Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door chamourel
#330820
gisteren hoorde we van de DA dat de otiderm uit de handel is ???
het enige dat er nu nog bij oormijt gegeven wordt is een pipetje voor vlooien.
weet iemand hier iets meer over.
wat zou je nu e.v.t bij oormijt kunnen geven.
Door 202spots
#330839
The herb mite helper. Mix 1/2 ounce of almond oil and 400 international units of vitamin E in a dropper bottle, Dr. Pitcairn says. Once a day for three days put a dropperful or two in each ear and massage the ear well. Let your pet shake its head and then clean out the opening with cotton swabs. The oily mixture smothers the mites and helps healing. Between uses refrigerate the mixture, and warm it up before each use.

Let the pet's ears rest for three days while you brew up a new medicine. Add 1 pint of boiling water to 1 slightly rounded teaspoon of yellow dock. Cover tightly and steep 30 minutes. Strain and let cool. Put the mixture in a clear bottle and keep it in the refrigerator.

Begin another three-day treatment as outlined above, stop for ten days, and repeat for another three days. Warm the yellow dock solution before putting it in your pet's ears; he will be more accepting of the treatment if the solution is not ice cold. Make sure it is warm and not hot.

"If your pet's ears seem irritated, either from mite infection or the herbs, use only the almond oil and vitamin E until the irritation fades," Dr. Pitcairn says. "If the ears are inflamed or very sensitive, use bottled aloe vera gel instead of the oil until the inflammation subsides."
http://www.mothernature.com/Library/Boo ... 47/105.cfm
````````````````````
EAR MITES
"Cats and dogs get ear mites. They are not transmittable to humans, but infestations are very contagious with pets in contact with other animals. We have used TEA TREE OIL diluted. I use 10 drops in a tablespoon of olive oil (you can use another kind). Then I take a small eyedropper and squirt it in one ear at a time, instantly covering the opening with the ear flap. I spend a full minute massaging the ear to keep the animal from shaking it all out before it gets into the ear canal and begins doing its work. Massage as long as you can and rub the animal's head to make it a plesant experience so you can repeat this twice a day for a week. Consistency equals results." D.W.
Read about cautions for cats.
http://www.theherbsplace.com/sspets2D-G.html
`````````````````````
http://www.holisticat.com/mite_arch1.html
``````````````
http://www.naturallyhealthypet.com/ear_mites.htm
Gebruikersavatar
Door Angelique
#330862
chamourel schreef: gisteren hoorde we van de DA dat de otiderm uit de handel is ???
het enige dat er nu nog bij oormijt gegeven wordt is een pipetje voor vlooien.
weet iemand hier iets meer over.
wat zou je nu e.v.t bij oormijt kunnen geven.
Vraag het anders eerst bij een andere Da aangezien volgens sommigen b.v. ook de Specicare uit de handel is.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#330931
stronghold. Druppeltjes in de nek. Werken goed.
Deze gebruik ik voor de fretten, mocht het nodig zijn.

Werkt ook tegen vlooien en verschillende wormen.
Door oebaya
#331227
Inderdaad is het nieuwste om en paar druppels anti-vlooienmiddel uit zo'n nekpipetje in de oren te druppelen. Kreeg dat advies voor een kat die zwaar oormijt had toen wij hem op straat vonden.
Het is chemisch, maar het werkt perfect.
gr.
Nicolett
Door chamourel
#331344
oebaya schreef: Inderdaad is het nieuwste om en paar druppels anti-vlooienmiddel uit zo'n nekpipetje in de oren te druppelen. Kreeg dat advies voor een kat die zwaar oormijt had toen wij hem op straat vonden.
Het is chemisch, maar het werkt perfect.
gr.
Nicolett
ja dat deden we in het asiel ook wel eens ,maar dan moet er geen open plekje zitten want dan gillen ze het uit.........
