Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2635171
Lil schreef: Hier nog altijd vrij. Ik begin het zelf bijna wonderbaarlijk te vinden. :biggrin2:
ga morgen weer opsturen. maar verwacht dus weer vrij.
Vorige keer was ik heel erg benieuwd, want ik had enkele vlooin gezien bij de honden!
En vlooien geven wormen. Ze stevig gewassen en de ontlasting toen opgestuurd.
En... gewoon wormen vrij.
Door Flatcoat4ever!
#2648553
Parelridder schreef: Overigens had ik van Merel een onderzoek naar Franse hartworm nodig, n.a.v. bevindingen bij de half jaarlijkse hartecho, waarvan onwaarschijnlijk maar wel te hopen was dat het door Franse hartworm veroorzaakt werd. Dit onderzoek - op basis van monsters van meerdere dagen - heeft het spoelwormteam gratis voor ons verricht en gelijk door gestuurd naar de cardioloog! Echt super aardig!!
Dat is het zeker!
Door tess06
#2655246
ik had mijn laatste uitslag
In de ontlasting van Tess zijn eitjes van haarwormen (Capillaria) aangetroffen.
Dit kan twee dingen betekenen:
1. Tess maakt op dit moment een infectie door die tot ei-uitscheiding leidt
2. Tess heeft ontlasting gegeten van een andere diersoort (vaak vogelpoep of vossenontlasting) en de eitjes die daarin zaten bevinden zich in de ontlasting (= passage). Dit zien we zeer regelmatig.
       
Als er alleen sprake is van passage, hoeft er niet behandeld te worden. Is het echt een infectie dan sturen we ontwormingsmiddel op. Om hier onderscheid in te kunnen maken willen we u hetvolgende vragen:
Is het mogelijk dat u Tess er 3 dagen lang van kunt weerhouden om buiten dingen van de grond op te eten en wilt u dan binnenkort opnieuw een monster insturen? Dan kunnen wij onderscheid maken tussen een infectie en passage. Wilt u dan op het bakje naast de naam en het deelnamenummer ook "herhaling" vermelden.

na 3 dagen weer ontlasting opgestuurd.
en daar is niets uitgekomen, dus hoeft niet ontwormd te worden
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2657674
sphynxlover schreef: ga morgen weer opsturen. maar verwacht dus weer vrij.
Vorige keer was ik heel erg benieuwd, want ik had enkele vlooin gezien bij de honden!
En vlooien geven wormen. Ze stevig gewassen en de ontlasting toen opgestuurd.
En... gewoon wormen vrij.
En nog steed vrij, beide honden. het is dat ik hier lees dat er ook wel eens andere uitslagen zijn. Anders zou je gaan denken dat ze het nooit vinden.
Door Shanti en co
#2683531
De DA praktijk hier adviseert nu ook om te ontwormen op maat. O0
Ik weet niet precies sinds wanneer ze dat doen maar ik zag het gister voor het eerst. Ze geven wel een link maar die verwijst naar iets van 2010 maar zo lang raadden ze het nog niet aan.
Ik vind het alleen wel jammer dat ze nog wel zeggen dat je tot 6 nog wel maanden elke maand moet ontwormen, dan kun je volgens mij toch ook al testen?

http://dierenkliniekhattemwapenveld.nl/pages/dierenkliniek/hond/op-maat-ontwormen.php
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door