Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#2297862
Dilemma,

Mijn huisbaas STAAT erop dat ik Sally ontvlooi. Preventief. Iedere 6 weken. Net als zij met haar hond doet.

Ik voel me daar niet prettig bij, geen "onnodig" gif op mijn hond. Heb geprobeerd het gesprek aan te gaan, maar nee, want "als er vlooien komen is het jouw schuld en bel ik de bestrijdingsdienst op jouw kosten".

Dus.

Nu zoek ik dus een oplossing om mijn huisbaas tevreden te houden, maar ook mezelf en mijn hond. Is er een natuurlijke (bewezen) oplossing?
Want ze googled ook, dus als ik zeg dat ik wat gebruik, gaat ze bekijken of het wel echt werkt.
Door tessa
#2297870
nee, helaas werkt niks afdoende tegen vlooien, behalve gif en afwasmiddel.
is het voor je huisbaas niet afdoende als je Sally elke dag kamt met een vlooienkam?
Door Suzanne
#2297872
Soooo lekkere huisbaas! ;-((

Kun je niet proberen dat je hond een allergie heeft tegn dat soort middelen?

Oh en eh.... tussen pipetten kopen en een verpakking laten zien en ze daadwerkelijk gebruiken zit ook een verschil.. toch? ::)

Suzanne
Door Lonaa
#2297876
tessa schreef: nee, helaas werkt niks afdoende tegen vlooien, behalve gif en afwasmiddel.
is het voor je huisbaas niet afdoende als je Sally elke dag kamt met een vlooienkam?
Dat doe ik al. Heb zelfs Sally's blote buikje laten zien.
Suzanne schreef: Soooo lekkere huisbaas! ;-((

Kun je niet proberen dat je hond een allergie heeft tegn dat soort middelen?

Oh en eh.... tussen pipetten kopen en een verpakking laten zien en ze daadwerkelijk gebruiken zit ook een verschil.. toch? ::)

Suzanne
T lullige is dat ze wil ZIEN dat ik het pipetje opspuit. Ik heb net ook moeten kijken naar haar hond. :o :-\

Maar ik kan het natuurlijk gewoon vergeten...


Ik heb wel net, met google, dit gevonden, iemand die dit kent?

http://www.natulistic.nl/webshop/index. ... 06&lang=NL
Door Suzanne
#2297882
Ik zou daar toch mooi stennis over schoppen en het niet doen. Gif op je hond.... poeh....

Ik snap at je in een lullige positie zit; je huurt van die mensen maar joh.....  ze woont niet bij je in toch? en jij toch ook niet bij haar? Dan kun je best je eigen huis vlovrij houden en als het toch misgaat DAN maatregelen treffen.
Je betaalt toch allen huur aan haar?

Ik vind een dergelijke regeling " onredelijk bezwarend"  en zou er dus mooi niet mee akkoord gan!

Suzanne
Door Lonaa
#2297884
Suzanne schreef: Ik zou daar toch mooi stennis over schoppen en het niet doen. Gif op je hond.... poeh....

Ik snap at je in een lullige positie zit; je huurt van die mensen maar joh..... ze woont niet bij je in toch? en jij toch ook niet bij haar? Dan kun je best je eigen huis vlovrij houden en als het toch misgaat DAN maatregelen treffen.
Je betaalt toch allen huur aan haar?

Ik vind een dergelijke regeling " onredelijk bezwarend" en zou er dus mooi niet mee akkoord gan!

Suzanne
Ik woon dus WEL bij haar in huis. ;)

Ze eist t ook van een andere medebewoner met 3 katten, die alleen maar op haar kamer blijven. :-\

Ik voel me er ook echt niet lekker bij. Er MOET toch iets zijn waar ik, Sally en zij tevreden over kunnen zijn?
Door Suzanne
#2297886
oh... dat is minder.... dan zou ik zelfs verhuizen.
No way dat ik mijn hond onnodig gif liet opspuiten.

Kun je haar niet meenemen naar een DA die jouw mening deelt om dan vast te stellen dat het idd niet nodig is allemaal?
Suzanne
Door Lonaa
#2297890
Suzanne schreef: oh... dat is minder.... dan zou ik zelfs verhuizen.
No way dat ik mijn hond onnodig gif liet opspuiten.

