Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Minhie
#2256672
mirjansen schreef: Ik heb  ze eventjes niet meer gehad, maar volgens mij zitten er 7 tot 10 oren in. Sommige zijn gewoon heel groot en sommige kleiner.
De grote oren knipte ik door midden als ze gedroogd waren. Ze kregen ze bij mij als snackje als ik weg ging. Want met een Golden en Berner is het wel hap slik weg. Dus ik deelde er eentje voor beide honden.
Dit verschilt dus heel erg, een vriendin van mij had altijd 12 oren per zak. Maar ik had er maar 6 en heel veel vel.
Zo zag het er bij mij uit: Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2256764
Onderstaand een foto van de gedroogde oren (let op, de plukken haar heb ik er dus afgeknipt voor het drogen ivm ruimtegebrek op mijn schalen)
Ik had 2 zakjes van een pond, en er zaten in totaal 22 (kleine) oren in. Voor ons ideaal als tussendoortje  ;)
De vork ligt ernaast zodat je kan zien hoe groot/klein ze zijn

Afbeelding
Door Kizmoo
#2257025
Ok weet ik meer , moet ik meer dan 1 pond gaan bestellen tzt

Nogmaals heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt

Groet Gerrie
Door <Karen>
#2257029
Als ik 3 pakjes van 500 gram droog, dan ben ik wel een uurtje of 14 bezig. Met omwisselen van de roosters. Het hangt er dus wel vanaf hoeveel je in 1 keer droogt.
Door Kizmoo
#2257270
Heb 2 droger , stel je voor dat er 1 stuk zou gaan ;D

Zet ze gewoon aan als ik thuis ben en anders niet , gaat dan dus 2 dagen duren on te drogen
Door PLientje
#2257480
Heb er ook al eens aangedacht om te drogen. Waar kan je ze nog meer kopen, behalve bij Lupa? Ik vind ze nogal prijzig voor een paar knabbels namelijk.

En moet ook mijn lief zien te overtuigen ze te geven als ze weg gaat  haha ;D
Door Mowgli
#2665678
Even omhoogschuiven met een vraag voor iemand uit de Duitse facebookgroep voor barfende katten:
Hoe lang is de droogtijd als konijnenoren op lage temperatuur gedroogd worden, dus bijv. met een excalibur, Sedona of Stockli?
Door eelke
#2665680
Het onderste plukje duurt nog het langst. Soms zit het hele masker er nog aan, en dat is best dik vlees/vacht. Ik doe ze volgens mij 12 uur in de bohmann, dus is zou zeggen 15 uur in een koudere droger?
Door Mowgli
#2665696
eelke schreef: Het onderste plukje duurt nog het langst. Soms zit het hele masker er nog aan, en dat is best dik vlees/vacht. Ik doe ze volgens mij 12 uur in de bohmann, dus is zou zeggen 15 uur in een koudere droger?
Bedankt :) Ik heb het doorgegeven.
Nu weet ik ook waar ik me op kan instellen, ik heb ze besteld met de verzamelbestelling Kiezebrink van Havanur. Ze komen a.s. vrijdag naar met Anne in D. meegelift naar Berlijn  :D  :D :D
Als Mowgli ze niet rauw wil eten, ha ik ze ook drogen.
Door ulla
#2665874
Mowgli schreef: Even omhoogschuiven met een vraag voor iemand uit de Duitse facebookgroep voor barfende katten:
Hoe lang is de droogtijd als konijnenoren op lage temperatuur gedroogd worden, dus bijv. met een excalibur, Sedona of Stockli?
Ik heb een Excalibur en droog 24 uur met alles erop en eraan.
ze zijn dan kurkdroog.
Gebruikersavatar
Door pike
#2665904
Ik droog ze (in zijn geheel) in circa 24 uur. Ik snij de dikke delen altijd even in, dan drogen ze sneller.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2665976
Ik doe het nooit meer konijnenoren drogen , ze stonden te kotsen van het haar [ en dan had ik ook het ergste eraf gehaald]
Door roebeltje
#2666117
Hier heeft de oudste alleen van het eerste oor gekotst (natuurlijk op mijn bed, om preciezer te zijn; naast mijn hoofd), daarna geen enkel probleem meer.
Gebruikersavatar
Door nova
#2666584
Ik heb voor t eerst oren besteld om te drogen . Ik denk dat ik eerst maar s wat stukjes geef , zodat de hondenmagen eraan kunnen wennen. 3 kotsende honden is net echt iets wat  ik over me wil afroepen.  :biggrin2:
Door Mowgli
#2667053
Ik hoop dat het bij Mowgli mee gaat vallen met de kotseritis door de konijnenvacht op de oren. Hij eet ook de duivenmix van Kiezebrink, daar zitten veren in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door