Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door de redder
#2304658
Hoi Dorothea,

Ik ben op verscheidene hondenforums bekend. Ik had me zelfs op een dalmatierforum geregistreerd maar verder dan registreren kom ik niet helaas.
Door fydgi
#2304671
Hoi
maar wat zijn nu juist de nadelen van brok? Hoe komt het dat de honden het zoveel beter doen op vlees? En niet omdat ze teruggaan naar hoe het bedoelt was (wolven ed) maar echt wat gebeurt er met die brok in het lichaam en waarom is dat niet goed? Want als ze mij vragen waarom geef je vlees en dat is niet goed, zit vol wormen etc etc. Weet ik nooit wat zeggen  :-[
Door N.B.A.
#2304676
Ook al blijf ik vers geven puur omdat het vers is
vind ik nog steeds dat mijn honden het het beste deden op brok van taste of the wild
stoelgang was steeds perfect,op gewicht krijgen was simpel,en als ik met de bak taste of the wild af kwam gingen ze echt door het lint.
nu ze 100% op vers staan eten ze wel gezonder denk ik,volgende maand eens een bloed,urine afname laten doen.
Door de redder
#2304728
fydgi schreef: Hoi
maar wat zijn nu juist de nadelen van brok? Hoe komt het dat de honden het zoveel beter doen op vlees? En niet omdat ze teruggaan naar hoe het bedoelt was (wolven ed) maar echt wat gebeurt er met die brok in het lichaam en waarom is dat niet goed? Want als ze mij vragen waarom geef je vlees en dat is niet goed, zit vol wormen etc etc. Weet ik nooit wat zeggen  :-[
Ik wil wel wat van mijn tijd geven om dit uit te leggen,

Dit is zoal de reden dat ik direct gestopt ben met brokken geven,

http://www.vonhausgaea.nl/waarheid.html

Stel de brok zou bestaan uit 99% vlees dan nog zou ik het niet geven omdat
Bij de fabricage de goede stoffen eruit zijn gekookt. En de brok is steriel.

Positieve en negatieve punten van versvoer,

Positief,

- je weet wat je je hond geeft
- de nuttige darmbacteriën komen weer terug dat heeft het gevolg
- veel betere weerstand tegen ziekten
-              geen groeispurts meer bij puppies
-              positieve verandering in het gedrag
-              de hond wordt vitaler.
-              geen last van tandsteen
-              Veel minder tot geen graanafval.
-              de hond wordt energieker.
- veel minder tot geen kans op allergieën.
- Ph waarde van het maagzuur veranderd. Daarom mag pas na een maand rauwe botten gegeven worden als de hond overgegaan is op vers voer.
- de hond geniet nu van het eten en verheugd zich op een maaltijd
- de hond is beter voldaan
- alle goede stoffen zijn behouden gebleven
- De kans op kanker is veel minder groot. (tegenwoordig sterft 40% van de honden aan kanker in Nederland)
- De vacht wordt voller en kale plekken verdwijnen. Er kan zelfs een glans op komen.
- De hond stinkt veel minder
- Veel minder ontlasting
- Dierenartskosten zijn lager of totaal niet.
- Grotere kans dat de hond gezond ouder wordt
-
Negatief
- het is duurder
- als je op vakantie gaat moet je een oplossing zoeken. En die is er.
- Genoeg vriesruimte hebben.
- Je moet tegen rauw vlees kunnen om het bv in bakjes te doen enz.

Ik zal best een aantal punten vergeten zijn.
Laatst gewijzigd door de redder op di 03 apr 2012, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2304733
fydgi schreef: Hoi
maar wat zijn nu juist de nadelen van brok? Hoe komt het dat de honden het zoveel beter doen op vlees? En niet omdat ze teruggaan naar hoe het bedoelt was (wolven ed) maar echt wat gebeurt er met die brok in het lichaam en waarom is dat niet goed? Want als ze mij vragen waarom geef je vlees en dat is niet goed, zit vol wormen etc etc. Weet ik nooit wat zeggen  :-[
In brok zit graan of rijst en daar heeft een hond niks aan, met een brok koop je hele dure poep.
In een brok is alles doodgekookt en de voedingsstoffen die ze eruit gekookt hebben stoppen ze er met supplementen in.

Hoe graag mens het ook wil de natuur kunnen ze niet namaken.
Door de redder
#2304734
Geen graan, het is graanafval...

Ik geef mijn hond `s-morgens een bruine boterham en haar ontlasting is er niet meer op geworden.
Door de redder
#2304739
Op een hondenforum was er iemand die had een discussie met iemand van de fabrikant pedrigee(mars)
Over wat voor troep er verwerkt wordt in de brok.

Had degene van pedrigee gezegd, ach de hond leeft toch niet lang.....
Door Martine-Tom
#2304741
de redder schreef: Geen graan, het is graanafval...

Ik geef mijn hond `s-morgens een bruine boterham en haar ontlasting is er niet meer op geworden.
Waarom brood?
Door Lizzy
#2304753
Hee, wat gaaf, een Dalmaatje!!! Ik heb er ook 3 :)

Gelukkig heeft een hond nul graan nodig dus de boterham kun je voortaan lekker zelf opeten :biggrin2:
Door de redder
#2304759
Nogmaals dat is het enige naast haar vers voer. En voor een kapje doet ze een moord :)

Kwam nog een filmpje tegen over hondenvoer,

Door de redder
#2304766
fydgi schreef: wauw das wel interessant
maar euh geldt dat dan ook voor brokken zoals farmfood, taste of the wild .. ?

Je bepaalt zelf wat je de hond voert.

Het wordt tijd dat die multinationals op hun vingers getikt worden. Vet verdienen aan afval.
Laatst gewijzigd door de redder op di 03 apr 2012, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door