Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Petra*S
#2257568
Zit hier even met een vraagje.
Mijn hond van 2 jaar krijgt nu 7 dagen vleesbot waarbij 4 dagen spiervlees, 2 dagen orgaanmix hart/lever/nier en 1 dag pens.
In het begin deed ik elke dag compleet, maar deze combi bevalt wel, zeker ook voor zijn ontlasting.(stuk beter)

Nu hebben we dus een pupje in huis en daar wil ik dus hetzelfde mee doen, of moet de pup in het begin wel elke dag compleet hebben (dus vleesbot/spiervlees/orgaan)?
Pupsel is nu 1,5 week in huis en is op Barf afgespeend, overlevingspakket van de fokker meegekregen wat inmiddels dus op is en we zijn nu zelf weer heerlijk alles in elkaar aan het flansen. Ze doet het er wel goed op, goede ontlasting enz. Eet lekker d'r verschillende voedingen per dag naar binnen.

Probeer wel zeg maar het een beetje om en om te geven:
maandag: vleesbot - vlees
dinsdag: vleesbot -orgaanmix
woensdag; vleesbot -vlees
donderdag: vleesbot -orgaanmix
vrijdag: vleesbot - vlees
zaterdag: vleesbot-vlees
zondag: vleesbot - pens
Gaat hier dus niet om de percentages, maar puur of ik het om de dag kan geven, of dat elke dag een complete voeding moet zijn?

Alvast bedankt
Door Lizzy
#2257596
Petra*S schreef: Zit hier even met een vraagje.
Mijn hond van 2 jaar krijgt nu 7 dagen vleesbot waarbij 4 dagen spiervlees, 2 dagen orgaanmix hart/lever/nier en 1 dag pens.
In het begin deed ik elke dag compleet, maar deze combi bevalt wel, zeker ook voor zijn ontlasting.(stuk beter)

Nu hebben we dus een pupje in huis en daar wil ik dus hetzelfde mee doen, of moet de pup in het begin wel elke dag compleet hebben (dus vleesbot/spiervlees/orgaan)?
Pupsel is nu 1,5 week in huis en is op Barf afgespeend, overlevingspakket van de fokker meegekregen wat inmiddels dus op is en we zijn nu zelf weer heerlijk alles in elkaar aan het flansen. Ze doet het er wel goed op, goede ontlasting enz. Eet lekker d'r verschillende voedingen per dag naar binnen.

Probeer wel zeg maar het een beetje om en om te geven:
maandag: vleesbot - vlees
dinsdag: vleesbot -orgaanmix
woensdag; vleesbot -vlees
donderdag: vleesbot -orgaanmix
vrijdag: vleesbot - vlees
zaterdag: vleesbot-vlees
zondag: vleesbot - pens
Gaat hier dus niet om de percentages, maar puur of ik het om de dag kan geven, of dat elke dag een complete voeding moet zijn?

Alvast bedankt
Ja, dit is prima hoor. Ik heb bij mijn pup ook 7 dagen vleesbot, 3 dagen orgaanvlees (ik gaf een mengsel van pens + lever/nier/hart) en 4 dagen spiervlees + 7 dagen groenten.
Door eelke
#2257637
Ik deed het hier ook zo, toen ik nog 1 keer per dag barf gaf. Ze kregen toen savonds nog wat kvv. (ik vind het zelf fijn om twee keer per dag te voeren) Nu geef ik volledig barf, en krijgen ze sochtends spier en savonds orgaan. En beide keren vleesbot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door