Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door YvetteenPepper
#2253241
De mijne promoot ook de brokken
En de DAA had zo'n haar vraagtekens want het vlees is hartstikke zacht en ze kauwen niet, want doen ze juist met de brokken
Behalve Pepper die slikt gewoon al die brokken in 1x door

Kijk zo'n botvlees of vis dan moet hij wel kauwen
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2253251
Het kauwen van brokken zorgt niet voor schone tanden. De koolhydraten in de brok zorgen juist voor tandplak.

Het knaag- en trekwerk van BARF zorgt voor schone tanden en mentale uitdagingen. Ook het niet voeren van brok (of koolhydraten in andere vorm) draagt ook al bij aan schonere tanden.
Door tycolaika
#2253513
hier weten ze het van mij nu wel , als ik wel eens een levering krijg , en ik ben aant portioneren , komt er bezoek , nou pech dan , dan zeg ik ook gewoon , je hebt een slechte timing , maar je mag wel gaan zitten hoor , moet alleen ff door met wat ik aant doen was hahahaha
nou , en de bacteriën , oooh ja , ik vervuil alles dr mee.
dalijk worden we ziek. dat kan toch niet goed zijn he ? al dat vlees ? en indd de kip reactie pffff , een hond mag geen kipbot hebben , dat splintert.

ik heb er hier zelfs wonen
willen wel snoepjes gaan maken , want oooh als ik hun hondjes wat geef , zien ze dat de honden bijna op me nek zitten van gekkigheid , maar willen er verder niet aan geloven , nee hun hondjes , eten alleen gekookt vlees . en de schenkel is dat geloof ik uit de erwtensoep.
dus dan vraag ik wel es ? eten ze dat op ? of laat je ze af knagen ?
ohnee hoor , eten ze helemaal op , vinden ze heerlijk.
nah , mijn maag draait er dan van om als ik er dan wat van zeg , dat dat gevaarlijk is , dan komt er uit , nee joh , dat vinden ze lekker , dat krijgt die altijd.  :-X
ik zeg er dus ook niets meer op. ze bestellen zelfs een pizza voor de honden mee , als ze pizza bestellen , zulke toestanden allemaal , maar de vacht  :-X niet over te spreken , de beesten gaan om van de jeuk.

nee , laat mij maar lekker barfen , ik vind het heerlijk , ik vind het geweldig als ik in april kan zeggen , ik barf een jaar haha , ben dr ook nog trots op :D
Door madeleine
#2253518
tycolaika schreef: nee , laat mij maar lekker barfen , ik vind het heerlijk , ik vind het geweldig als ik in april kan zeggen , ik barf een jaar haha  , ben dr ook nog trots op :D
Precies!!!!!  :D
Voor mij geld het dan in 28 februari, om precies te zijn
En het is een behoorlijke verslaving hahaha!
Door tycolaika
#2253534
ja toch , ik merk zelfs het verschil van contact met mijn hondjes.
ik ben nu zooo bewust bezig met mijn 4voeters, het is echt af en toe , een obsessie haha , als ik zo mag noemen , want dat voel ik niet zo.
ik vind het gewoon veels te leuk , en ben blij dat ik dit tegen ben gekomen , ooit door gewoon eens domweg te zitten surfen.
eerder nooit van gehoord nl :D
en daarnaast , al die leuke mensen die je tegen komt het op forum.
weer een voordeel hahaha
Door madeleine
#2253552
Je leert er heel veel leuke mensen door kennen :biggrin2:
Maar ik vind het gepuzzel ook gewoon leuk om een menu in elkaar te zetten..
En dan nog het vlees bestellen, ophalen en verwerken vind ik ook gewoon leuk.

En als je dan de waardering van een lekker stukje kluifwerk ziet van mijn hondje dan is het
helemaal prima.. Of als ik de bomann weer heb aanstaan en ze probeert iets te stelen van mij, ergens
wel een teken van waardering voor het eten vind ik zo haha :biggrin2:
Door YvetteenPepper
#2253565
Je bent echt met je hond bezig een menuutje in mekaar puzzelen, inkopen doen en ook verwerken ervan.
En met de brokken je hebt het een keer gekocht en vervolgens doe je zoals in m'n geval een handje in z'n bakje en hoppa, klaar ben je
En af en toe gaat m'n hond even in de keuken kijken en naast je staan (op z'n achterpootjes) wat je allemaal aan het doen bent of misschien valt er iets te smikkelen
Door madeleine
#2253568
tycolaika schreef: de bomann haha hij staat hier nu te draaien met de runderlippen. :D

ja het is echt allemaal heel erg leuk :D
Mijn rundlippen liggen nou af te koelen :biggrin2:
Tja voor mij en mijn hondje, Noooooit op brok!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2253586
Mijn ouders hun hond staat op brok.
En als er dan wat rauw over is, en ik vraag: mag hij dat hebben? (want het is tenslotte hun hond en misschien willen ze dat niet) krijg ik als antwoord: dat zal jij wel beter weten dan ik.  ;D
Nou, ok dan! Dat neem ik als een JA.  :biggrin2:

