Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2850497
Het hangt er een beetje vanaf.... soms ben je wel "verplicht" om te enten, als je bijv. shows loopt.

Ik ben me er ook maar weer 's in aan het verdiepen hoe dat ook al weer zat bij pups... en met dat dilemma blijf ik ook zitten. Het liefst zou ik titeren maar ja, die shows ;-(

Suzanne
Gebruikersavatar
Door nova
#2850510
Op show is maar 1 verplichte enting: rabies prik zodra je uit  t buitenland komt.  Verder niks.

Diva heeft alleen haar puppenentingen gehad,  met een jaar niks. Ze is getiterd op leetijd van 18 mnd. Titers waren prima, en Tannetje heeft Diva's entboekje  voor 4 jaar afgetekend.
Ben verschillende keren op tentoonstelling geweest, ze kijken niet eens naar het paspoortje.

Diva is wel tegen rabies geent, ik ga regelmatig de grens over en  durf  het risico van een inbeslagname niet  aan .
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2850776
Suzanne schreef: Het hangt er een beetje vanaf.... soms ben je wel "verplicht" om te enten, als je bijv. shows loopt.

Ik ben me er ook maar weer 's in aan het verdiepen hoe dat ook al weer zat bij pups... en met dat dilemma blijf ik ook zitten. Het liefst zou ik titeren maar ja, die shows ;-(

Suzanne
Dit heb ik met Dinka niet zo ervaren ;)
Floyd heeft 1 jaar geleden aan een rasloze hondenkeuring meegedaan, waar ze wel verplicht stelde dat honden ingeent waren. Dit heb ik geweigerd, en zijn boekje gewoon overlegd met titerbepalingen
Door Lizzy
#2853179
Ik heb getiterd na de pup enting, om te kijken of de enting was aangeslagen. Dat vond ik belangrijker dan er op 1 jarige leeftijd mogelijk achter te komen dat mijn pup al 1 jaar lang onbeschermd heeft rondgelopen. Ze hadden voor alle 3 de ziektes hoge titer dus hier wordt niet meer gevaccineerd (en ook niet meer getiterd).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2853622
nova schreef: Op show is maar 1 verplichte enting: rabies prik zodra je uit t buitenland komt. Verder niks.

Diva heeft alleen haar puppenentingen gehad, met een jaar niks. Ze is getiterd op leetijd van 18 mnd. Titers waren prima, en Tannetje heeft Diva's entboekje voor 4 jaar afgetekend.
Ben verschillende keren op tentoonstelling geweest, ze kijken niet eens naar het paspoortje.

Diva is wel tegen rabies geent, ik ga regelmatig de grens over en durf het risico van een inbeslagname niet aan .
Nou niet hoor, officieel staat in de (NL) showregels dat je hond de gebruikelijke/gangbare vaccinaties moet hebben gehad. Soms is er controle, maar dat is echt maar heel soms. Maar er ligt wel in NL een vaccinatieverplichting. Maar goed, als men niet of amper controleert hoef je daar ook niet al teveel waarde aan te hechten natuurlijk.
Door Suzanne
#2854039
Angelique schreef: Nou niet hoor, officieel staat in de (NL) showregels dat je hond de gebruikelijke/gangbare vaccinaties moet hebben gehad. Soms is er controle, maar dat is echt maar heel soms. Maar er ligt wel in NL een vaccinatieverplichting. Maar goed, als men niet of amper controleert hoef je daar ook niet al teveel waarde aan te hechten natuurlijk.
Dat dus; entingen zijn idd verplicht. Ik denk wel dat er steeds meer naar wordt gekeken dat titeruitslagen ook geaccepteerd worden maar formeel is dat nog steeds niet zo.

Sommige hondenscholen verlangen ook entingen.....

Ik weet echt nog niet wat ik tzt ga (laten) doen ;-(

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door