Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2592406
Wat ik nog nooit gedaan heb, maar eigenlijk wel graag zou willen doen. Ja ze laten titeren. Best benieuwd wat daaruit zou komen, maar eerlijk gezegd heb ik er geen zin om er 2+ uur voor te rijden weer.  :-\ (de hondjes ook niet persee)
Dus als iemand iets weet  :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2594436
aah dankje, die ga ik eens een keer proberen.
Moet ik alleen bedenken wat ik met de info ga doen, aangezien Maci allergien heeft, is al jaren niet ingeent (op rabies na)
Door eelke
#2594607
Volgens mij zit er in Breda ook een kliniek die dat doet, Silverlinde, uit mijn hoofd, zoiets? Als Breda een optie is, dan kan ik dat navragen bij Pleuntje, ik weet nog dat zij weet hoe die heet.
#2594674
Kaio schreef: aah dankje, die ga ik eens een keer proberen.
Moet ik alleen bedenken wat ik met de info ga doen, aangezien Maci allergien heeft, is al jaren niet ingeent (op rabies na)
Het is een zeer uitgebreide kliniek en ze werken onder andere ook holistisch, wie weet kunnen ze je wel verder helpen met de allergien.

In Breda is inderdaad de Silverlinde. Ik volg daar zelf een opleiding, dus ik kan morgen voor de prijs kijken. Maar Eindhoven zal denk ik meer bij jou in de buurt zijn toch?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2594699
EHV is idd dichterbij. Dat is wel belangrijk. Anders kan ik net zo goed bij Tannetje gaan. Voor zijn huid is hij meerdere malen geweest. Maar hij heeft heel veel stress als hij alleen in de auto meemoet naar Tannetje en dan hebben we weken of langer last om hem in de auto te krijgen. Ik denk dat een kortere rit ook wel zal schelen  ;)
Door Suzanne
#2603953
Kaio schreef: aah dankje, die ga ik eens een keer proberen.
Moet ik alleen bedenken wat ik met de info ga doen, aangezien Maci allergien heeft, is al jaren niet ingeent (op rabies na)
Mag ik een suggestie suggereren? ;-)

Ik zou eerst overleggen met jezelf wat je zou doen met Maci als blijkt dat hij onvoldoende beschermd is. Als je dan alsnog zou zeggen "niet enten" heeft het titeren "geen zin" anders dan dat je WEET dat hij onvoldoende beschermd is. In mijn beleving kun je je dan de kosten van het titeren besparen ;-) maar goed, dan weet je het niet ;-)

Ik heb een beetje het omgekeerde; zolang mijn honden op de hondenschool actief zijn en ik met ze de grens over wil en ik een show wil kunnen bezoeken (waar gecontroleerd kan worden) vind ik het prettig om ze (bewijsbaar) beschermd te hebben. Dus heb ik de entingen "nodig"; en dus laat ik ze conform het entingsschema van Nobivac enten (groot-weil-weil-groot-enz). Kennelhoest laat ik niet tegen enten overigens.

Guinie wordt (natuurlijk) niet meer geent; nadeel is dat we niet meer met haar naar het buitenland kunnen.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2623561
Ja hoor voor het buitenland is alleen rabies verplicht.
En deze laat ik wel zetten omdat de consequenties va niet zetten nogal hoog kunnen zijn. En dan heb ik het niet over de ziekte oplopen maar over in beslag name.

Is zou vooral laten titeren uit nieuwsgierigheid. Maar goed Maci gaat nu weer netjes de auto in dus laten we het zo. Maar met Fozzy kan ik er nog wel naartoe in de toekomst.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door