otiderm komt toch iets verzachtender over vind ik.
Door chamourel
#331346
Lizzy schreef: Ik hoor eigenlijk al een paar jaar dat otiderm uit de handel is gehaald (omdat er een verboden stof in zit).
o :o
ons werd verteld dat het te veel kost om te produceren en het te weinig op brengt.
mijn gedachten was dan wel maak het dan gewoon duurder , maar dat was ook niet intressant. ;D

als het echt nodig is, kan ik het misschien met rejuva spray of zalf goed uitsoppen.

ik denk dat er meer oorontstekingen gaan komen nu ze dit middel niet meer verkopen.
zeker in asiels waar dit niet altijd direct wordt gezien.
Laatst gewijzigd door chamourel op ma 06 jun 2005, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tinemie
#331347
oebaya schreef: Inderdaad is het nieuwste om en paar druppels anti-vlooienmiddel uit zo'n nekpipetje in de oren te druppelen. Kreeg dat advies voor een kat die zwaar oormijt had toen wij hem op straat vonden.
Het is chemisch, maar het werkt perfect.
gr.
Nicolett
Het is volgens mij echt niet de bedoeling om een pipetje tegen de vlooien in de oren te druppelen, zoals iemand anders al aanhaalt: als het trommelvlies niet intact is kan dat nare gevolgen hebben... Bovendien zijn die dingen daar gewoon niet voor gemaakt.

Stronhold echter is een pipetje voor in de nek dat ook werkt tegen oormijt. Let wel: niet Frontline, dat is enkel tegen vlooien en teken. Stronghold is tegen vlooien, oormijt en wormen.

In Otiderm zit waarschijnlijk lindaan? Dan zal dit wel de reden zijn dat het uit de handel wordt genomen.
Laatst gewijzigd door tinemie op ma 06 jun 2005, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#331663
Er is nog een oorzalf tegen oormijt: Oridermyl. Volgens mij wordt dat ook in Nederland verkocht. Het is een zachte, dunne zalf. Er zit ook Lindaan is, dat schijnt nu net het middel te zijn dat de oormijten doodt. Dus als het om de Lindaan gaat, dan is het wellicht binnenkort ook verboden. Maar op internet kan ik alleen vinden dat Lindaan verboden is in landbouwbestrijdingsmiddelen.
gr.
Nicolette
Laatst gewijzigd door oebaya op di 07 jun 2005, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jelle
#331824
Waarom zou je Stronghold in de oren druppelen? Dat lijkt me echt niet de bedoeling.
Als je het in de nek doet komt het vanzelf in de bloedbaan. Dat is waarom het werkt tegen vlooien, en het werkt op dezelfde manier tegen oormijt. De parasiet in kwestie moet dan gewoon bijten en dan gaat ie exit.
Bij katten en konijnen is Stronghold zeker effectief tegen oormijt, voor honden weet ik het niet uit mijn hoofd maar als het in de bijsluiter staat zou ik het een prima optie vinden om te gebruiken.

Ik ken het vooral van gebruik bij konijnen en vergeleken bij de behandeling die we daarbij in het verleden gaven (injectiekuur) is dit heel veel makkelijker en diervriendelijker.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#331846
Of je gebruikt gewoon de specicare oorcleaner, helpt ook heel goed tegen mijten, enkele dagen achterelkaar de oren ermee reinigen en je komt geen oormijt meer tegen.
Door Timmy
#336140
tinemie schreef: Het is volgens mij echt niet de bedoeling om een pipetje tegen de vlooien in de oren te druppelen, zoals iemand anders al aanhaalt: als het trommelvlies niet intact is kan dat nare gevolgen hebben... Bovendien zijn die dingen daar gewoon niet voor gemaakt.
Wat denk je dat er gebeurd als je Otiderm in een oor doet met een kapot trommelvlies? Da's niet veel anders dan wat er gebeurd als je er Frontline in drupt... Kan nare gevolgen hebben. Daarom was ik er dus ook tegen om "zomaar" Otiderm over the counter te verkopen, iets dat mij vaak niet in dank werd afgenomen... want volgens veel eigenaren was het "maar" een zalfje voor in de oren...

Gr.
Linda
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door