Maar hen overkrijgen op vers, dat gaat me niet lukken. Mijn pa is ook van mening dat hij het er uitstekend op doet, en mijn ma wil er niet meer dan een halve euro de kg (1 euro/kg brok) aan uitgeven...  :-X
Ik zal wel blijven proberen, want het zijn tenslotte mijn ouders, maar ik geef het niet veel kans.  Mijn pa is nogal koppig in eigen overtuigingen (die ik vroeger als kind allemaal blind geloofde  ::))
Zo is hij ervan overtuigd dat brood en pasta het perfecte eten voor een hond zijn, en super gezond! En ja, vanuit die overtuiging ompraten naar vers, dat lukt natuurlijk niet meteen... Zal in stappen en met veel geduld moeten gebeuren. (en af en toe eens een vleesje voor de hond meebrengen zodat hij zelf ook wat kan meehelpen overtuigen  :P )
Door YvetteenPepper
#2253592
Heel herkenbaar mijn moeder denkt net zo over dat de brokken met een beetje blik doorheen de beste voer is
En ook van hij mankeert toch niets
Of onze DA moet eerst tegen je zeggen dat Barf het beste voer is
Door KarinM
#2254800
madeleine schreef: Precies!!!!!  :D
Voor mij geld het dan in 28 februari, om precies te zijn
En het is een behoorlijke verslaving hahaha!
Het is zeker een verslaving ik zit ook altijd te kijken wat ik er weer bij kan kopen iets nieuws etc. Van de week had ik een gesprek op mijn werk met iemand over wat ik doe. Ik noemde zo op wat ik allemaal geef in mijn geval zo een 5 soorten spiervlees , 4 soorten bevleesd bot, pens, vis etc. etc. Zegt die collega, ik geloof dat ik bij jou kom wonen. Ze waren hartstikke verbaasd... haha
Ik zeg ook het is ook wel een hobby van mij. De meesten reageren toch wel met jee dat kost veel tijd zeg ..... Ik zelf vind het wel meevallen. Alleen het portioneren kost misschien wel wat tijd..
Door tycolaika
#2254997
ik noem het ook altijd hobby , in de opmerking , tja , zo heeft ieder zijn eigen hobby. dan zijn ze stil :D offf iedere gek is anders he ;)
hihi , meestal met zo iets , houden ze hun mond , terwijl ik ook sommige mensen heb , die heel nieuwsgierig zijn , zoals mijn nichtje , in het begin vond ze het niet zo veel , ma naar mate ze van mij te horen kreeg als ze er om vroeg , hoe nieuwsgieriger ze werd
en ja hoor , de dag kwam , dat ze zij , lin ik doe mee , ik wil ook om stappen op barf. en zelf haar kleine oudje van 12 jaar een jack russeltje heeft ze om gezet :D
en ook zei ziet het verschil nu brok en vers :D
en ook haar papa is over gestapt 3 weken trug :D leuk he :D
Door de redder
#2304651
Vandaag voor het eerst op dit forum. De dalmaat heb ik nu bijna 4 maanden. Toen ik de waarheid over brokken wist en me meer ging verdiepen over brokken en zeker versvooer krijgt ze geen brok meer.

Het heeft haar alleen maar goed gedaan. En hoe ze zich nu verheugd op haar eten. Dat is schitterend toch?
Ik weet nog...1 mok brokken voor in de morgen en avond en dat was het. pffffffff

Die mensen die denken dat brokken het beste is willen de waarheid niet weten denk ik. De hond wordt wel tekort gedaan.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2304656
de redder schreef: Vandaag voor het eerst op dit forum. De dalmaat heb ik nu bijna 4 maanden. Toen ik de waarheid over brokken wist en me meer ging verdiepen over brokken en zeker versvooer krijgt ze geen brok meer.

Het heeft haar alleen maar goed gedaan. En hoe ze zich nu verheugd op haar eten. Dat is schitterend toch?
Ik weet nog...1 mok brokken voor in de morgen en avond en dat was het. pffffffff

Die mensen die denken dat brokken het beste is willen de waarheid niet weten denk ik. De hond wordt wel tekort gedaan.
Hé wat leuk een dalmaat!  :)
Daar willen we best een foto van zien hoor.  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door