Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#436432
Irm-Joh schreef: Ja helaas. Onze hond werd ook pas vanaf de leeftijd van 7 jaar overgevoelig. Vroeger had hij daar ook nooit een probleem mee.

Irm
Ik heb er hier ook 1. Ze is 5 jaar lang gevaccineerd en dit jaar ging het voor het eerst helemaal fout. En helaas denk ik pas dat je kunt oordelen of het je het allemaal waard is, vaccineren en de risico's lopen van entreacties op het moment dat je het zelf mee hebt gemaakt. Jij en ik hebben nog 'mazzel'. Voor het zelfde geldt hadden onze honden een auto-immuunziekte opgelopen..... Overigens heb ik het gevoel dat als ik Pinkel volgend jaar weer zou laten enten (en dat doen we dus niet), ik inderdaad het grote risico loop dat het wel eens echt helemaal fout met haar kan gaan! Heb jij dat ook met jouw hond, dat gevoel?
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 03 dec 2005, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irm-Joh
#436493
Ja, Lizzy. Heel raar is dat, ik doe het daarom echt niet meer. Rabiës hoeft voorlopig zowiezo niet, maar ook de andere entingen - nee, ik heb het idee dat we met onze senior heel voorzichtig om moeten gaan.

Irm
Door judith1967
#438628
Ik heb mijn York ook al een paar jaar niet meer laten ente en hij is bijna 15 jaar.Mijn andere hond krijgt hem nog wel jaaarlijks,ja eigenlijk uit gewoonte denk ik dat ik hem laten enten,en ik kom ook regelmatig andere honden tegenen in de zomer zit ie veel in het water,dusik denk dat ik hem voorlopig wel laat enten.
Door Nelly
#438823
Mijn Angel is bijna 7 jaar. Afgelopen jaar heb ik haar niet laten enten en komend jaar wil ik ook overslaan. Het jaar daarop zie ik dan wel. Andor is net een jaar en krijgt binnenkort z'n enting toch maar wel, ofschoon ik ook daarover heb getwijfeld. Advies geven aan een ander durf ik niet; ieder moet voor zichzelf beslissen wat hij/zij wil voor de hond of kat.
Door karin2
#438827
Nelly schreef: Mijn Angel is bijna 7 jaar. Afgelopen jaar heb ik haar niet laten enten en komend jaar wil ik ook overslaan. Het jaar daarop zie ik dan wel. Andor is net een jaar en krijgt binnenkort z'n enting toch maar wel, ofschoon ik ook daarover heb getwijfeld. Advies geven aan een ander durf ik niet; ieder moet voor zichzelf beslissen wat hij/zij wil voor de hond of kat.
mijn HTK katten zijn respectievelijk ongeveer 10 en 8 jaar en zijn alleen geent toen ze gesterileerd werden (gecastreerd ? noemen ze hier in belgie allemaal hetzelfde )toen hadden ze al ettelijke nestjes gehad l.
Dierenarts heeft nooit niks gevraagd ??? :(
steriliseren en gelijk de spuit erin :-\
Door karin2
#438829
karin2 schreef: mijn HTK katten zijn respectievelijk ongeveer 10 en 8 jaar en zijn alleen geent toen ze gesterileerd werden (gecastreerd ? noemen ze hier in belgie allemaal hetzelfde )toen hadden ze al ettelijke nestjes gehad l.
Dierenarts heeft nooit niks gevraagd ??? :(
steriliseren en gelijk de spuit erin :-\
laat ze sindsdien nooit meer enten (de hond ook niet (reu en intact ) en ze zijn stikke gezond .
't zijn ook buitenkatten ja
Laatst gewijzigd door karin2 op wo 07 dec 2005, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#438832
karin2 schreef: mijn HTK katten zijn respectievelijk ongeveer 10 en 8 jaar en zijn alleen geent toen ze gesterileerd werden (gecastreerd ? noemen ze hier in belgie allemaal hetzelfde )toen hadden ze al ettelijke nestjes gehad l.
Dierenarts heeft nooit niks gevraagd ??? :(
steriliseren en gelijk de spuit erin :-\
Heb het op een ander topic ook al gepost. Mijn beide oude katers hebben als kitten en als 1-jarige hun entingen gehad, daarna nooit meer. Ze zijn nu beide 15 en kerngezond. Ga dit met Simply Red ook zo doen. Zit alleen beetje met hond Andor, omdat ik nog shows met hem wil lopen. :-\ Heb overigens tijd geleden met vervangende DA behoorlijk woorden gehad omdat ik Angel alleen voor Weil wilde laten enten. hij was het er NIET mee eens. Nou, dan zoek ik toch een ander?
Door karin2
#438836
groot gelijk nelly !!!!!!
WIJ als baasjes beslissen wat en welke inentingen onze honden of katten moetten hebben !!!
ik ben alleen bang dat ik een cursus expressie moet gaan volgen :-\ :-[
alhoewel ........ soms kom ik sterk uit de hoek als het over mijn dieren gaat :D
ik Ken ze toch zeker ??
en ik heb het jaaaaaaren niet kunnen verwoorden waarom ik mijn dieren niet liet enten .
tot ik hier begon te lezen .
als je veel shows doet en ze onder veel andere dieren komen ligt het risico enigzins anders natuurlijk .
moet ieder voor zichzelf weten
Door Nelly
#438847
Ehh, over het algemeen ben ik best wel een beetje verlegen en laat me gauw in een hoekje l*llen :-X. Maar als het over mijn beestjes gaat ligt dat heel anders 8).
Door karin2
#438852
héhé heb ik nouw ook ;)
éérst mijn kids ,dan mijn honden en katten .
en dan ..is er mijn ventje (vriend) maar die is verstandig genoeg om zijn eigen plan te trekken :D
Door Nelly
#439588
Hihi, kids heb ik niet, dus alleen beessies en vriendlief is idd mans zat om voor zichzelf op te komen. hoewel ze van hem ook moeten afblijven hoor :-X
Door laszlo
#444620
Wij hadden een rottweiler die zonder entingen 12 jaar is geworden. Als pup heeft ze die entingen wel gehad, maar verder niet meer. Is ook nooit ziek geweest...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door