Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2274093
Eh even lullig, maar ik zou weer laten testen op spoelworm. Bij de geleidegolden die wij hadden bleef ondanks ontwormen er toch een besmetting die is dus meerdere malen ontwormd met wisselende middelen voordat hij vrij was van spoelwormen. Hetzelfde gehad bij onze 3e beerin. Dus 1x ontwormen hoeft niet het probleem op te lossen.

Edit even iets aangepast, lees nu dat de pup ook duidelijk niet lekker is. Ik zou nog steeds wel opnieuw op wormen laten testen, maar het kan natuurlijk ook een virus o.i.d. zijn er heerst wel van alles. Wel goed in de gaten houden (maar dat is jou wel toevertrouwd) en dan evt. toch weer naar een da. Zijn er bij de bouviers nog bekende afwijkingen qua spijsvertering/voeding waar eventueel ook naar gekeken moet worden?
Laatst gewijzigd door kira op wo 29 feb 2012, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#2274139
Héééééééé'dat is een tijd geleden :D
Hij is nu net ontwormt en 1 maand geleden en alle voorgaande keren zoals het "hoort". Nee er is niets bekend bij bouviers. Althans niet bij mij. Het is nu al 3,5 maand zo en dat baart me nu zo langzamerhand echt wel zorgen. Zeker nu er alles uit de kast getrokken wordt en het lijkt alleen maar minder te worden.
#2274666
Als je het niet vertrouwt, moet je altijd naar de DA gaan. En als ie AB wil voorschrijven, mag jij best kritisch zijn hoor.

Maar goed, ja, dit kan van alles zijn... Darmflora heeft natuurlijk een flinke optater gekregen.... Je zou de komende dagen het vleesbot in ieder geval even goed fijn moeten slaan en alleen even vleesbot van kleine dieren geven. Niet teveel orgaan. En geen dingen als vette vis en ei. Wel probiotica en propolis en eventueel Okugest van VSM.

