Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elles0512
#2260842
Hallo,

Een tijd geleden stonden er ook volgens mij een lijst met voorbeeld menu's, waar kan ik die vinden?

Ik heb 2 pups van 3 maanden ( 10 en 11 kg), labradors en een lab van 5 jaar ( gecastreerd en 35 kg).

Ik hoop dat jullie tios hebben voor een gevarieerd menu.

Bedankt.
Door Lizzy
#2261762
Elles0512 schreef: Hallo,

Een tijd geleden stonden er ook volgens mij een lijst met voorbeeld menu's, waar kan ik die vinden?

Ik heb 2 pups van 3 maanden ( 10 en 11 kg), labradors en een lab van 5 jaar ( gecastreerd en 35 kg).

Ik hoop dat jullie tios hebben voor een gevarieerd menu.

Bedankt.
Wij doen hier niet aan voorbeeld menu's. Wij willen namelijk dat al onze leden zich zelf zodanig verdiepen in het zelf samenstellen dat zij zelf een menu in elkaar kunnen zetten. Wij geven hints en tips over hoe een goed menu eruit moet zien maar daarna moet je het zelf doen. En weet je, dat is niet rot bedoeld. Dat is om te voorkomen dat je gaat zelf samenstellen zonder dat je daar feitelijk genoeg kennis voor hebt.

Om goed zelf samen te kunnen stellen hoef je bepaald geen raket geleerde te zijn. Maar je moet wel weten wat je doet. En waarom je dingen wel/niet doet. En snappen waarom je wat moet voeren. En heb je niet genoeg kennis maar ga je wel een "dotje aan de slag", is de hond daar de dupe van maar ook krijgt het zelf samenstellen onterecht een slechte naam. En zeker pups.......... Die kunnen maar 1 keer opgroeien!

Dus zou ik zeggen: lees je in in de materie, kijk welke producten je aan kunt komen, maak een menu (zelf) en zet het hier neer ter beoordeling.
Door smulpaap
#2261875
Elles0512 schreef: Hallo,

Een tijd geleden stonden er ook volgens mij een lijst met voorbeeld menu's, waar kan ik die vinden?

Ik heb 2 pups van 3 maanden ( 10 en 11 kg), labradors en een lab van 5 jaar ( gecastreerd en 35 kg).

Ik hoop dat jullie tios hebben voor een gevarieerd menu.

Bedankt.



Wat je wel kunt doen is idd eerst jezelf goed inlezen , en dan eens een aantal menu,s doorlezen . En dan eens bekijken wat je hier zelf van vind ..... of je het al begint te begrijpen .... de adviezen die eventueel worden gegeven bij een menu wat hier staat , en op die manier krijg je steeds meer inzichten en /of ideen over hoe je het zelf wilt gaan doen . Ik zou zeker de pup menu,s even goed bekijken . En bij twijfel ..... gewoon vragen stellen , daar leer je van .
Door Elles0512
#2261901
@ Lizzy;

Wat ontzettend dom van mij om dat hier te vragen.
Het topic mag gesloten en verwijderd worden.

Ontzettend bedankt voor de vriendelijke reactie.
Zo maak je vrienden!

MVG Elles0512.
Door eelke
#2261952
Jump schreef: Volgens mij hebben meerdere mensen hier erg lange tenen.(zie ook enkele andere topics). :o
Poeh nou, inderdaad... gezellig hier...

De reactie van Lizzy lijkt me helemaal niet onvriendelijk bedoelt hoor, Elles, je krijgt toch gewoon een antwoord op je vraag?
Door smulpaap
#2261972
Elles , sorry .... maar als iemand hier erg veel geduld heeft om mensen op weg te helpen dan is het Lizzy wel . En idd de reactie van Lizzy is niet onvriendelijk , maar heel logisch .
En ik ben het dan ook met Lizzy eens . Eerst jezelf goed inlezen , pak desnoods pen en papier erbij en schrijf je vragen gelijk op . Dan is niemand hier te beroerd om je op weg te helpen .
Door Lizzy
#2262871
Elles0512 schreef: @ Lizzy;

Wat ontzettend dom van mij om dat hier te vragen.
Het topic mag gesloten en verwijderd worden.

Ontzettend bedankt voor de vriendelijke reactie.
Zo maak je vrienden!

MVG Elles0512.
Beste Elles0512,

Ik verwijder/sluit helemaal niks.

Wel jammer dat je zo reageert. Misschien dat je mijn antwoord gewoon nog een keer moet lezen, want nou zit ik hier niet om vrienden te maken hoor, maar ik zit hier ook niet om mensen de grond in te trappen. Ik heb mijn reactie nog 3 keer overnieuw gelezen en ik kan er zelf niet uit opmaken dat ik zodanig iets schrijf dat ik daarop deze reactie van jou verdien. Met bloed, zweet en tranen heb ik dit forum opgezet en dit soort artikelen geschreven:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

En mijn website bijgewerkt, met een handleiding: http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf

Misschien dat je deze even door moet werken alvorens te vragen "doe mij even een menu en vlug een beetje" :). Want zelf samenstellen, nogmaals, is een kwestie van zelf de kennis op doen. Jij neemt namelijk zelf de verantwoordelijkheid voor de gezondheid van je honden. En jij neemt zelf de verantwoordelijkheid voor het goed op laten groeien van je pup. Je moet dan serieus begrijpen dat jij zelf de kennis in huis moet hebben om geen fouten te maken. En "doe mij even een menu en vlug een beetje" past niet in mijn strategie. En er hebben hier dus nooit lijsten met menu's gestaan, je bent vast in de war met een ander forum.
Door miruske
#2268253
Elles0512 schreef: @ Lizzy;

Wat ontzettend dom van mij om dat hier te vragen.
Het topic mag gesloten en verwijderd worden.

Ontzettend bedankt voor de vriendelijke reactie.
Zo maak je vrienden!

MVG Elles0512.
Meent ze dit sarcastisch dan??
Ik vind het geen domme vraag!
Ik vind het antwoord van Lizzy zoals altijd een goed en terecht antwoord en heel vriendelijk verwoord
En ik vond dit eigenlijk ook een goede reactie daarop maar ik lees dat dan niet sarcastisch dus ik ben weer even helemaal abuis.

Dat is ook de pest van communicatie via de computer in welke vorm dan ook je hoort geen intonatie. Ik vind dat als je hier vragen komt stellen je ook tegen de antwoorden moet kunnen en Lizzy ik ben heel blij met dit forum ik heb er al bijzonder veel van geleerd en al heel veel domme vragen gesteld en nog geen rotantwoord gekregen ( of misschien wel maar gewoon niet zo geintrepeteerd hahah)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door