Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2902159
Hallo Allemaal

Om een heel lang verhaal kort te maken heb ik nu 5 pups op mijn naam staan, welke verzorgd worden door een vriendin van mij. De moeder was agressief naar de pups en via de dierenarts kwamen wij erachter dat zij vorig jaar haar hele nest heeft doodgebeten. De mama in kwestie is immers 11  :-\ hierdoor is besloten ze te gaan flessen. De pups zijn vorige week donderdag op vrijdagnacht geboren en groeien goed. De eerste moedermelk is afgenomen en hebben de pups dus binnengekregen. We hebben geprobeerd moeder later nog melk af te nemen maar het beestje is volledig uitgedroogd aan de onderkant. Nu heb ik zelf nog nooit een nestje grootgebracht of mij daarmee bemoeit en vraag ik me af hoe het nu zit met de ontworming bij de puppies. Het zijn er trouwens 5 en moeder is rottweiler vader is kniehoge kooiker. Ze zullen afgespeend op vers en ga dit weekend even heel bp doorlopen voor alle informatie om ze vers te geven. Ik zie graag jullie antwoorden tegemoet :)
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2902213
Het heeft er niks mee te maken en het was vast ook niet de bedoeling maar "respect" voor de vader. Ik zie het voor me.... 

Enfin. Succes met de pups. Xxx
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2902271
Nee zeker niet, de rottweiler en kooiker wonen samen bij een lichamelijk beperkte man, hij zorgt super voor ze maar was niet in staat ze uit elkaar te halen met de loopsheid. Toen wij daar aankwamen waren er 2 pups geboren die aan het onderkoelen waren en is mams met pups naar de dierenarts gebracht. De man kan niet de pups grootbrengen en heeft ze aan mij afgestaan. De kooiker is afgelopen week gecastreerd (daar is nooit geld voor geweest) en de dierenartskosten plus castratie wordt van het geld van de pups betaald.
Door Lizzy
#2902405
Amanda/Dino schreef: Hallo Allemaal

Om een heel lang verhaal kort te maken heb ik nu 5 pups op mijn naam staan, welke verzorgd worden door een vriendin van mij. De moeder was agressief naar de pups en via de dierenarts kwamen wij erachter dat zij vorig jaar haar hele nest heeft doodgebeten. De mama in kwestie is immers 11 :-\ hierdoor is besloten ze te gaan flessen. De pups zijn vorige week donderdag op vrijdagnacht geboren en groeien goed. De eerste moedermelk is afgenomen en hebben de pups dus binnengekregen. We hebben geprobeerd moeder later nog melk af te nemen maar het beestje is volledig uitgedroogd aan de onderkant. Nu heb ik zelf nog nooit een nestje grootgebracht of mij daarmee bemoeit en vraag ik me af hoe het nu zit met de ontworming bij de puppies. Het zijn er trouwens 5 en moeder is rottweiler vader is kniehoge kooiker. Ze zullen afgespeend op vers en ga dit weekend even heel bp doorlopen voor alle informatie om ze vers te geven. Ik zie graag jullie antwoorden tegemoet :)
Potverdrie :'(. Ik vind het geweldig dat jullie de pups hebben weggehaald. Het gaat best een klus worden, om ze allemaal te flessen. Ze moeten nu nog iedere 2 uur geflest worden, ook gedurende de nacht. Daarna moeten goed de buikjes zachtjes gewreven worden om urine en ontlasting te stimuleren. Ik zou ze niet eerder dan met een week of 4 a 5 gaan ontwormen. Als ze een week of 3,5 liefst 4 zijn kunnen jullie ze overzetten op rauwe/verse voeding, te beginnen met kleine balletjes gemalen spiervlees. Rund en kip is daarvoor fijn!
Door Lizzy
#2902407
Ik weet niet hoe handig jullie zijn met flessen maar het risico op verslikken is vrij groot. En dit veroorzaakt dan weer longontsteking. En dat kan de dood voor zo'n kleintje betekenen. Houdt de pup in ieder geval zoveel mogelijk horizontaal tijdens het flessen. Fritzi was hier al wat groter maar dan krijg je een beetje een idee;
Door Hanny
#2902422
Als we hier moeten flessen, dan doen we dat wel gezelliger, dan pup in de lucht laten trappelen.
Rol een handdoek of iets anders op, zodat er een stevige rol ontstaat, te vergelijken met de buik met tieten van een moederhond.
Daar de pup tegenaan houden en dan de speen er in. Kan pup prettiger op de handdoek trappelen, lijkt me toch iets aangenamer, dan lucht fietsen.
Heb je een warmte lamp, weegschaal en de hele reutemeteut, die handig is bij kleine pupjes?
Je kunt van ons zo nodig wel wat lenen. De kist niet, die moet nog een paar nestjes mee en is al flink op leeftijd.

