Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#19519
Ik heb eens ergens gelezen dat honden ook wormen kunnen krijgen door de ontlasting van andere honden... Nu heb ik wat dat betreft een echte reu, die alle plasjes van andere honden naloopt, en dat kreng van me haalt dus ook regelmatig zijn tong over die plasjes :-X :-X :-X.. Kan hij daardoor ook sneller last krijgen van wormen ??? Als ik het kan voorkomen dat hij het oplikt doe ik dat en dos weet dondersgoed dat het niet mag, maar als ik ook maar een meter achter hem loop doet hij het toch...
Door sylvia
#19575
[quote="Eidos"]
Ik heb eens ergens gelezen dat honden ook wormen kunnen krijgen door de ontlasting van andere honden... Nu heb ik wat dat betreft een echte reu, die alle plasjes van andere honden naloopt, en dat kreng van me haalt dus ook regelmatig zijn tong over die plasjes :-X :-X :-X.. Kan hij daardoor ook sneller last krijgen van wormen ??? Als ik het kan voorkomen dat hij het oplikt doe ik dat en dos weet dondersgoed dat het niet mag, maar als ik ook maar een meter achter hem loop doet hij het toch...
[/quote]
Hoewel ik daar ook niet blij mee zou zijn geld de wormen besmettig voor de vaste ontlasting.De wormen leven in de darmen (spoel en lintworm,en in de baarmoeder in geval van zwangerschap),niet in de blaas die is te zuur voor wormen.
Door jeanne
#19605
[quote="chooky"]
waarom eigenlijk (mischien domme vraag hoor... maar nee domme vragen bestonden niet he ;D) waar is het dan te laat voor. Als ze er niet zijn, kun je ze ook niet 'afmaken' toch?
[/quote]
Ik bedoelde dus te zeggen, als Ik de wormpjes al zie kruipen, hoef ik toch niet meer met die drol naar de da?

Maar waar ontwormen jullie mee, met de gewone ontwormingstabletten, of is er iets natuurlijks? ???
Gebruikersavatar
Door chooky
#19609
chooky krijgt geregeld knoflook door het eten heen. binnenkort ga ik ook de kuur van roger uitproberen.
ik ontworm niet volgens schema, maar let op hoe chooky (en natuurlijk haar ontlasting) eruit ziet. ik zal pas ontwormen als ik wormen zie, of als bij een ontlastingsonderzoek aan het licht komt dat ze wormen heeft. Ik denk dat ik dan wel een middel van de dierenarts gebruik, maar ik ben ook van mening dat een gezond spijsverteringsstelsel wel raad weet met wormen.
Door jeanne
#19664
Wat is die 'kuur van Roger' dan?
Ik heb nog nooit wormen in de ontlasting van Freule gezien. En eerlijk gezegd is het al een hele poos dat ze een kuurtje heeft gehad :o
Gebruikersavatar
Door chooky
#19666
quote van roger:
<<5 cl olijfolie en hierin 5 teentjes look persen.
Dit ongeveer 24 uur laten trekken en dan de hond gedurende 4 dagen 2 X per dag een koffielepeltje van dat spul. >>
Door jeanne
#19674
Thanks.
Heb net alle oude berichten over ontwormen gelezen.
Mijn conclusie, ik ga pas ontwormen als ik wormen zie.
En heb eigenlijk nog nooit wormen gezien bij haar, ja een keertje, als pup zijnde. Maar heb tot 2 jaar terug, ieder half jaar braaf ontwormt.
Door sylvia
#19742
[quote="jeanne"]
Thanks.
Heb net alle oude berichten over ontwormen gelezen.
Mijn conclusie, ik ga pas ontwormen als ik wormen zie.
En heb eigenlijk nog nooit wormen gezien bij haar, ja een keertje, als pup zijnde. Maar heb tot 2 jaar terug, ieder half jaar braaf ontwormt.
[/quote]
als je dus niet klakkeloos wilt ontwormen,laatje even een monster ontlasting nakijken,vinden ze dan wormen of larven dan zou ik niet klooien en er lekker een drontal in gooien. weetje zeker dat ze weg zijn.
Door Nelly
#19758
Barbara, dat doen reuen nou eenmaal bij tevenplasjes, vooral als de bewuste teefjes loops zijn, of er tegenaan zitten. Kan je geruststellen, daar krijgt-ie dus echt geen wormpies van, dus laat 'm maar lekker likken ;)
Door sylvia
#19773
[quote="Nelly"]
Barbara, dat doen reuen nou eenmaal bij tevenplasjes, vooral als de bewuste teefjes loops zijn, of er tegenaan zitten. Kan je geruststellen, daar krijgt-ie dus echt geen wormpies van, dus laat 'm maar lekker likken ;)
[/quote]
nou ik zou mijn reu zeker buiten geen plasjes van andere teven op laten likken,daar wordt hij alleen gestrester van.
Door roger
#19993
<<Barbara, dat doen reuen nou eenmaal bij tevenplasjes, vooral als de bewuste teefjes loops zijn, of er tegenaan zitten. Kan je geruststellen, daar krijgt-ie dus echt geen wormpies van, dus laat 'm maar lekker likken ;)<<

tja, mensen lezen de nieuwjes van het dorp in het parochieblad, honden snuiven en likken aan plasjes van andere honden, thats now eenmaal live.

Gr.
Roger
Door tieneke
#20003
Nelly schreef: Barbara, dat doen reuen nou eenmaal bij tevenplasjes, vooral als de bewuste teefjes loops zijn, of er tegenaan zitten. Kan je geruststellen, daar krijgt-ie dus echt geen wormpies van, dus laat 'm maar lekker likken ;)
Zelfs Kobus doet het! :P :P :P
Hij heeft alleen geen ballen meer! ;) ;D ;D
Door ine
#20055
Zodra het een plasje van een loopse teef is, kun je dat ook zien aan je reu!!
Het tongetje gaat trillen en de kaken vaak wat klapperen!!
Idd. hebben honden hun eigen kranten, die wil je ze toch niet ontzeggen? ;) ;D
Door sylvia
#20127
Ine schreef: Zodra het een plasje van een loopse teef is, kun je dat ook zien aan je reu!!
Het tongetje gaat trillen en de kaken vaak wat klapperen!!
Idd. hebben honden hun eigen kranten, die wil je ze toch niet ontzeggen? ;) ;D
ik wel dus :o ;D ik laat echt of liet want ik heb nu geen reu meer,mijn reu aan loopse teven plassen ruiken,dan waren ze daarna helemaal strontvervelend.
Door Nelly
#20162
sylvia schreef:
ik wel dus :o ;D ik laat echt of liet want ik heb nu geen reu meer,mijn reu aan loopse teven plassen ruiken,dan waren ze daarna helemaal strontvervelend.
Denk dat dat 'n beetje rasgebonden is, Syl; ik heb het m'n reuen nooit veboden en ook nooit problemen gehad. Heb wel altijd de indruk gehad dat jachthonden er meer last van hebben dan bv. herders of doggen (Ine?), volgens mij zijn herders te baasgericht en doggen te flegmatiek. Kan me natuurlijk vergissen. ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door