Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yada
#2243502
Hallo!

Ik merk dat het speklaagje van mn honden buiten minder wordt met koude weer van afgelopen dagen, ondanks dat ik veel voer.

Ik wil graag wat extra/vet of olie toevoegen aan het eten, wat kan ik het beste gebruiken???

Ik heb nu alleen olijfolie en zonnebloem olie in huis, of raad men dat af?

Bedankt alvast!!
Laatst gewijzigd door Yada op wo 01 feb 2012, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#2243518
Plantaardige olie is niet goed voor je hond, teveel verkeerde vetzuren. Van zonnebloemolie kunnen honden jeuk en huidproblemen krijgen.
Je kunt beter bv vette vis voeren en vette vleessoorten, en in het algemeen meer voeren. Je kunt behoorlijk veel voeren zonder dat honden daarmee problemen krijgen. Ik vind extra vet zelf meestal geen goed idee omdat je de verhoudingen van het menu ermee uit evenwicht haalt.
En verder is het echt geen drama als je honden wat wisselen in gewicht, zeker als dat pas een paar dagen is. Het is dan ook niet nodig om in paniek te raken en/of allerlei noodmaatregelen te gaan nemen. Gewoon voldoende voeren, dan komen ze wel weer aan.
Door Yada
#2243522
Bedankt, das nuttige info.

Ik geef ze nu carnibest natuurvoer, dan zal ik de velletjes van de kip er wel even overheen gooien vandaag en morgen opzoek gaan naar wat vette diersoorten. Allicht wat haaksbarf eend/geit/lam halen
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2243523
Als ze wat schraal worden zou ik gewoon meer voeren. Vet in de vorm van olie voegt niks toe, kippenvel erbij geven zou ik niet snel doen en één zo'n velletje zet ook geen zoden aan de dijk.  ;)

Vettere vleessoorten kan natuurlijk altijd, maar als je die niet in huis hebt: gewoon wat meer vlees in de bak!  :)


Edit: ik zie nu dat Mevroi Kruim al uitgebreid antwoord gegeven heeft.  :)
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op wo 01 feb 2012, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#2243536
Hier heb ik het rantsoen voor Logi in de loop van 1 week verdubbeld. Die heeft nl veel energie en aanleg voor werphengel  :P geen probleem, hij heeft echt maanden twee keer zoveel gegeten tot hij weer een net model had.
Door Yada
#2243539
Heb hier pups van 5 maanden met -10 buiten zitten dus vandaar dat ik ff wat extra vet bij wilde doen, maar neem jullie advies ten harte. Ze wegen nu rond de 14 kilo en kregen al 750 gr carnibest per dag, heb het gister al verhoogd naar 875, en dan maak ik er vandaag gewoon een kilo van.

Gaat dus om kennelhonden
Laatst gewijzigd door Yada op wo 01 feb 2012, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2243840
Ik haal af en toe bij de islamitischew slager een tas met stukken vet (gooit hij weg). Die doe ik in kleine zakjes in de vriezer en met dit weer krijgt Vivi er dus een handje vet extra bij.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2246832
Ik zou in eerste instantie meer en vetter gaan voeren.
Mocht dit niet lukken, om wat voor reden dan ook, dan zou je eventueel schapenvet kunnen toevoegen.
Schapenvet van Proderma heeft geen toevoegingen, behalve dan eventueel knoflook of zeewier. De naturel is iig echt naturel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door