Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2248944
1 teef en mijn reu doen steeds moeilijker met eten. mijn andere teef niet eet nog steeds alles. is nu al zover dat die 2 al 4 dagen niet gegeten hebben. ik dacht ik houd eens vol. In die 2 dagen 2 verschillende dingen aangeboden maar nee hoor ze eten het niet. morgen staat haaskarkas op het menu en ik vrees er dus nu voor. Wat kan ik nog meer doen dat ze het wel gaan eten? Voorheen deden ze niet moeilijk om een kippebout maar nu aten ze zelfs dat niet...
Door saluki
#2249160
Ik had ook zo'n pup graatje mager echt anorexia!!! is nu bij de nieuwe eigenaar. Ze eet nu jaja brokjes en die gaan er wel in. Ik was eerst teleurgesteld maar eerst maar eens goed eten en dan de rest. En ze eet alleen als er niemand bij is, het lijkt of ze doordat ze niet willen eten je stemming aanvoelen en dat het dan nog erger wordt.
Ik weet niet of jou honden al wat ouder zijn? Misschien gewoon s'nachts het eten neerzetten.
Wat ook wel eens wou helpen was eerst iets lekkers "ik gaf gedroogde long' geven om toch maar de aversie tegen het eten weg te nemen.
Haas rib en karkas vond ze bij mij wel weer erg lekker.
Vervelend is het wel.
Door Lizzy
#2249164
lightning schreef: 1 teef en mijn reu doen steeds moeilijker met eten. mijn andere teef niet eet nog steeds alles. is nu al zover dat die 2 al 4 dagen niet gegeten hebben. ik dacht ik houd eens vol. In die 2 dagen 2 verschillende dingen aangeboden maar nee hoor ze eten het niet. morgen staat haaskarkas op het menu en ik vrees er dus nu voor. Wat kan ik nog meer doen dat ze het wel gaan eten? Voorheen deden ze niet moeilijk om een kippebout maar nu aten ze zelfs dat niet...
Ik ga er vanuit dat ze gezond zijn, geen virusje onder de leden hebben?

Hoe geef je het eten? Bied je het aan en laat je het staan? Of neem je het direct weg als ze binnen 2 seconden geen aanstalten maken om het te eten? En ze hebben 4 dagen niet gegeten nu? Mmm, dat is wel vreemd. En ze vinden niks lekker?
Door lightning
#2249183
Mijn honden zijn (bijna 4) 1 teef van 8 en 1 teef van 12. die van 12 eet wel. Ze aten wel gewoon alles.

Ze hebben geen virus voor zover ik weet. normaal zwijk ik en geef ze de dag daarna wel iets anders. Maar bied 1 soort 2 dagen aan. Daarna iets heel anders en ook dat willen die 2 niet.

Ik geef hun eten altijd sochtends na een hele lange wandeling. ik zet het neer. lopen ze weg na 5 minuten haal ik het weg. Volgende dag weer een dag. Maar dit is niet leuk meer. Geef je ze een stom koekje eten ze het wel. Mankeert dus niks aan hun.

Morgen dus haas karkas met wat pens. Ik denk dat ze de pens eten en de haas laten staan.

Ze aten kip altijd wel goed. Een dag vasten prima maar 4 dagen is wel lang niet? ze hebben gisteren gal gespuwd omdat ze leeg zijn.
Door Martine-Tom
#2249238
Tom is een geboren mutser met eten, met brokjes vrat ie helemaal niet en kvv met lange tanden, barf gaat nog het best.
Ik besteed er totaal geen aandacht aan en dan gaat het wel, maar vandaag at hij ook weer voor het eerst in 3 of 4 dagen  :-X
sMorgens krijgt hij groente en zalmolie en ergens in de loop van de dag zet ik zijn vlees neer wat er tot de volgende morgen blijft staan, dit is wat voor hem werkt maar dat zal lastig zijn met meerdere honden ben ik bang  :-\
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2249343
herkenbaar :biggrin2:
als noa 2 dagen niet gegeten heeft eet ze de 3e dag ook moeilijk omdat ze dan te nuchter is ......
3e dag geef ik dan smorgens een gedroogd stuk vlees wat de honger en zin om te eten opwekt
Door 202Spots
#2249378
Ik zou het eten in kleinere hapklare stukjes knippen om te kijken of ze 't dan wel eten...
misschien dat de botten kauwen om een of ander reden gevoelig aan hun tanden of tandvlees is?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2250001
Zou het kunnen dat je ongemerkt meer ben gaan voeren?
Dat is hier weleens, ik weeg het niet meer af, en dan is het opeens meer geworden ::), het zijn goede eters, maar dan merk ik dat ze eerst de boel gaan sorteren en het allerlekkerst eerst opeten en met de rest even staan mutsen.. maar dat is dan weer snel geregeld door de portie`s aan tepassen..
Door YvetteenPepper
#2250025
de Meiden schreef: Zou het kunnen dat je ongemerkt meer ben gaan voeren?
Dat is hier weleens, ik weeg het niet meer af, en dan is het opeens meer geworden ::), het zijn goede eters, maar dan merk ik dat ze eerst de boel gaan sorteren en het allerlekkerst eerst opeten en met de rest even staan mutsen.. maar dat is dan weer snel geregeld door de portie`s aan tepassen..
Zijn jouw meiden toevallig markiesjes?
Door lightning
#2250124
de Meiden schreef: Zou het kunnen dat je ongemerkt meer ben gaan voeren?
Dat is hier weleens, ik weeg het niet meer af, en dan is het opeens meer geworden ::), het zijn goede eters, maar dan merk ik dat ze eerst de boel gaan sorteren en het allerlekkerst eerst opeten en met de rest even staan mutsen.. maar dat is dan weer snel geregeld door de portie`s aan tepassen..
Uhmmm geen idee ik weeg het eigenlijk niet meer af :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door