Kun je haar niet meenemen naar een DA die jouw mening deelt om dan vast te stellen dat het idd niet nodig is allemaal?
Suzanne
Ze is vroeger DA assistente geweest. :-\

Ik zit er wel over te denken te verhuizen. Want ik wil dit echt niet.

Als er een niet-schadelijk alternatief is, prima. Maar geen gif.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2297900
Ik neem aan dat je toch iets van een contract hebt getekend?
Als daar niets over in vermeld staat over structureel ontvlooien, zou ik weigeren om mijn hond preventief te ontvlooien.
Door nienk
#2297925
weet je, ik begrijp het eigenlijk wel. er is natuurlijk altijd een kans dat Sally een vlo mee naar binnen neemt, en die kans is kleiner als je haar regelmatig ontvlooit. misschien heeft je huisbazin de ervaring dat 1 vlo al gauw een groot vlooienfestijn wordt, dus tjah... om de lieve vrede te bewaren zou ik denk ik akkoord gaan met haar eis, al ben ik het er nog zo ontzettend niet mee eens.

ik zou denk ik op zoek gaan naar het mildste vlooienmiddel wat je kan vinden. of nog beter, is Sally wel eens ontvlooit en weet je nog welk merk? reageerde ze daar ok op? dan dat merk kopen voor de allerkleinste hondjes (ik neem aan dat daar het minste in zit). zorgen dat je huisbazin het doosje niet ziet, of liever nog de pipet ook niet. dat spul stink bijhoorlijk. dus je kan zo'n mini pipetje op doen, en dan tegen je huisbaas zeggen 'oh ik heb haar net de pipet gegeven hoor, dacht er aan en denk, doe het gelijk maar. Ruik maar even aan haar.' zoiets.
Door Lonaa
#2297931
Voor de lieve vrede wil ik inderdaad iets gebruiken.

En ja, ik snap ook wel dat een vlooienplaag niet gewild is. Maar ik heb Sally nog nooit ontwormd, allerlei honden, katten opgevangen, met vlooien, zonder vlooien, en nooit een vlooienplaag gehad.

Naja, behaalde resultaten geven natuurlijk geen garantie voor de toekomst, dat snap ik ook wel.

En daarom, voor de lieve vrede op zoek naar iets, wat de minste "schade" aanbrengt...
Door nicolette
#2301370
Pipetje gebruiken met wat water erin en lekker in zijn nek leegdrukken. Vraag aan iemand leeg pipet te bewaren. Sommige mensen kun je toch niets aan hun verstand brengen. Waarom preventief ontplooien als je hond geen vlooien heeft. Waarom barf als er zulke goede brokken zijn. Zo kunnen we nog wel door gaan.

Discussie aangaan heeft vaak geen zin en zou gewoon voor de misleiding gaan.

Succes hiermee.
Door Lonaa
#2302341
Los van het feit dat ik niet van onnodig gif hou, weet ik ook niet hoe ze zou reageren. Heb d'r nog nooit ontvlooit.
Maar net werd het wel heel heet aan de voeten (er word meerdere malen per dag naar gevraagd) en ik had nog pipetjes, beapher ofzo?

Voor haar gewicht moet ze er eigenlijk 2, heb er 1 net half leeggedrukt in haar nek, hou haar goed in de gaten, maar ze ligt al weer te meuren. Dus dat is goed.

Huisbazin heeft t niet gezien, voor Sally's "rust" heb ik het alleen gedaan. Wel t lege pipetje en de natte plek in de nek laten zien. Aangezien huisbazin zei: "prima zo, ik geloof je" weet ik wel wat ik de volgende keer doe.

Ik vind het zo jammer dat je sommige mensen niks bij kunt brengen, en dat ze je dingen opleggen...
Door Suzanne
#2302453
nicolette schreef: Pipetje gebruiken met wat water erin en lekker in zijn nek leegdrukken. Vraag aan iemand leeg pipet te bewaren. Sommige mensen kun je toch niets aan hun verstand brengen. Waarom preventief ontplooien als je hond geen vlooien heeft. Waarom barf als er zulke goede brokken zijn. Zo kunnen we nog wel door gaan.

Discussie aangaan heeft vaak geen zin en zou gewoon voor de misleiding gaan.

Succes hiermee.
Jammer dat het zo zou moeten, maar dat zou ik geloof ik toch heus overwegen.

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door