Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door miruske
#2268852
Ik heb vissenkoppen gekocht
Afbeelding

Ik weet alleen niet of ik ze heel kan geven ze wegen namelijk een kilo!!! Ze zijn echt groot ( ik denk zalm het vlees wat er nog aanzit is roze) Maar kan ik hem niet in twee stukken kappen? Of is dat niet nodig? Jamie is nog beetje beginnend kan ik ze dan al geven en dan moet ik ze zeker effe met een vuistje te lijf gaan?

Dus graag alle info over vissenkop
Door Lizzy
#2268857
miruske schreef: Ik heb vissenkoppen gekocht
Afbeelding

Ik weet alleen niet of ik ze heel kan geven ze wegen namelijk een kilo!!! Ze zijn echt groot ( ik denk zalm het vlees wat er nog aanzit is roze) Maar kan ik hem niet in twee stukken kappen? Of is dat niet nodig? Jamie is nog beetje beginnend kan ik ze dan al geven en dan moet ik ze zeker effe met een vuistje te lijf gaan?

Dus graag alle info over vissenkop
Voor zover ik het kan zien is dit een kabeljauwkop. En de vraag is nog maar of je hond het eet. Een hond die gerust 700 gram per maaltijd eet, kun je ook prima zo'n kop van 1 kilo geven. Eet je hond echter bijv. 300 gram per maaltijd, dan is 1 kilo ineens wel erg veel. Ik zou de kop in dat geval door midden knippen. Met een flinke huishoudschaar gaat dit wel. Of met een bijl. Nogmaals, de kans is aanwezig dat Jamie zegt "naaaa, doe eens gewoon, waar is mijn echte eten".
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2268877
Als ik de foto zie dan is het kabeljauw en geen zalm (zit witvlees in de kop en geen roze).
Kabeljauw is een vrij harde vis, en ik geef ze niet ivm de hardheid maar geef liever zalmkoppen

Ter vergelijking, een zalmkop :

Afbeelding
Door miruske
#2268954
Oke!!! Nou ik zie dus wel echt dat roze vlees aan de koppen zitten. Maar het zal wel kabeljauw zijn. Ik heb het idee dat Jamie het wel zal proberen want ze staat echt aan mijn voeten te dansen. Ze is 16 kilo en eet 330 gr per dag dus een hele is dan wel belachelijk veel. Ik denk dat ik ze in vieren knip en dan eens kijk!

Ik ben me er geen buil aan gevallen hoor. Ik vroeg wat ze kosten ze zei 8 voor 5 euro. Ik zei nou 4 is wel de max dus mag dat voor 2,50. Nou dat mocht! Heeft ze me er nog 6 gegeven dus als ze het niet blieft klaar ermee en als ze het wel wil dan krijgt ze steeds een 4e dus dan heb ik 24 porties HAHAHAHA
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2268964
miruske schreef: Oke!!! Nou ik zie dus wel echt dat roze vlees aan de koppen zitten. Maar het zal wel kabeljauw zijn. Ik heb het idee dat Jamie het wel zal proberen want ze staat echt aan mijn voeten te dansen. Ze is 16 kilo en eet 330 gr per dag dus een hele is dan wel belachelijk veel. Ik denk dat ik ze in vieren knip en dan eens kijk!

Ik ben me er geen buil aan gevallen hoor. Ik vroeg wat ze kosten ze zei 8 voor 5 euro. Ik zei nou 4 is wel de max dus mag dat voor 2,50. Nou dat mocht! Heeft ze me er nog 6 gegeven dus als ze het niet blieft klaar ermee en als ze het wel wil dan krijgt ze steeds een 4e dus dan heb ik 24 porties HAHAHAHA
vergis je niet dat kabeljauw behoorlijk hard kan zijn. Is je hond al wel goed gewend aan botwerk?
Door miruske
#2269033
Zooooooooooooo daar kwam ik achter dat ze hard zijn. Daar knip je niet even doorheen. Ik had een stuk voor Jamie afgeknipt en jullie hebben gelijk hoor. Ze blieft het niet. Ze likt er een keer en haalt dan haar neus ervoor op. Iemand interesse? Ik zal er een ander topic voor maken dan kan iemand ze bij interesse bij mij ophalen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2269209
miruske schreef: Zooooooooooooo daar kwam ik achter dat ze hard zijn. Daar knip je niet even doorheen. Ik had een stuk voor Jamie afgeknipt en jullie hebben gelijk hoor. Ze blieft het niet. Ze likt er een keer en haalt dan haar neus ervoor op. Iemand interesse? Ik zal er een ander topic voor maken dan kan iemand ze bij interesse bij mij ophalen.
Ik zou de moed niet te snel opgeven hoor ;)
Wat is je hond al gewend aan vis? Misschien over een poosje weer eens proberen
Hier krijgen ze "nieuwe" dingen tot 2 a 3 keer aangeboden, maar het gaat nooit "zomaar" weg
Door aalsmeer
#2269481
*Monique schreef: Ik zou de moed niet te snel opgeven hoor ;)
Wat is je hond al gewend aan vis? Misschien over een poosje weer eens proberen
Hier krijgen ze "nieuwe" dingen tot 2 a 3 keer aangeboden, maar het gaat nooit "zomaar" weg
ik heb het hier met jack ineens  :D
die eet ineens geen hele visjes meer.
geen sardienen, geen spiering.
makreel laat ie staan.
laatst had ik spiring en hij at niet.
heeft een uur(ja echt waar,wat ie normaal in 20 seconde doet).
over gedaan.
normaal slikt ie alles zowat heel door hahaha.
maar goed.
die visjes lagen door me hele keuken.
uiteindlijk na echt lange tanden had ie ze op.
wat denk je.....
komt ie op de bank zitten bij me.
kijkt me aan van nou was dat het hahaha.
gaat van de bank af en kotst alles eruit.
(dat vond ik zo sneu,het zat hem echt niet lekker.)
dus ik geef hem dat echt niet meer.
alle vis met vel moet ie ineens niet.

Maar met andere dingen bied ik het idd ook een paar keer aan.
en als ze het echt niet willen(wat nooit gebeurt eigenlijk) ja dan probeer ik het een week later nog is.
en als ze dan niet eten ja dan haal ik het niet meer
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door