ik heb toch regelmatig een teek.
Door elianne
#2909807
Tegen vlooien en teken...?? Dat geloofik niet zo.

Hier krijgen ze wel karnemelk, werkt zuiverend en ze zijn dr dol op! Zó ook op yoghurt.
Verder heeft t geen toegevoegde waarde, gewoon...een extraatje op de dag  ;)
Gebruikersavatar
Door moosje
#2914749
Hier krijgen ze regelmatig knoflook, maar ook yoghurt.
Even afkloppen, maar in 9 jaar tijd nooit vlooien gehad, en 7 teken, waarvan dit jaar toevallig 2 op 1 dag. Dat was nadat ze een tijdje geen knoflook hadden gehad, maar geen idee of het er echt iets mee te maken heeft gehad. Tot een jaar of 4 geleden kregen zowel de katten die ik toen nog had als de honden regelmatig Frontline, maar inmiddels al een paar jaar niet meer.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door