Maar goed, het is niet prettig dat hij zich ook echt niet lekker voelt. Hoewel dat ook van de wormkuur of een virusje kan komen. Heeft hij koorts? Hij kotst niet?
#2275050
Ik heb vandaag even alles afgewacht. Ik heb hem idd nu alleen wat kipperug gegeven omdat ik de stukjes bot van de kalfsrib aangetroffen had. Gisteravond voelde hij wel wat koortserig aan, maar hij had geen verhoging. Ik heb eindelijk vandaag de propolis gekregen, dus dat heb ik hem vandaag pas voor de eerste keer gegeven. Na gister de diarree, was de ontlasting vanochtend weer goed, vanmiddag ook. Ik vind wel dat hij grote hoeveelheden poept t.o.v wat hij eet. Hij is er nog steeds wat hijger, maar hij is er verder niet ziek van. Hij speelt en rent en doet zoals je jonge hond hoort te doen. Gespuugd heeft hij ook niet.
Misschien toch iets van een virus. Ik zal de kiezen nog weer op elkaar zetten hier en mijn poot stijf houden. Nog meer AB erin, lijkt me toch niet handig in dit stadium. Dus ik kijk het nog maar aan.
#2275457
Dat is een onderzoek dat in een lab plaats vindt, via je DA. Ze kijken dan of er eiwitverlies is en ook bijv. of er bepaalde enzymen wel/niet inzitten. Nou ja, dat zou ik op zich nu nog niet doen maar wel in je achterhoofd houden. Voor nu denk ik dat je 'm goed in de gaten moet houden, gemalen zacht vleesbot moet geven, probiotica + propolis. En dan even aankijken hoe het gaat (tenzij hij ziek wordt natuurlijk).
#2275467
Oké, weer wat geleerd. Waarom denk je dat ik dat nu nog niet hoef te doen? Wat zou de aanleiding( buiten de ontlasting om) zijn om dit wel te laten doen? Wat ik al zei, hij is gelukkig niet ziek. Het enige wat ik merk is dat hij best wel veel hijgt, maar dat kan ook nog met totaal andere dingen te maken hebben. Gister viel me wel iets op aan zijn ontlasting, die redelijk goed te noemen was. Het leek net of er groeven in zijn ontlasting zaten. Ja hoe moet je zoiets uitleggen. Alsof de ontlasting langs iets was geperst, waardoor er strepen in de ontlasting ontstaan. Als hij dat weer heeft, zal ik er eens een gedege onderzoek met stokje en al op los laten.
We staan nu voor het weekend, hij krijgt nu ook de propolis en de Probiotica en redelijk zacht bot en wat minder orgaan. Ik ga in ieder geval kijken hoe het de komende drie dagen gaat.
#2275507
Joke I schreef: Oké, weer wat geleerd. Waarom denk je dat ik dat nu nog niet hoef te doen? Wat zou de aanleiding( buiten de ontlasting om) zijn om dit wel te laten doen? Wat ik al zei, hij is gelukkig niet ziek. Het enige wat ik merk is dat hij best wel veel hijgt, maar dat kan ook nog met totaal andere dingen te maken hebben. Gister viel me wel iets op aan zijn ontlasting, die redelijk goed te noemen was. Het leek net of er groeven in zijn ontlasting zaten. Ja hoe moet je zoiets uitleggen. Alsof de ontlasting langs iets was geperst, waardoor er strepen in de ontlasting ontstaan. Als hij dat weer heeft, zal ik er eens een gedege onderzoek met stokje en al op los laten.
We staan nu voor het weekend, hij krijgt nu ook de propolis en de Probiotica en redelijk zacht bot en wat minder orgaan. Ik ga in ieder geval kijken hoe het de komende drie dagen gaat.
Op zich vind ik het wel vreemd, dat hij hijgt. Dat past zelfs niet bij een virusje. Misschien dat je dat altijd nog even door de DA kan laten controleren. Maar goed, ja, waarom nu geen verteringsonderzoek... Omdat ik zelf de probiotica+propolis+gemalen voedsel even de kans zou willen geven.
#2275549
Oké...........heel erg bedankt voor je ondersteuning in deze en ok ik begrijp het.
Het hijgen.....ik vermoed dat het misschien met spanning te maken heeft. Hij is hier nu 3,5 mnd. Maar vind heel veel dingen nog heel spannend. Daarbij komt dat de temperatuur omhoog schiet en hij nog bomvol met puppyhaar zit, wat hij niet echt nog los laat. >:(
Hij kan ook nog moeilijk echt zijn rust vinden. Het minste of geringste is aanleiding voor hem om weer volop in actie te komen. Daarbij komt dat hij mij geen seconde uit het oog verliest. Maar deze dingen kunnen natuurlijk ook wel weer een uitwerking op zijn darmpjes hebben, maar het kan ook andersom zo werken dacht ik.
Laatst gewijzigd door Joke I op vr 02 mar 2012, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#2275610
Wat een vervelende situatie voor jullie. :(
Ik reageer met name op jouw laatste bericht waar je over zijn onrustig zijn,  erg pikkelgevoelig zijn en mogelijk verlastingsangst.
Met dat gelezen en zijn lichaamlijke klachten, zou ik zelf naar een holitische dierenarts gaan of een dierenarts die zich bezighoudt met complementaire diergeneeskundige zorg. Daar kijken ze naar de hele hond, lichaamlijk en hoe hij in zijn vel zit.
Ik heb het idee dat als er niets verandert in zijn gedrag, hij last en gevoelig zal blijven op zijn darmen en vertering.

Ik ga zelf naar Leida Visée met mijn hond. En ben ook bij Den Hoek geweest.
Wel andere klachten maar zij kijken naar de hele hond en het werkt goed voor mijn hond.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ongerust bent maar je blijft nadenken en zoeken naar een oplossing.  :thumbup: Jouw hond zal blij zijn met zo'n baasje.

Weet je iets over de eerste 4 maanden van hem?
#2281416
Onze vorige duitse herder was ook altijd onregelmatig met zijn stoelgang en ook zijn ontlasting wisselde sterk van de andere honden. Het was altijd of te hard of te zacht ( diaree)
Ook hij is gechecked toen bij Den Hoek en hij bleek een darmparasiet te hebben opgelopen toen hij pup was, wij hebben hem daarna toen altijd ondersteunt met probiotica ( groene os ) en dat deed ik altijd in periodes van 3 weken wel 2 weken niet, daar verbeterde hij enorm op.

Succes met je zoektocht, hoop dat je hem spoedig goed op de rit krijgt
#2281492
@Yvonne.
Ik heb er al wel aan gedacht om naar een holistische DA te gaan, maar wilde toch nog even wachten.
Ja in principe weet ik "alles" van hem, en ook weer niets natuurlijk. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar ik heb de laatste twee dagen het idee, dat mijn geduld en de inzet, zijn vruchten af gaat werpen. Hij heeft nog wel een vreemde vorm ontlasting( het is geen mooie drol) maar het is wel stevig. Dus het lijkt dat we het begin van een stijgende lijn gevonden hebben. Als het toch weer mis gaat, dan meld ik me weer en ga ik ook andere wegen bewandelen.
In ieder geval wil ik iedereen bedanken die me advies gegeven heeft en zijn/haar ervaring heeft willen delen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door