Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Haasje
#2708749
Neem olie weet ik niet, lavendel en tea tree hebben in het begin wel even een sterke lucht maar dat vervaagd langzaam. Hier worden ze ook gek als het er net op zit en willen ze het er afvegen aan de muur, vloer e.d. maar ik sleur ze meteen mee naast de fiets naar het bos en tegen die tijd is het ingetrokken, dus valt er niet zoveel meer te schuren. Je kan het er ook inwrijven? Het voordeel van die etherische lucht is dat ze er niet aan gaan likken.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2708830
Annemarie Rijnveld schreef: Wat een ellende daar bij jullie, zeg....
Neem-olie puurvan een echt goede kwaliteit is nogal stroperig onder een bepaalde temperatuur. Je kan het puur gebruiken op kleine plekjes, wondjes enzo. Maar niet ieder beest is daar van gediend (de luncht, niet het prikken, want het prikt niet).
Niet met water verdunnen, want in water emulsioneert het niet, maar of in azijn (appel) of in basis olie als amandel, jojoba enz.
vermengd in basis-olie: men raadt aan 5% Neem
vermengd met azijn: ik doe een paar druppels, het stinkt al erg genoeg.

Of ik doe wat Neem op mijn handen en wrijf daar de vacht mee in. Of wat ook resultaat geeft: de halsband er mee inwrijven.

In jouw geval (veel teken) zou ik haar van top tot teen behandelen, van neuspunt tot staartpunt, de poten, de tenen, de buik, 4x oksels, de oren buiten en binnen.
Dank voor je reactie! :)
Ik ga het zeker proberen, want dit is echt drie keer niks zo. Ik heb het ook nog nooit zo erg mee gemaakt als dit jaar eerlijk gezegd. Vorig jaar periodes gehad in de zomer, toen waren er amper teken. En nu...volgens mij marcheren ze in polonaises hier. ::)
Nog wel even een (domme) vraag maar waar haal je neem olie? Gewoon bij de drogist?
eelke schreef: Ja lastig he....was ook nog een rib uit mijn lijf dat kreng...maar goed. Als het werkt... laten we het hopen, we worden er nu echt gek van, vorige week hadden ze beide zelf 3 teken op ons lijf... een hele dag de losse teken van de honden afplukkend, zaterdag heb ik ze beide gewassen na de boswandeling en daarna droog geblazen met de waterblazer, en dan nog Gijs zijn kop helemaal vol met teken... :-\
Ja, ik stond al niet te juichen om 'm zo'n band om te doen. Maar al die teken..pffffff
En in eerste instantie leek ie z'n werk ook echt heel goed te doen. Maar het 'feest' is nu alweer over..
En idd hier van mezelf ook al twee teken geplukt.. Krijg echt de bibbers van die *piep* beesten. >:(
Door Annemarie Rijnveld
#2708842
@Eelke, de echte Neem-olie, stinkt naar rotte eieren. Het is een vreselijke lucht, ik heb geen goed reukorgaan, maar toch ruik ik het.
Ja, Yuma vindt het ook niet leuk, net als TT-olie en de andere e.o. Zij wordt er knetter van, maar dat is alleen de eerste paar minuten maar.
Dus....ik behandel haar op de plaats van bestemming  :D
Of thuis, ik bind haar vast aan de riem, behandel haar, ffies wachten en dan vertrekken wij.

Maar ja, tis òf gif gebruiken (en dat doe ik liever niet, krijgen zij trouwens ook allemaal last van, mijn honden van vroeger moesten ervan overgeven, en de eerste dagen waren ze gewoon ziekies ervan) òf e.o. die nogal sterk ruiken, en waarvan ze dan even op hol slaan.

@Senna99, ik woon in Italie, dus ik weet niet of in Nederland goede e.o.'s ook in normale winkels worden verkocht. Hier niet in ieder geval. Ik heb het bij de apotheek gekocht, en nu de laatste keer bij de Bio-winkel.

Goed nalezen of het geparfumeerd is!! Die moet je dus niet nemen.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2708894
Annemarie Rijnveld schreef: @Eelke, de echte Neem-olie, stinkt naar rotte eieren. Het is een vreselijke lucht, ik heb geen goed reukorgaan, maar toch ruik ik het.
Ja, Yuma vindt het ook niet leuk, net als TT-olie en de andere e.o. Zij wordt er knetter van, maar dat is alleen de eerste paar minuten maar.
Dus....ik behandel haar op de plaats van bestemming :D
Of thuis, ik bind haar vast aan de riem, behandel haar, ffies wachten en dan vertrekken wij.

Maar ja, tis òf gif gebruiken (en dat doe ik liever niet, krijgen zij trouwens ook allemaal last van, mijn honden van vroeger moesten ervan overgeven, en de eerste dagen waren ze gewoon ziekies ervan) òf e.o. die nogal sterk ruiken, en waarvan ze dan even op hol slaan.

