Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2240713
Mijn Berner staat op een eliminatiedieet en is een beetje een miepje met het rauwe eten. Op dit moment droog ik de organen en het vlees licht. Met licht bedoel ik ongeveer 6 tot 8 uur in een Bomann droger.

Ik kan weinig varieren in andere soorten proberen, want op dit moment eet hij alleen konijn en hert. Ik heb wel andere diersoorten geprobeerd, maar tot op heden zonder succes.

Nou vroeg ik me af of dit (negatieve) gevolgen heeft op de lange termijn. Dat er eventueel voedinsstoffen verloren gaan.

Heeft iemand hier een idee over? Of zijn er andere manieren die beter zijn om het niet vollegdig rauw te hoeven geven. Ik zag ook ergens licht koken voorbij komen. 
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2240716
Geef je het ook nog wel eens rauw of minder gedroogd?

Hier krijgen ze diersoorten die ze niet eten en die ik wel graag wil voeren, de eerste keer gedroogd (6 uurtjes) de 2e maal probeer ik het rauw en meestal eet 1 van de 3 het dan al zo op (en dat blijft dan ook zo) en bij die anderen bouw ik het af dus volgende keer 3 uur in de droger en dan toch naar rauw.
Door Miranda 1
#2240780
Het wisseld bij hem een beetje.
Konijnenvlees heeft hij rauw gegeten en heeft het toen een tijd niet gehad. Nu eet hij het niet rauw, maar licht gedroogd.
Hertenvlees eet hij niet rauw, maar kan ik wel weer een keer proberen.

Konijnenorganen at hij eerst niet rauw en daarna wel. Maar nu heb ik er lever bij en dat eet hij rauw niet en de rest dus ook niet.

Op zich vind ik het niet erg om het even te drogen, maar het is wel een heel gedoe. Aangezien hij 700 gram orgaan en vlees eet per dag.

Ik heb het de laatste tijd ook niet consequent elke keer korter gedroogd. Komt ook doordat hij er nieuwe dingen bij heeft gekregen, zoals ander diersoort en lever. Dus dat is nog wel de moeite waard om te proberen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2240908
Je zou het even in de pan kunnen gooien, zonder boter erbij, gewoon een beetje kleuren.

voor Bindi heeft dat goed geholpen om haar aan  nieuwe soorten vlees te wennen  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door