Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2602672
eef schreef: Is dat ook geschikt voor een 1 jarige hond die alleen puppy entingen gehad heeft? De dierenarts en viroloog zegt dat een booster na 1 jaar nodig is...??
Ja Tannetje heeft mijn hond op twee jarige leeftijd getiterd nadat zij alleen haar pup entingen had gehad, en ze was nog volledig beschermd.
Het heeft dus zeker zin te laten titeren.
#2602707
Wat ik wel lastig vindt, de viroloog/immunoloog die ik sprak zei me dat het bepalen van antilichaamtiters  alleen kan voor die infecties waarvan is aangetoond dat er een correlatie is tussen antilichaamtiter en bescherming.
Dat is dus niet altijd zo en ik kon helaas niet doorvragen.

De dierenartsen hier zeggen me dat de testen onbetrouwbaar zijn maar die neem ik met een korreltje zout. De viroloog echter ....

Dus de vraag zijn voor alle hondenziektes geschikte testen op dit moment, die betrouwbaar zijn en waarvan duidelijk is aangetoond dat er een correlatie is?
Laatst gewijzigd door eef op vr 15 feb 2013, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#2602742
eef schreef: Wat ik wel lastig vindt, de viroloog/immunoloog die ik sprak zei me dat het bepalen van antilichaamtiters alleen kan voor die infecties waarvan is aangetoond dat er een correlatie is tussen antilichaamtiter en bescherming.
Dat is dus niet altijd zo en ik kon helaas niet doorvragen.

De dierenartsen hier zeggen me dat de testen onbetrouwbaar zijn maar die neem ik met een korreltje zout. De viroloog echter ....

Dus de vraag zijn voor alle hondenziektes geschikte testen op dit moment, die betrouwbaar zijn en waarvan duidelijk is aangetoond dat er een correlatie is?
misschien dat je even een nieuw topic moet openen, anders word dit topic heel onoverzichtelijk, of met Tannetje overleggen via pb
Dit topic is alleen om aan te geven of je naar Beltrum wilt komen om je hond te laten titeren ;)
#2603251
eef schreef: Wat ik wel lastig vindt, de viroloog/immunoloog die ik sprak zei me dat het bepalen van antilichaamtiters alleen kan voor die infecties waarvan is aangetoond dat er een correlatie is tussen antilichaamtiter en bescherming.
Dat is dus niet altijd zo en ik kon helaas niet doorvragen.

De dierenartsen hier zeggen me dat de testen onbetrouwbaar zijn maar die neem ik met een korreltje zout. De viroloog echter ....

Dus de vraag zijn voor alle hondenziektes geschikte testen op dit moment, die betrouwbaar zijn en waarvan duidelijk is aangetoond dat er een correlatie is?
Voor hondenziekte, parvo, Hcc en kattenziekte is er een correlatie tussen de hoeveelheid antilichamen en de bescherming. Bij niesziekte minder.
#2604010
Tijdschema: 

12.00 uur: Sam28  2 honden

12.20 uur: Hitam  2 honden

12.40 uur: Monique 1 hond (1 hond titer, 4 honden Weil)

12.50 uur: Plant  1 hond

13.00 uur: Vitess  1 hond

13.10 uur: Joze 1 hond titer

13.20 uur: pup Lichtenvoorde

13.30 uur Knuffel  5 honden

Ik heb het allemaal een beetje ruim aangehouden. Is dit akkoord voor iedereen?
Graag wil ik jullie erop attenderen dat we een melkveebedrijf hebben en er geen honden los op het terrein mogen. Als er honden uitgelaten moeten worden,  dan graag in de bermen van de Schuurmansweg en graag ALLES opruimen.
Laatst gewijzigd door *Monique op di 05 mar 2013, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#2618267
ja! Het ging bijna mis maar ondertussen staat het opgeschreven  8)
Ineens dacht ik; wanneer was het nu??

Vervolgens ging het weer bijna mis want loop met dikke kaak ontsteking en moet naar kaakchirurg vrijdag maar kon het regelen dat ik pas om 15.10 aan de beurt ben. Dus wel snel weer weg na de afspraak!

Verder heb ik een heeuul gestructureerd leven hoor..  :censored2:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door