Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door henneke
#2357282
ChantalKrijn schreef: Maar als ze wormen hebben ontworm je toch? Anders niet. Dat is ook wat er in de mail staat namelijk, alleen ontwormen als er wormen zijn en dan dus alleen voor die specifieke wormen.
in het stuk geschreven door Utrecht hebben ze het over 4 x ontwormen en dat het mogelijk meer zou kunnen zijn en misschien soms iets minder .
en weet je zeker dat ze je een middel toe gaan sturen specifiek voor alleen spoelwormen of zullen ze alle gangbare middelen gaan uitproberen ( ze willen nl de werking , of geen werking achterhalen van verschillende middelen dus je zou zomaar een breed werkend middel toegestuurd kunnen krijgen )
Als er hier sprake is van een wormbesmetting dan ga ik eerst een kuurtje propolis geven , ik denk dat Utrecht dat geen strak plan vind .

Maar goed als je er geen problemen mee hebt om je hond te ontwormen met wat zij je opsturen prima toch , ik zou mijn hond niet zo aan andere over willen geven .
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2357338
In de mail geven ze zelfs aan dat je ook een ander middel mag gebruiken.
En als ik het niet eens ben met het middel dan stop je er toch gewoon weer mee?
Ik heb niets ondertekend hoor, je bent altijd nog zelf degene die iets wel of niet aan je hond geeft!
Door SjaakBF
#2357353
henneke schreef: in het stuk geschreven door Utrecht hebben ze het over 4 x ontwormen en dat het mogelijk meer zou kunnen zijn en misschien soms iets minder .
en weet je zeker dat ze je een middel toe gaan sturen specifiek voor alleen spoelwormen of zullen ze alle gangbare middelen gaan uitproberen ( ze willen nl de werking , of geen werking achterhalen van verschillende middelen dus je zou zomaar een breed werkend middel toegestuurd kunnen krijgen )
Als er hier sprake is van een wormbesmetting dan ga ik eerst een kuurtje propolis geven , ik denk dat Utrecht dat geen strak plan vind .

Maar goed als je er geen problemen mee hebt om je hond te ontwormen met wat zij je opsturen prima toch , ik zou mijn hond niet zo aan andere over willen geven .
Henneke,
ik zie het echt niet staan van dat 4 keer ontwormen? Alleen als de hond eitjes uitscheidt, dat is wat ik lees.
Waar zie jij die 4 keer staan? Ook bij de link die je geeft vind ik het niet.

Nicole
Door henneke
#2357433
petramarcel schreef: In de mail geven ze zelfs aan dat je ook een ander middel mag gebruiken.
En als ik het niet eens ben met het middel dan stop je er toch gewoon weer mee?
Ik heb niets ondertekend hoor, je bent altijd nog zelf degene die iets wel of niet aan je hond geeft!
waar in die mail lees jij dan dat je het zelf mag weten wat je geeft ? ze hebben het wel over de evt werking van anti vlooien en teken middelen op wormen maar niet over ont wormingsmiddelen volgens mij .
Gebruikersavatar
Door rupa
#2357515
henneke schreef: waar in die mail lees jij dan dat je het zelf mag weten wat je geeft ? ze hebben het wel over de evt werking van anti vlooien en teken middelen op wormen maar niet over ont wormingsmiddelen volgens mij .
ik mijn mail staat toch echt duidelijk dit.

" U hoeft alleen maar te ontwormen als er in het onderzoek wormeitjes gevonden worden, u krijgt het product dan van ons."

en mocht het voorkomen dat mijn hond eitjes heeft ga ik toch echt eerst wel even vragen op barf plaats of het product wat hun toesturen wel oke is
( al is het gratis ik geef echt niet zo maar iets aan mijn hond ).
Door henneke
#2357782
Wanneer uit ons onderzoek blijkt dat u uw hond moet ontwormen dan krijgt u het product van ons. Sommige anti-vlooien-/anti-tekenproducten hebben ook een ontwormende werking, dit kan de resultaten van dit onderzoek beïnvloeden. Vraag dit aan uw dierenarts of aan ons via de mail, dan denken wij met u mee over de mogelijkheden voor alternatieve producten.


die alternatieve producten gaan over vlooien en teken producten niet over ontwormingsmiddelen !

Ik zeg trouwens niet dat Utrecht gaat verplichten tot 4 keer per jaar ontwormen maar het is wel het uitgangspunt in dit onderzoek dus kan je er de donder op zeggen dat als er sprake is van een milde besmetting ze een worm middel toe gaan sturen , ze zijn nl niet aan het bewijzen dat een wormmiddel overbodig is maar dat er met regelmaat moet worden ontwormd .

