Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3374641
Janie2 schreef:Ja, heb ik voor je!

Ingredients:
natural pyrethre 0.2% (CAS n 8003-34-7), geraniol (CAS n 106-24-1) 0.5% (m/m). lavendar essential oil, citronella, natural bitter, aqua exipient, alcohol Q.S.P.

Vooral de geraniol en de Pyrethre (Pyrethrum van de bloemen) zijn de werkzame stoffen. Waarbij ik inschat dat Pyrethre ook nog wel binnen je toelatingscriteria ligt. Het bevat van nature die stoffen (tea tree is ook niet onschuldig) en breekt snel af.

https://www.todayshomeowner.com/is-pyre ... pesticide/

Wellicht stop je eerst een paar van die fijngestampte bloemen in je mix?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pyrethrum

Het is gewoon lastig. Woonachtig op de Veluwe met een echte kilometervreter.. Lyme en co-infecties zijn ook afschuwelijk. Ik blijf het ieder jaar een lastige beslissing vinden.

Ik ben wel echt super nieuwsgierig of je verschil merkt.
Oh super, dank je wel! Dit ziet er zeker interessant uit! Ik ga op de bloemen verder studeren.

En ik snap wel dat je bang bent voor teken. Maar Advantic gebruiken is gewoon ook niet zonder risico. Honden zijn overigens niet super gevoelig voor Lyme.
#3374642
Dat is een hele geruststelling Lizzy , ik dacht al ze zullen hier het allemaal wel hebben.

Ik hou het bij de dennentakken en die spray wat jij zei bestelt en de magistrale kralen banden.

Ik hoop dat die krengen gauw uitdrogen van de zon >:(
#3374694
Janie2 schreef:Hoe was die teken-druk 15 jaar geleden in je woonplaats Lizzy?

Ja man! Uitdrogen die handel!!
Helaas rukt dan gewoon de hyalomma teek op die droogte juist prefereert!
https://www.boomzorg.nl/article/26820/t ... nd-ontdekt
Ik weet niet met welke reden je dit vraagt maar de teken-druk is niet te vergelijken met 15 jaar geleden :-\ . Toen had ik er een paar per zomer. Nu eerder een paar per dag :-X
#3374699
Lizzy schreef:Ik weet niet met welke reden je dit vraagt maar de teken-druk is niet te vergelijken met 15 jaar geleden :-\ . Toen had ik er een paar per zomer. Nu eerder een paar per dag :-X
Juist met die reden.
Het is echt een probleem van nu.
Had eigenlijk gehoopt dat je al een succes middel had gevonden aangezien je al zoveel jaar zo ontzettend natuurlijk bezig bent en een wandelende bibliotheek bent. Ellende die krengen.
#3375104
Janie2 schreef:Juist met die reden.
Het is echt een probleem van nu.
Had eigenlijk gehoopt dat je al een succes middel had gevonden aangezien je al zoveel jaar zo ontzettend natuurlijk bezig bent en een wandelende bibliotheek bent. Ellende die krengen.
Naaah, als ik het had geweten, was ik wel binnen geweest ;D . Ja, iets dat 100% geweldig werkt tegen teken en ook nog eens niet giftig is voor de hond. Ik zou serieus dik geld kunnen verdienen wereldwijd. Maar er is helaas niks dat 100% werkt. Zelfs gif niet.

Maar, ik ben de afgelopen dagen twee keer vergeten de honden in te smeren met mijn zelf gemaakte smeersel en ik had beide dagen teken. Smeer ik ze wel in: heb ik geen of een enkele teek. Het werkt niet 100% maar niet slecht. En ik ben meer tevreden over de kokosolie met de etherische olie mix er in dan over de jojoba-olie die ik voorgaande jaren heb gebruikt. De geur blijft nu veeeeeeeel langer hangen. En de vachten worden minder vet met kokosvet. Ja, ik ben tot nu toe echt niet ontevreden!
#3375709
Ik gebruik dus deze

https://www.chewy.com/dr-mercola-flea-t ... /dp/152042

Ik heb hem uit het buitenland laten komen omdat ik er zo enthousiast van ben. Volgens mij ook wel zelf te maken als je de verhouding zou weten.

Hij is van de week 2x gaan lopen zonder spray en dat resulteerde in de eerste dag 13 teken en de tweede dag 17. Daarna de spray erop tijdens de wandelingen en toen vond ik over drie wandelingen maar 2 teken. Het was hetzelfde gebied en het weer was ook niet ineens heel anders dus ik blijf gewoon lekker heel blij met mijn spray. Hij ruikt niet vies, Nelson krijgt er geen jeuk van, hij is zuinig in gebruik want voor 1 hond heb ik 1 flesje nodig in twee jaar, en hij werkt het beste van alles wat ik tot nu toe heb gebruikt.

Inclusief het invoeren en zo is hij niet goedkoop. Ik kocht er vorig jaar 5 en verkocht er 4 aan kennissen. Zo was het goed te doen.
#3375727
Hee, die komt me bekend voor :biggrin2:

Is ie via I herb niet goed te betalen? https://nl.iherb.com/pr/Dr-Mercola-Flea ... 7-ml/49253. Betaal je geen invoer ook (onder de €21 betaal je geen invoer). Daar blijf je met deze spray onder. En als lokaal verzenden kiest betaal je meestal rond de €4 verzendkosten. Is ie bij elkaar nog niet goedkoop maar als je er lang mee doet.....

