Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Sietie
#2336151
Misschien staat het hier al wel ergens ik heb geen idee! Maar meld mijn bevindingen even met mijn nieuwe DA. Ik moest met mijn honden voor de enting en ik heb tegen de DA gezegd dat ik alleen de DHP wilde geen PI ...Wat blijkt nu, deze DA geeft al 1 of 2 jaar geen DHPPI meer alleen de DHP eens in de drie jaar! Op advies van Nobivac zelf. Nobivac heeft dierenartsen aangeraden om geen PI meer te enten omdat deze enting niks of niet voldoende ;) helpt en dus onnodig is! Dus als je DA je nog steeds wijsmaakt om de PI ook te enten, gaat ie tegen het advies van Nobivac zelf in!! Misschien was dat hier al wel bekend geen idee maar wilde dit toch even delen. ;)
Door KarinM
#2338078
Dit is al sinds 2006 Nobivac en ook Vanguard. Staat gewoon op de site. Helaas zijn er nog DA's die ieder jaar de complete cocktail spuiten.  Pi gaat meestal samen met Lepto. Lepto doen DA's nog wel ieder jaar en inderdaad de complete 1 keer per drie jaar. Hier in Rotterdam is ook een DA kllniek die adviseert om maar drie keer in een hondenleven ( de hond is dan 9 jaar) te enten en dan niet meer. Ik zelf ga titeren en wil niet meer enten 1 keer per drie jaar. Lepto daar ben ik nog niet over uit. Pi adviseren ze wel eens als je hondenshows en wedstrijden bezoekt of uitbreiden met een bordatella maar ik geloof er inderdaad niet zo in.


Karin
Door Sietie
#2339661
[quote="KarinM"]
Dit is al sinds 2006 Nobivac en ook Vanguard. Staat gewoon op de site. Helaas zijn er nog DA's die ieder jaar de complete cocktail spuiten.  Pi gaat meestal samen met Lepto. Lepto doen DA's nog wel ieder jaar en inderdaad de complete 1 keer per drie jaar. Hier in Rotterdam is ook een DA kllniek die adviseert om maar drie keer in een hondenleven ( de hond is dan 9 jaar) te enten en dan niet meer. Ik zelf ga titeren en wil niet meer enten 1 keer per drie jaar. Lepto daar ben ik nog niet over uit. Pi adviseren ze wel eens als je hondenshows en wedstrijden bezoekt of uitbreiden met een bordatella maar ik geloof er inderdaad niet zo in.


Karin
[/quote]mijn dierenarts geeft lepto apart niet damen met PI die wordt helemaal niet meer gegeven op advies van nobivac zelf... Snap niet dat er nog zoveel DA's zijn die net doen of is elk jaar een inenting nodig...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door