Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Naturel
#2536164
Hoi Allemaal,

Aangezien mijn honden op vakantie gaan naar een bosrijke omgeving, wil ik mijn honden beschermen tegen teken. Nu zit ik eens rond te kijken maar meeste middelen doden niet direct de teek, bij vastzuigen. Weet iemand een goed middel die gelijk zijn werkt doet bij vastbijten? Of bestaat de niet?

Alvast bedankt,

Groet Naturel.
Door Parelridder
#2536411
De middelen doden de teek niet direct, maar beogen wel dat deze binnen 24-48 uur sterven en daardoor is de kans op besmetting kleiner. Blijft dus waardevol om eventueel teken die je vindt te verwijderen, maar welke je over het hoofd ziet zal door het gif worden 'verwijderd'.
De Scalibor tekenband werkt hier uitstekend. Advantix pipet heeft dezelfde werkzame stof, maar is mijn ervaring minder succesvol, mogelijk doordat mijn honden veel zwemmen. De band doe je 2 weken van te voren om.
Gebruikersavatar
Door pike
#2536426
Mijn ervaring is dat de Scalibor band het enige is wat echt werkt. In de jaren dat ik die bij PIke gebruikt heb heb ik nooit één teek vastgezogen gezien. Ik vond wel veel dode ieniemienie teekjes op zijn deken. Ze vielen er dus gewoon vanaf. Geen enkel merk pipet voorkomt vastzuigen en tenminste een begin van bloedzuigen.
Door Naturel
#2536603
Parelridder schreef: De middelen doden de teek niet direct, maar beogen wel dat deze binnen 24-48 uur sterven en daardoor is de kans op besmetting kleiner. Blijft dus waardevol om eventueel teken die je vindt te verwijderen, maar welke je over het hoofd ziet zal door het gif worden 'verwijderd'.
De Scalibor tekenband werkt hier uitstekend. Advantix pipet heeft dezelfde werkzame stof, maar is mijn ervaring minder succesvol, mogelijk doordat mijn honden veel zwemmen. De band doe je 2 weken van te voren om.
Oke, ja ik ga ook vragen of ze elke dag mijn honden even helemaal nakijken, zelf doe ik dat ook altijd na een wandeling. Hier krijgen ze eerlijk gezegt geen tekenmiddel, ik heb spul wat werkt tegen alles, incl wormen maar tekenmiddel moest ik dan apart doen. Bedankt voor uw advies, ik ga kijken welke het beste is voor mijn dieren.
Door Naturel
#2536606
pike schreef: Mijn ervaring is dat de Scalibor band het enige is wat echt werkt. In de jaren dat ik die bij PIke gebruikt heb heb ik nooit één teek vastgezogen gezien. Ik vond wel veel dode ieniemienie teekjes op zijn deken. Ze vielen er dus gewoon vanaf. Geen enkel merk pipet voorkomt vastzuigen en tenminste een begin van bloedzuigen.
Scalibor band lees ik idd goeie reactie`s van.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door