Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#3360119
Ik krijg zojuist de uitslag van Xindy's ontlastingsonderzoek, ze heeft spoelwormen.

Ik kan me niet herinneren dat ze ooit eerder wormen heeft gehad, dus geen idee welk middel ik het best kan geven..
Het Woud geeft aan Drontal of Milbemax?
Door Lizzy
#3360161
Maar verder; Ja, Drontal kan, Milbemax kan, Banminth kan. Die laatste werkt alleen tegen spoelworm, niet tegen andere wormen. De eerste twee werken tegen een scala aan wormen.
Door Eef+Stippels
#3360184
Het kan idd wel een passage zijn.. Ik kon haar niet 3 dagen overal bij weg houden en ze zijn hier helaas dol op katten- en egelpoep en wat er nog meer te vinden is. Geen hondenpoep gelukkig.

Maar ik ga er toch maar een wormtablet ingooien denk ik.. Ze heeft sinds een tijdje wat lodderige oogjes, misschien is het geen passage en komt het wel door wormen.. Ze heeft geen pijn (bijv aan haar ontwrichte teen), pijnstillers maken geen verschil.

Ik ga nu voor de 2e hartworm test. 1e was negatief
Zou het gevaarlijk zijn om 1 wormtablet te geven terwijl ze misschien hartworm heeft? Daarvoor wordt dezelfde milbemax gebruikt lees ik.

Oh, en kan ik de tablet bij een vleesbotmaaltijd geven, of wordt het bot dan niet goed verteerd?
Door Lizzy
#3360189
Eef+doggies schreef:Het kan idd wel een passage zijn.. Ik kon haar niet 3 dagen overal bij weg houden en ze zijn hier helaas dol op katten- en egelpoep en wat er nog meer te vinden is. Geen hondenpoep gelukkig.

Maar ik ga er toch maar een wormtablet ingooien denk ik.. Ze heeft sinds een tijdje wat lodderige oogjes, misschien is het geen passage en komt het wel door wormen.. Ze heeft geen pijn (bijv aan haar ontwrichte teen), pijnstillers maken geen verschil.

Ik ga nu voor de 2e hartworm test. 1e was negatief
Zou het gevaarlijk zijn om 1 wormtablet te geven terwijl ze misschien hartworm heeft? Daarvoor wordt dezelfde milbemax gebruikt lees ik.

Oh, en kan ik de tablet bij een vleesbotmaaltijd geven, of wordt het bot dan niet goed verteerd?
Kattenpoep kan heel goed wormeieren bevatten van spoelworm.

Als ze Franse Hartworm zou hebben, dan moet je haar met de behandeling van Milbemax rustig houden. Dus mocht je vaag een vermoeden hebben dat ze hartworm heeft: dan zou ik even wachten totdat je de uitslag van de 2de test hebt.

Ik zou het los van de maaltijd geven. Waarom weet ik niet, het is een gevoel.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door