Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#2684388
Tucker heeft haakworm, ik ben ook geïnteresseerd in het gebruik van 'diatom'. Duurt 60 dagen niet te lang? Ik bedoel, wordt de schade wel op tijd beperkt? En een kilo, daar kun je toch wel 2 maand mee vooruit als je een halve eetlepel gebruikt?
Door Annemarie Rijnveld
#2684484
DJ en Doerak schreef: Tucker heeft haakworm, ik ben ook geïnteresseerd in het gebruik van 'diatom'. Duurt 60 dagen niet te lang? Ik bedoel, wordt de schade wel op tijd beperkt? En een kilo, daar kun je toch wel 2 maand mee vooruit als je een halve eetlepel gebruikt?
De 60 dagen is nodig om de uitgekomen eitjes ook te pakken te krijgen. Diatom heeft geen werking op de eitjes, alleen op de haakworm zelf, de larven enz.
Het werkt dus wel gelijk op de aanwezige wormen :)
Ik heb nog steeds een halve pot staan, na een kuur van 90 dagen, 2x een ontwormingsweekje van 2 katten en honden, en diverse experimenten uitgevoerd op allerlei insecten.

Het gaat dus errugg lang mee.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2684507
Bedankt voor je snelle reactie Annemarie! Het is nog eens super zuinig ook dus, ik ga meteen aanschaffen :) en na 60 dagen nog eens een ontlastingsonderzoek doen. Hij had het rond 10wk ook, daarna behandeld met tablet, toen was hij vrij. Maar nu dus weer, ben erg benieuwd! Ik heb ook gelezen over passage, dus dat er in de ontlasting iets aangetroffen kan worden wat even is opgenomen maar er meteen weer uitgepoept wordt, de hond hoeft dan niet besmet te zijn... Vind het allemaal maar ingewikkeld en wanneer doe je dan het juiste? Ik zou over 2wk weer onderzoek kunnen doen zonder te behandelen maar dat wordt ook een dure aangelegenheid :-\. Ga gewoon Diatom bestellen, dat kan namelijk geen kwaad :).
Door Annemarie Rijnveld
#2684521
Ja, is waar, kan ook passage betreffen....
Wat zou ik zelf doen? Ik zou kijken naar hoeveel mij de herhalingstest kost en hoeveel de Diatom. Voordelen afwegen tegen de nadelen....
Diatom in ieder geval kan geen kwaad, en bevat ook nog eens allerlei nuttige mineralen  ;)

Succes!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door