Ik vind trouwens dat als je je aanmeld voor dit onderzoek je jezelf wel een verplichting oplegt om dan ook echt mee te werken en dus niet op de stoel van de onderzoekers kan gaan zitten en zeggen nou dat middel doe ik niet hoor daar zeggen ze op Barfplaats van dat het niet zulk lekker spul is , ik wil alleen iets gebruiken dat niet schadelijk is voor mijn hond  :-\ alle wormmiddelen zijn in zekere mate giftig dus die vlieger gaat niet op en in zo'n onderzoek zijn ze nu eenmaal aan het uitzoeken hoeveel gif er nodig is om wormen om zeep te helpen en daar schrijf je je op in !
Zo'n onderzoek kost een hoop geld en als nu de helft die meedoet dat op allerhande voorwaarden gaat doen dan hoeven ze zo'n onderzoek niet op te starten natuurlijk .
als je zelf de regie wil houden op welke vorm van ontworming je gebruikt dan zou ik zeggen bestel een mestonderzoek bij Het Woud en ontworm als het nodig blijkt te zijn  .
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2357807
Tja ieder zijn keus hoor.
Maar nu heb ik ze al een jaar niet ontwormt en ook niet getest.
Daarvoor gaf ik ze elk jaar 1 x een ontworming en ja ik vraag me wel af in hoeverre het nodig is.
Op deze manier kun je op een leuke manier mee werken aan een onderzoek, wat voor jezelf en je honden ook nog eens goed kan uitpakken.
Als ze wormen hebben is ontwormen natuurlijk helemaal niet zo gek en we horen dan wel wat voor middel het word en of daar overleg over mogelijk is.
Als ik niets meer zou opsturen hebben ze ook niets aan ons, dus ...............

Ik heb net pakket nr 2 gehad, blijkbaar krijg je voor elke hond een apart pakket, dus er moet er nog 1 komen.
Door SjaakBF
#2357850
petramarcel schreef: Tja ieder zijn keus hoor.
Maar nu heb ik ze al een jaar niet ontwormt en ook niet getest.
Daarvoor gaf ik ze elk jaar 1 x een ontworming en ja ik vraag me wel af in hoeverre het nodig is.
Op deze manier kun je op een leuke manier mee werken aan een onderzoek, wat voor jezelf en je honden ook nog eens goed kan uitpakken.
Als ze wormen hebben is ontwormen natuurlijk helemaal niet zo gek en we horen dan wel wat voor middel het word en of daar overleg over mogelijk is.
Als ik niets meer zou opsturen hebben ze ook niets aan ons, dus ...............

Ik heb net pakket nr 2 gehad, blijkbaar krijg je voor elke hond een apart pakket, dus er moet er nog 1 komen.
Dat is inderdaad ook mijn gedachte. Daarbij, als mijn honden wormeieren blijken uit te scheiden moet ik wellicht toch eens flink gaan nadenken wat mijn verantwoordelijkheid is ten opzichte van de maatschappij. Het kan niet zo zijn dat mijn hond zoönosen rondgooit. Let wel, ik deze interne discussie heb ik nog niet helemaal met mezelf gevoerd ;-)
Ik vind het een win-win situatie. Utrecht kan onderzoek doen en ik word wijzer over wat er in mijn honden afspeelt.
Als je ontlasting naar 't Woudt opstuurt is het toch hetzelfde? Bij een positieve wormbesmetting krijg je dan toch ook het advies te ontwormen? Dit is nou net wat ik graag wil weten - is er een wormbesmetting of niet.
Door Lizzy
#2358327
Niemand houdt er blijkbaar rekening mee dat een milde worm (van bepaalde wormen - vanzelf niet met hartworm, bijv.) besmetting voor de hond heel gezond is. Dit onderzoek wordt dan ook niet gedaan voor de hond maar voor de mens. En wat mij dan nog het meest stoort is dat wormen bij de hond vooral een probleem vormen omdat wij (lees wij mensen) de stront van onze honden weigeren op te ruimen. Daarom en daarom alleen vormt de ontlasting van de hond een maatschappelijk probleem.

Mijn honden hebben nooit wormen maar bij een milde besmetting, geef ik ze eerst probiotica en propolis. Aan dit onderzoek mee doen houdt in dat ik mijn honden moet ontwormen met een chemisch middel. En ik kan het onderzoek niet saboteren omdat ik geen zin heb om mijn honden te ontwormen zoals afgesproken. En dus doe ik niet mee. En stuur ik liever betaald de ontlasting op naar Het Woud.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door