Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Monique77
#2273754
Vandaag de visafval opgehaald bij ons adresje, en nu zat er 2,5 kilo tonijnfilet in  :D
Kan ik dat gewoon in de droger doen, of is tonijn niet goed voor honden ?

Heb al gezocht met de zoekfunctie, maar lees meer voor menselijke consumtie en/of tonijn uit blik, maar niets over verse tonijn in moten ?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2273771
202Spots schreef: Ik zou niet weten waarom niet.  ;)
:yeah: Das mooi, want het was toch mooi een drogertje vol (en ze zijn hier gek op gedroogde vis!)
En zou ook niet weten waarom niet, maar ik weet wel meer niet dus vraag het dan liever even na
Door 202Spots
#2273847
Het vlees van een tonijn heeft een betrekkelijk hoog kwikniveau, omdat tonijn hoger in de voedselketen zit dan de meeste andere pelagische consumptievissen zoals sardines, haring, ansjovis en makreel. Hierdoor kan het eten van veel tonijn schadelijk zijn voor de gezondheid. De Amerikaanse FDA heeft in maart 2004 richtlijnen opgesteld waarin zwangere vrouwen, borstvoedende moeders en kinderen wordt aangeraden niet te veel tonijn te eten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tonijn

Wanneer je de hond (of kat) elke dag alleen maar tonijn zou voeren is dat niet goed,
maar om gedroogde tonijn als 'n snack of tussendoortje te geven ,daar zie ik niks verkeerds mee.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2273890
Zolang je er maar niet speciaal naar zoekt om te voeren, want tonijn is bedreigd.  :-\
Maar das natuurlijk geen reden om het niet te voeren wanneer je het krijgt of het over is. ;)
Met die zwaren metalen zoals kwik zou ik wel rekening houden. Dus niet alles na elkaar opvoeren, maar beetje verspreiden in de tijd en niet te veel voeren.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2273929
Bedankt voor het meedenken !
We gebruiken het hier als beloningssnoepjes gedroogd, dus de hoeveelheid zal meevallen
Heb er nu 1,5 kilo in... Verdeeld over 2 honden en een paar weken, dus dat komt goed  :)

En ik wist dat het een bedreigde diersoort is, maar ja... Het zat bij het visafval, dus het was drogen voor de doggies of weggooien en de honden keken zo lief, daar heb ik maar voor gekozen  ;)
Door Lizzy
#2274659
Monique77 schreef: Vandaag de visafval opgehaald bij ons adresje, en nu zat er 2,5 kilo tonijnfilet in  :D
Kan ik dat gewoon in de droger doen, of is tonijn niet goed voor honden ?

Heb al gezocht met de zoekfunctie, maar lees meer voor menselijke consumtie en/of tonijn uit blik, maar niets over verse tonijn in moten ?
Teveel tonijn is echter niet aan te bevelen vanwege de hogere concentratie kwik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door