Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2335269
bea schreef: Heb hier nog twee tekenbanden liggen te klein gekocht maat M 48 cm.
Zijn goed tot 2014
zouden ze bij de mijne passen???
Door lightning
#2335500
Is het een 1 maat iets of kan zo iets nog kleiner/groter? ik ga vanavond ff meten
Door bea
#2335527
Hij is 48cm en kan kleiner gemaakt worden, niet groter.
Door lightning
#2335661
Ok dan past het wel ik kop halsbandjes tot 50 cm hhahha en maak ze altijd kleiner :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#2335989
Cindy de Wolf schreef: en ik heb van de week via Lupa een Shoo tag besteld, http://www.shootag.com/ hopelijk doet dat ook nog wat.
Doet dit wat? Merk je al verschil??

Ik las zojuist over de Shoo!Tag verkopen; geluidsgolven zouden de teek op afstand moeten houden. Het zou misschien kunnen werken. Ik ben aan het overwegen om het apparaatje of wat het is ook bij Lupa te kopen.
Door Henny V.
#2344338
Wil graag weten of de shootag werkt.

Heb net een levende  :-\ teek van een week van Drib afgehaald ondanks zijn Advantix. 
Door Cindy de Wolf
#2344462
Henny V. schreef: Wil graag weten of de shootag werkt.

Heb net een levende :-\ teek van een week van Drib afgehaald ondanks zijn Advantix.
Heb ze gisteren omgehangen, we zijn nu in de Ardennen dus kan volgende week er wel iets over zeggen. Ik zou alleen niet alleen de shoo-tags durven gebruiken, ik zal het altijd in een combi met gif doen, tenzij je hond natuurlijk niet tegen gif kan.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2344585
Even een vraagje, Gebruikt iemand hier wel eens tea tree olie voor afweer tegen teken en vlooien?
Door tt-tjes
#2344601
Cindy de Wolf schreef: Hier ook een tekemagneet, nu heb ik de mazzel dat ze het zelf aangeeft dmv kwijlen en en de desbetreffende plek dwangmatig te likken. Dus ga maar zoeken, vaak zijn het nog hele kleine teken. Ze hebben hier wel een scaliborband om maar zelfs met de band redden we de 5-10 teken PER dag wel >:( ik heb nu via huisdierendokter.nl tick free dat is op basis van chinese kruiden http://www.huisdierendokter.nl/inteken- ... ing.htmlen dat schijnt wel te helpen en ik heb van de week via Lupa een Shoo tag besteld, http://www.shootag.com/ hopelijk doet dat ook nog wat.
Ik snap het principe niet van die Shoo tag. Ik heb op de site gezocht maar kan niet vinden hoe dat ding er uit ziet en hoe het werkt (blond :biggrin2:)
Door Envie
#2344686
Hier ook de scalibor tekenband en helaas nog steeds teken bij mn golden die zooooooo graag door hei en lang gras holt  :(
Door Cindy de Wolf
#2344933
tt-tjes schreef: Ik snap het principe niet van die Shoo tag. Ik heb op de site gezocht maar kan niet vinden hoe dat ding er uit ziet en hoe het werkt (blond :biggrin2:)
Het is een soort bankpas idee, wel wat kleiner met magneetstrips. Die magneetstrips zenden een frequentie uit waar teken niet blij van worden.

We zijn nu 1 dag hier in de Ardennen, gisteren bij elkaar zo'n 5 uur gewandeld en ondanks scalibor an shoo-tag van Misty gisteravond laat nog 3 teken gehaald >:( bij Misty en Dusty geen enkele teek, die hebben alleen de scalibor band om.
Door nicolette
#2345434
Naomi M. schreef: Even een vraagje, Gebruikt iemand hier wel eens tea tree olie voor afweer tegen teken en vlooien?
Hi,

Ik spuit mijn hond in met een mengsel van appelazijn, teatree, citronella olie in. Als het droog weer is dan vind ik het goed werken. Heb wel een kortharige hond en doe als ik thuis ben altijd een tekencheck. Gebruik verder niets van gif. Hij vindt het opbrengen vreselijk en ik spuit het eerst op mijn eigen handen en wrijf hem helemaal in. Na zwemmen of in heel nat gewas lopen gaat het er wel af.
Vanmorgen niet ingespoten en had na de check gelijk 2 nog lopende teken.

Gr. Nicolette 8)
Door Cindy de Wolf
#2346682
Misty heeft de Shoo-tag 4 dagen om gehad en ik heb minstens evenveel teken eraf gehaald als normaal, ondanks een scalibor band. Volgens mij doet het dus geen flikker. Heb die band met shoo-tag af gedaan. Volgende keer maar eens de seresto band proberen.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2346694
Afbeelding

Idee van de Shootag is dat de teken zich in elk geval niet meer willen vastbijten. Dus heb je losse of vaste teken weggehaald. Ik blijf voor een combi van spray op de vacht (natuurlijke) of wassen met teekwerende shampoo in combi met de Shootag.

Lola heeft m hier 3 dagen om en gisteren een hele lange wandeling gemaakt in een gebied waar we altijd met teken uitkomen en nu geen 1 :)

Zit trouwens een 30 dagen niet goed geld terug garantie op de ShooTag
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door