Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2357480
Ik wacht komende week nog even af of ik nog antwoord krijg van de andere dierenartsen. Indien niet dan maak ik een afspraak voor de enting.

Dan wordt het alleen de Lepto zonder parainfluenza of Bordetella.

Edit:

Van 2e DA ook antwoord ontvangen.
prijs losse lepto is 48,93 maar ze adviseren om de lepto samen met de KC te zetten en dat zou dan 65,84 kosten
Laatst gewijzigd door TMG1961 op vr 01 jun 2012, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lalabebe
#2358465
Ik zou toch voet bij stuk houden en alleen de Weil laten doen, heb ook 45 euro betaald voor alleen Weil. Op het kaartje van de DA waar we anders heen gingen stond ook Parvo, bij de DA waar ik heen ging heb ik duidelijk gemaakt dat ik dat niet wilde en ze ging er helemaal in mee. Volgend jaar weer alleen Weil en het jaar daarop gaat ze Bikkel eerst op de rest Titeren voor er wat in gaat. Ben helemaal er helemaal happy mee.
Succes met je zoektocht  :)
Door TMG1961
#2358567
Ik neem komende week even contact op met eigen DA en vraag wat de parvo/weil enting kost. Ze had het over een euro of 40 vorige keer maar weet niet meer het preciese ervan. Mocht het zo zijn dan betaal ik beide en laat ik alleen de weil enting zetten, lijkt me sterk dat ze moeilijk gaat doen als ze de parvo enting toch betaald krijgt. Indien wel dan ga ik naar een van de andere 2 waarvan ik antwoord heb gekregen op de mail

Heb uitleg gekregen hoe beide entingen eruit zien dus weet waar ik op moet letten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2358625
Hier was het precies zo. Uiteindelijk heeft dierenarts nummer 5 de enting gezet die ik wilde.
Dierenartsen vinden het volgens mij gewoon leuk om alles te enten, dat is makkelijker en levert veel meer op.

En hoeveel mensen zullen er vragen stellen bij de entingen?
Wij hebben Hope ook 7 jaar lang ieder jaar een stuk of 9 entingen gegeven, omdat meneer de dierenarts zei dat het zo hoorde.

Gewoon voet bij stuk houden!
Als ze die parvo enting betaald krijgt en ze gaat er dan nog moeilijk over doen, dan zou dat wel heel vreemd zijn.
Door TMG1961
#2359870
Net gebeld met eigen DA. Ze vraagt voor de Lepto en de Parvo samen 30 euro. Alleen de Lepto zetten gaat ook als ik gewoon voor beide betaal (nog altijd goedkoper dan andere DA) maar ze begon wel over dat de Parvo maar 1 jaar geldig was.

Kan vrijdag ochtend na de wandeling even de auto lenen van wandelmaatje dus krijgt Pixie dan de enting
Laatst gewijzigd door TMG1961 op ma 04 jun 2012, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#2363441
Pixie heeft de enting gehad. Alleen de Lepto, Eurican L gebruikt de DA hiervoor. Dus we hebben het weer gehad voor 1 jaar. Ze vroeg alleen waarom ook niet de parvo aangezien die volgens haar maar 1 jaar geldig was. Zei toen dat deze 3 jaar geldig was en dat ik dit wel goed had nagezocht en advies over had ingewonnen.

Ze kende Tannetje Koning,  en vroeg daarna ook niet verder over het waarom niet compleet enten.
Ze heeft zelf weer een ruwharige hollandse herder pup..wat een schatje was dat.
Door Lizzy
#2364135
Zo, nou, dat heeft een moeite gekost! Pfft! Wat kan het leven soms toch moeilijk worden gemaakt he..... Jeetje, gewoon een losse lepto enting, hoe moeilijk kan het zijn.....
Door TMG1961
#2364161
Heb haar verteld dat ik me er toch wel goed over had laten adviseren en dat het niet een ingeving was. En feit dat ik haar de parvo ook gewoon meebetaalde hielp natuurlijk ook. Zelfs met de betaling van de niet gegeven parvo was ik nog altijd 15 euro goedkoper uit dan de goedkoopste van de andere dierenartsen.

De enting is gedaan dus topic mag wat mij betreft gesloten worden.
Door Bieke
#2364979
Goed van je dat je het voor elkaar gekregen hebt. Jij weet dus duidelijk meer over vaccinaties dan je dierenarts. En die moet je dan geloven omdat hij er voor gestudeerd heeft.
Door Nadia
#2365308
Limpy schreef: Doet die da waar Nadia heen gaan niet ook aan titeren?
Ben effe zn naam kwijt maar zit ook bij jullie in de buurt....
Mijn DA titert niet. Hij raad het niet aan, omdat hij niet 100% zeker weet of het betrouwbaar is. Mocht ik het ECHT willen, dan zou het zeker wel kunnen als ik 12 hondjes bij elkaar sprokkel.
Hij ent wel volgens een ander schema. Hij trekt de entingen idd uit elkaar zet geen cocktail. Hij heeft hem me uitgelegd hoe hij ent. Maar ik was hem kwijt. Hij had de potjes erbij gepakt, 3 of 4 verschillende. Het ene jaar zette hij 2 en het andere jaar weer andere. Of zoiets.
Ik had toen al besloten dat ik bij Tannetje wilde titeren en dit ook gedaan toen zij naar Venray kwam.

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is Theo.
Door siënna
#2368208
Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met Anneke Schellingerhout www.jyoti.nl, holistische dierenarts voor mens en dier.
Ik heb homeopatische korrels van haar en dan hoef je dus nooit meer te enten :D
Het zelfgenezend vermogen wordt aangesproken, dmv "de korrel" wordt het lichaam aangezet om de afweer tegen weill ed weer even "op te roepen", als ik het zo mag zeggen :)
Hier geen vaccinaties meer!

Sterkte ermee.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door