Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door cathrien
#2654769
Onze pup van 16 weken oud vind paardenbloemen ontzettend lekker.

Is dit giftig??

Krijgt als voeding carnibest natuur en Barf.
Door Elvira
#2654783
de blaadjes geven wij aan de vogels. Je kunt ze zelf als sla eten, dus kan het volgens mij geen kwaad
Door Mevroi Kruim
#2654872
Niks mis met paardenbloem, niet giftig. Alleen wel vochtafdrijvend, dus als je pup er redelijk wat van eet rekenen op extra plasrondjes  :biggrin2: In het Frans heet het Pissenlit  8)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2655110
Paardenbloem werkt ontgiftend en dan met name voor de lever. Dus prima om te eten. Wel erg bitter, ik vind het niet te pruimen.
Het is volgens de Chinese geneeskunde erg koud en dus werkt het ook tegen ontstekingen, maar het kan daardoor ook diarree veroorzaken als je er te veel van binnenkrijgt. Maar het kan dus absoluut geen kwaad.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2655258
als kind had ik wratten op mn handpalm , na regelmatig de witte vloeistof uit de steel van de bloem smeren zijn ze weg gegaan ....
(was een tip van een oud boertje hier in een naastgelegen dorpje , die veel met kruiden deed)
Door hamada
#2656020
Ik kreeg laatst een recept voor het frituren van paardebloembloemen in een deegbeslagje.
Dus waarschijnlijk zal de hele plant eetbaar en gezond zijn.
Door inni
#2690417
Ik zag een tijdje terug een affice met reclame voor een pannekoekenfestijn: pannekoeken met suiker, siroop of pisblomme (streeknaam voor paardenbloem)-gelei.....giftig zal 't wel niet zijn. Zodra ik iemand van die organisatoren zie ga ik er verdere info over vragen. Gebruiken ze de bloemen?? of de groene bladeren die ze in mijn geboortedorp "suikerij" noemen. Volgens Hitam is 't bitter van smaak???? Ik ga zoals mijn grootvader moeten doen, die luste bijna niks maar kon 't niet nalaten om als hij een niet bekend plantje zag de bladeren of stengels te kneuzen en ervan te proeven.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door