@Senna99, ik woon in Italie, dus ik weet niet of in Nederland goede e.o.'s ook in normale winkels worden verkocht. Hier niet in ieder geval. Ik heb het bij de apotheek gekocht, en nu de laatste keer bij de Bio-winkel.

Goed nalezen of het geparfumeerd is!! Die moet je dus niet nemen.
Oke, thanks!
Mijn zus werkt in een apotheek. Ga ik haar er eerst even naar vragen, is de kortste weg.
Dankjewel!
Door Alba
#2709644
Ik gebruik ook neemolie, goede kwaliteit (idd stroperig, daarom een paar druppels afwasmiddel erbij in het water in het spuitflesje). Dat ruikt echt bijna nergens naar, licht knoflookgeur. Dat hoor ik van anderen ook.

Mijn dames hebben al zelden teken, dus ik kan niet zeggen of het helpt. Maar een van Alba's 'pups' had elke dag wel een stuk of 10 na elke wandeling en sinds ze de neemolie gebruikt nauwelijks.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2710100
Bahbahbahbahbah..zat ik gisteravond in bed (uitgerekend dit topic nog ff door te lezen) denk ik wat irriteert me dat toch op mijn been. Met mijn hand er over heen wrijvend voel ik een bobbeltje...hum..zal toch niet een teek zitten denk ik nog. Kijken...ja, gadver..dus wel!  :yucky:
Hij zat best diep, dus ook nog met de nodige moeite het kreng er uit gekregen. Er zit nu verder geen kring ofzo, maar wel een rood bobbeltje en het is ook iets pijnlijk. Ik denk dat het gewoon wat irritatie is als reactie op de beet. Maar zal het maar wel even in de gaten houden.
Door Annemarie Rijnveld
#2710211
Hier slechte berichten, helaas. Géén teken gelukkig, maar wèl vlooien en heul veul eitjes.
Gisteren Yuma gewassen, wèèr behandeld met Neem, vandaag wéér vlooien, dus nu wasbehandeling bij de trimmer, èn Serestoband gehaald.
Sh*t,  :-X
Door Stef@nie
#2710496
Ik hoorde toevallig laatst bij de dierenarts dat de Seresto band goed aan moet zitten (dat er echt maar 2 vingers tussen kunnen, niet meer), omdat ie anders al snel niet meer goed z'n werk doet. Misschien zit 't 'm daar in?

Ik probeer de band nog uit te stellen, ben ook met lekkere luchtjes in de weer :biggrin2: . Heel voorzichtig, want dat heeft in het verleden tot meer irritaties geleid dan de gifband (en alsnog vlooien en/of teken)... Maar heb nu een nieuw mengseltje, kwam ik tegen in de dierenwinkel in Duitsland. Ik heb dus toch nog maar eens een poging ondernomen, ik hoop nog altijd dat iets minder giftig spul ook kan werken... De werkzame stof is o.a. margosa extract. Dat is toch neem? Voorlopig nog geen irritaties in welke vorm dan ook waargenomen (ook geen idioot rondrennen of overal tegenaan schuren). Als het nou ook nog vlooien en teken weert zijn we heel gelukkig! Maar eerst zien, dan geloven.
Door Annemarie Rijnveld
#2710666
Hier een DA die nog nooit heeft gehoord van Neem olie, of TT olie. Ondanks dat zij het niet kent, weet zij zeker dat het niets doet tegen parassieten :biggrin2:
Seresto is heel goed, en volkomen onschadelijk, het dringt niet in de huid, maar vormt een beschermende wolk om de hond.....ja, heus....Zij heeft ook in de boekenkast een dik boekwerk over Canine and Feline Nutrition and Chemical etc van......RC!!!!

Soms zou ik echt graag in Nederland willen wonen....
Gebruikersavatar
Door Haasje
#2711589
Neem olie is ook handig tegen muggen bij mensen, een goede vervanger van deet. Ik weet niet of het stinkt, dat zou ik wel een nadeel vinden. Het mengsel dat ik gebruik stinkt in ieder geval niet. Het is trouwens wel opletten als je hond gezwommen heeft want dan zijn ze gelijk een stuk minder beschermd. Charlie had 1 teek na een aantal keer zwemmen omdat hij een konijn zag en erachter aan is gerend, we waren helaas te laat. Hij is een kwartier weggeweest in de bosjes (op de Veluwe) dus dan valt 1 teek op zich nog wel mee. Ik vind het wel een ideale oplossing. Teken bijten niet, de vacht wordt er mooi van en het is goedkoper dan schadelijke troep. Het is geruststellend om te weten dat meerdere mensen de mengsels met azijn en oliën gebruiken, met succes mag ik wel zeggen  :).
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door