Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#274955
Wat moet ik hier nou weer van denken?
Borke had duidelijk veel interesse in het krijgen van eten vanochtend en we hadden kalfsstrot voor hem, Leo had hem in tweeen gesneden, zodat het een redelijke portie was.

Borke in zijn bench met de kalfsstrot, hij likt er een paar keer aan en moet het niet.
Ik snij het stuk in tweeen, zodat er 2 platte stukken zij en snij 1/4 in eetbare brokken, zodat hij de smaak te pakken kan krijgen op een makkelijke manier.

Nou vergeet het maar, hij moet het niet. Terwijl hij dus wel wil eten, want hij liep met een vragende blik achter mij aan de keuken in.

Wat moet ik hier nou van denken, de strot is van Carnibest en gisteravond buiten de koelkast ontdooit en vannacht weer in de koelkast - ik ga er dan ook van uit dat het niets met de kwaliteit van het vlees te maken heeft. Het vlees was 40 minuten buiten de koelkast, dus niet te koud, toe hij het kreeg.

Het heeft blijkbaar niet eens met het formaat van het vlees te maken, want de kleingesneden stukken eet hij ook niet. Terwijl hij wel kalfsbotten eet, met minder vlees eraan en die botten zijn veel harder.

Hoe maak ik dit vlees aantrekkelijker voor hem. Ik heb nog een ontdooide kuikenpoot voor hem liggen, maar die krijgt hij nu echt niet. Ik laat hem wel vanochtend even vasten en met meer trek eet hij het wellicht wel?!

Wie heeft er tips?

Groetjes,
Door Lizzy
#274960
Ik denk dat dit een kwestie is van of zich niet lekker voelen (algeheel) of kalfsstrot gewoon niet te eten vinden. En ik denk het laatste. Mijn honden doen zo met duif.... Is gewoon niks aan te doen, vrees ik.
Door Borke
#274962
Lizzy schreef: Ik denk dat dit een kwestie is van of zich niet lekker voelen (algeheel) of kalfsstrot gewoon niet te eten vinden. En ik denk het laatste. Mijn honden doen zo met duif.... Is gewoon niks aan te doen, vrees ik.
Dan is heet waarschijnlijk het tweede, want volgens mij voelt hij zich 'kiplekker'...

Wel weer een les om dus kleine hoeveelheden van nieuwe zaken te kopen (had ik hiermee gelukkig ook gedaan).

Groetjes,
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door