Kaneel. Da's wel een goeie om door m'n zalf te knikkeren! Het moet te doen zijn hoor, om het zelf te maken. Maar ik krijg daar geen gladde waterachtige emulsie van gemaakt. Dus nou ja, dan maar etherische olie in de kokosolie. Volgende keer doe ik er kaneel en sesamolie doorheen. En vitamine E. Altijd leuk.
#3375730
Lizzy schreef:Hee, die komt me bekend voor :biggrin2:

Is ie via I herb niet goed te betalen? https://nl.iherb.com/pr/Dr-Mercola-Flea ... 7-ml/49253. Betaal je geen invoer ook (onder de €21 betaal je geen invoer). Daar blijf je met deze spray onder. En als lokaal verzenden kiest betaal je meestal rond de €4 verzendkosten. Is ie bij elkaar nog niet goedkoop maar als je er lang mee doet.....

Kaneel. Da's wel een goeie om door m'n zalf te knikkeren! Het moet te doen zijn hoor, om het zelf te maken. Maar ik krijg daar geen gladde waterachtige emulsie van gemaakt. Dus nou ja, dan maar etherische olie in de kokosolie. Volgende keer doe ik er kaneel en sesamolie doorheen. En vitamine E. Altijd leuk.
Oh dank voor de tip!
Nelson is niet echt de hond ook lekker mee te experimenteren haha dus ik gebruik deze graag. Hij is ook niet vet.

Ik vraag me wel af hoe dat dan kan eigenlijk...
#3375775
Lizzy schreef:Naaah, als ik het had geweten, was ik wel binnen geweest ;D . Ja, iets dat 100% geweldig werkt tegen teken en ook nog eens niet giftig is voor de hond. Ik zou serieus dik geld kunnen verdienen wereldwijd. Maar er is helaas niks dat 100% werkt. Zelfs gif niet.

Maar, ik ben de afgelopen dagen twee keer vergeten de honden in te smeren met mijn zelf gemaakte smeersel en ik had beide dagen teken. Smeer ik ze wel in: heb ik geen of een enkele teek. Het werkt niet 100% maar niet slecht. En ik ben meer tevreden over de kokosolie met de etherische olie mix er in dan over de jojoba-olie die ik voorgaande jaren heb gebruikt. De geur blijft nu veeeeeeeel langer hangen. En de vachten worden minder vet met kokosvet. Ja, ik ben tot nu toe echt niet ontevreden!
Gebruik je alleen kokosolie? Wordt dat bij warm weer niet te dun? Ik gebruik nog steeds mijn zalf: kokosolie en bijenwas (150-175 gram kokosolie en 25 gram bijenwas). Als het warm weer is is mijn verhouding goed, maar bij koud weer moet ik echt schrapen om het uit het potje te krijgen. Als ik het tussen mijn handen wrijf is het snel weer goed vloeibaar maar ik ga de volgende keer de verhouding maar iets aanpassen dan pas ik gelijk de etherische olieen aan want het mag wel wat sterker.
Ik heb nu 64 druppels in 175 gr zalf gedaan en als ik jouw formule bekijk zijn dat 119 druppels in 50 ml. en dat scheelt best heel veel. De soorten olie die ik gebruik zijn wel nagenoeg hetzelfde.
#3375777
Laika schreef:Gebruik je alleen kokosolie? Wordt dat bij warm weer niet te dun? Ik gebruik nog steeds mijn zalf: kokosolie en bijenwas (150-175 gram kokosolie en 25 gram bijenwas). Als het warm weer is is mijn verhouding goed, maar bij koud weer moet ik echt schrapen om het uit het potje te krijgen. Als ik het tussen mijn handen wrijf is het snel weer goed vloeibaar maar ik ga de volgende keer de verhouding maar iets aanpassen dan pas ik gelijk de etherische olieen aan want het mag wel wat sterker.
Ik heb nu 64 druppels in 175 gr zalf gedaan en als ik jouw formule bekijk zijn dat 119 druppels in 50 ml. en dat scheelt best heel veel. De soorten olie die ik gebruik zijn wel nagenoeg hetzelfde.
Ja, alleen kokosolie met etherische olie en verder niks. Als het erg warm wordt en de kokosolie smelt teveel gooi ik het potje in de koelkast. Maar eigenlijk is de temperatuur maar zelden zo hoog in huis. Ik smeer de honden thuis al in, niet in het bos. Da's niet te doen, om het mee te nemen, met warm weer.

Ja, het is vrij sterk maar in de jojoba-olie bleef het relatief kort hangen. In de kokosolie ruik ik de volgende morgen nog steeds de etherische olie als ik m'n neus in hun vacht duw, dus misschien zou het met kokosolie iets minder sterk kunnen maar ik laat het lekker zo. Anders doe ik uiteindelijk ook weer te lang met de etherische olie, gaat die over datum en kan ik dat weer weg mikken.....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door