Hanny
Door Lizzy
#2902448
Hanny schreef: Als we hier moeten flessen, dan doen we dat wel gezelliger, dan pup in de lucht laten trappelen.
Rol een handdoek of iets anders op, zodat er een stevige rol ontstaat, te vergelijken met de buik met tieten van een moederhond.
Daar de pup tegenaan houden en dan de speen er in. Kan pup prettiger op de handdoek trappelen, lijkt me toch iets aangenamer, dan lucht fietsen.
Heb je een warmte lamp, weegschaal en de hele reutemeteut, die handig is bij kleine pupjes?
Je kunt van ons zo nodig wel wat lenen. De kist niet, die moet nog een paar nestjes mee en is al flink op leeftijd.

Hanny
Wat ben je toch altijd complimenteus he Hanny ::). Waarom doe je dit nou, zo onaardig en rot mogelijk uit de hoek komen? Ik laat alleen maar een demo filmpje zien over hoe je een pup zo horizontaal mogelijk moet houden omdat als je 'm te ver naar achteren/vertikaal houdt, de pup zich verslikt.
Door Hanny
#2902461
Ik zeg alleen maar, dat wij dit anders doen. Niet meer en niet minder.
Dat jij dan vindt, dat ik zo rot mogelijk uit de hoek kom, daar wordt ik stil van.

Hanny
Door Lizzy
#2902465
Hanny schreef: Ik zeg alleen maar, dat wij dit anders doen. Niet meer en niet minder.
Dat jij dan vindt, dat ik zo rot mogelijk uit de hoek kom, daar wordt ik stil van.

Hanny
Als je nou eens mijn bril op zet Hanny en jouw tekst dan nog een leest, misschien valt dan het kwartje.
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2902512
Dankjewel voor de reactie Lizzy en Hanny.

De pups worden inderdaad horizontaal gevoed, liggen onder een warmtelamp op een warmteplaat en staan boven op de logeerkamer. Om de 2 uur wouden ze geen voeding en om de 3 uur werkt goed. Het zijn 3 teefjes en 2 reutjes en natuurlijk heet 1 teefje Amanda  ::).

Ontwormen dus op week 6 Lizzy? en dan herhalen op 8 of? ze zijn vandaag precies 1 week oud en erg bewegelijk. De gewichten zijn als volgt:

dag 1      dag 2      vandaag
444          425          657  Atos
380          364          630  Aron
263          242          368  Amy (eerstgeborene)
322          310          478  Angel
342          326          537  Amanda       

Ben heel blij met de opvangmama die de kleintjes groot brengt.

@ Hanny ik denk dat Lizzy de opmerking wij doen het gezelliger niet zo leuk vind. Ook ik vond het een beetje raar overkomen maar ben blij met jullie tips  :-*
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2902517
Ik vraag maar gewoon raak als dat goed is, pleegmama zit er nogal over in dat ze ontzettend veel op de piemels van de mannen zuigen? mijn idee lijkt misschien op een tepel maar niet schadelijk maar misschien zijn daar ook tips voor :)
Door Hanny
#2902732
Het is echt erg, maar het kwartje valt niet.
Zal wel stom zijn, niets aan te doen, ik doe mijn best, maar lees helemaal niets wat onaardig en extra rot bedoeld is.
Nou ja, het zal wel zo zijn.

Hanny
Door Martine-Tom
#2903006
Hanny schreef: Het is echt erg, maar het kwartje valt niet.
Zal wel stom zijn, niets aan te doen, ik doe mijn best, maar lees helemaal niets wat onaardig en extra rot bedoeld is.
Nou ja, het zal wel zo zijn.

Hanny
"wij doen het gezelliger" impliceert dat je vind dat de manier waarop Lizzy het doet dus niet gezellig is en dat komt niet zo aardig over ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door