Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2349994
Hitam schreef: Ongeveer 70% van de honden heeft antilichamen tegen Lyme en is er dus mee in aanraking geweest. Toch worden honden maar zelden ziek en volgens mij weten we nog niet zo goed waarom sommige honden wel ziek worden en de meeste niet.
oo interessant, dat bevestigt wel mijn idee dat honden er niet zo gevoelig voor zijn
Dat is met een bloedtest gemeten?
Gebruikersavatar
Door kira
#2354314
Hmm en ik heb er dus twee die wel ziek zijn. Dame is hersteld, Grote beer is nu voor de 2e keer ziek, en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze niet meer volledig hersteld, ze struikeld nog steeds over haar poten heen en als ze gaat liggen kreunt ze ook nog redelijk vaak.
Ik kan mij overigens zo voorstellen dat vooral bij grote rassen snel gezegd wordt ouderdom/ed/hd/arthrose problemen. Grote beer is van top tot teen in de x ray geweest en ziet er meer dan keurig uit qua gewrichten e.d. maar ik denk dat veel mensen die haar nu zien lopen zeggen, ach heb je weer zo'n rashond met problemen aan het bewegingsapparaat. De moeheid wordt ook snel toegeschreven aan, ach het is een grote hond en al bijna 8.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2354371
Toen mijn teef ong. 10 maanden was, zakte ze met opstaan door haar achterpoten heen, eerst dacht ik ze verstapt zich, maar toen ze niet meer op kon staan, schrok ik enorm.
Ik heb  toen zelf gekeken of ik iets kon zien, misschien een glas scherf waardoor ze niet meer op durfde te staan? Ik zag niets aan haar voetjes, wel zag ik dat bij haar achterpoten de hakken verdikt waren. Heb haar toen opgetild en meegenomen naar de DA. De DA onderzocht haar en vroeg heeft ze teken gehad, want ik vermoed de ziekte van Lyme.(ik had het geluk dat mijn DA een week of 3 ervoor ook een hond met lyme had gezien waardoor hij nu het snel heeft kunnen  diagnosteren) Ze heeft AB kuur gehad.
Ik denk dat er best wel meerdere honden met Lyme bij hun DA komen, maar dat dit niet gevonden word, dat het een andere ziekte krijgt toebedeeld, zoals Kira ook schrijft het zal wel atrose o.i.d. zijn.
Ze heeft toen de ziekte van Lyme gekregen ondanks dat ze chemische middelen had gehad tegen teken.
Laatst gewijzigd door Extreme op ma 28 mei 2012, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2354588
Is dit dan vast te stellen met bloedtest. Ik bedoel wordt de lyme vastgesteld door te meten of wordt er gegokt aan de hand van symptomen? Dan kan het mijn inziens net zo goed iets anders zijn wat moeilijk te diagnostiseren valt.
Ik kan me nl niet voorstellen dat een hond met honderden per jaar dan niet ziek is, als honden het zo snel zouden krijgen?
Gebruikersavatar
Door kira
#2355232
Testen, maar het lijkt erop dat niet alle honden die besmet zijn ook daadwerkelijk symptonen krijgen. Ik denk dat dat ook bij mensen geldt, ik heb bv pfeiffer gehad, maar nooit symptonen, ik weet dat ik het gehad heb omdat bij een bloedtest voor wat anders dat zichtbaar was.
Door nicolette
#2355269
Die testen zullen die dezelfde als bij de mensen zijn. Weet dat in Nederland getest wordt op antilichamen tegen lyme, maar veel mensen maken geen antilichamen aan. Ze zeggen dan je hebt geen lyme, maar dat is dan niet het geval als ze testen op de borrelia bacterie, veroorzaker van lyme. Is dus soort natte vinger werk.

Gr. Nicolette
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door