Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2757887
Vandaag de honden behandeld met Advantix voor onze vakantie in Frankrijk .... Het was dit of de scaliborband en heb gegokt op de druppels in de hoop dat de heren er geen last van krijgen

Maar nu, heb ze buiten in de tuin behandeld maar er lopen hier natuurlijk ook 2 katten rond waarvoor het enorm giftig is
Nu liggen de katten nooit bij de blondies, maar ze lopen wel in de kamer rond

Nu dacht ik dat ik ze niet in de woonkamer zou laten tot de druppels droog zijn in de vachten, maar is dat genoeg ?

Ben zo bang dat de katten er iets aan over houden door een plek op het kleed ofzo  :-X
#2758045
Ik zat met hetzelfde probleem. Want ik had kittens van 12 weken oud rondlopen en wilde heel erg graag mn honden druppelen tegen teken.
Omdat ik naar een gebied zo gaan met heel erg veel teken, waarvan bekend met de ziekte van Lyme.
Ik heb verschillende dierenartsen gevraagd en steeds werd gezegd, als de vacht droog is, dan is het goed....
En hier liggen ze ook in elkaars mand, en tegen elkaar aan, dus ik vond het reuze spannend.
Ik geloof zelfs dat ik ze 24 uur ofzo apart heb gehouden, dus de honden in de woonkamer en de katten achter. Dus echt ruim aangehouden en dat is verder goed gegaan... je weet natuurlijk nooit zeker of ze er toch niet een staartje van mee hebben gekregen, maar ik heb geen gekke dingen gezien. En geen teken ;)

Barfplaats wordt gesponsord door