Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2857794
Hoi,
Ik zoek, om mij goed in te lezen, wetenschappelijke artikelen over wormen, het ontstaan, het gevaar en de behandeling ervan.
Dat MOGEN traditionele opvattingen zijn, over 4 x per jaar ontwormen maar ik zoek ook artikelen die meer gericht zijn op het idee dat het preventief behandelen geen zin heeft / gevaarlijk is. Ik ben natuurlijk met die gedachtegang bekend ;-) en weet dat Tannetje er een videootje op youtube over heeft maar ik zoek dus artikelen daaromtrent.

Het is niet de bedoeling dat ik ga overschrijven uit andermans werk maar ik moet mij goed inlezen en dan gaan "samenvatten". Daar waar ik letterlijk wil citeren uit wetenschappelijk werk zal ik natuurlijk verwijzen naar de citaten en de plaats waar die evt op internet staan.

Natuurlijk kan ik zo op de vele sites van de vele DA's stukken vinden maar men heeft graag dat ik wetenschappelijke artikelen als basis neem. Prima, dan ga ik die doorlezen en daar waar nodig ernaar verwijzen.

Mijn medische kennis is niet heel groot dus het moeten wel "leesbare" stukken zijn.
Het is voor nu mijn bedoeling om zowel te schrijven "dat DA's adviseren 4 x per jaar te ontwormen" en "dat er ook een stroming is die eest wil testen voordat een gif in de hond gaat" en dat er niet zoiets bestaat als preventief ontwormen; een pil beschermt niet tegen toekomstige wormbesmetting (tenzij het gaat om hartworm volgens mij).

Dit is bedoeld voor een hondenblad.

Natuurlijk, ik ga zelf ook op zoek maar als het wiel al is uitgevonden hoef ik dat niet opnieuw te doen; linken naar informatie is welkom. Ik vraag het specifiek hier omdat ik van jullie hoop ;-) dat er linken komen naar de "eerst testen - dan behandelen" stroming.

Suzanne

Barfplaats wordt gesponsord door