Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roger
#1284
ik denk dat het haasje het om het even is kogels van ieder materiaal zijn niet zo goed voor zijn gezondheid  ;)

Ja, de groene jongens hadden in Belgie voorzien om lood te vervangen door plastik, dus plastike hagelbollekes ipv. lood in de cartouches.
't was hun meer te doen om het milieu niet om het dier.

Een heel eigenaardige redenering; de lode hagelbolletjes zouden het milieu vervuilen, 'k vraag me af wat de plastiken dan doen !!!!!


Gr.
Roger
Door roger
#1285
<<Hoe komen jullie aan wild?  Of aan organen van wild?  ALS ik OOIT een barfdagje inlas - tussen de bibidagen door - zou ik dit graag met wild doen.<<


Anna,

In de Crie in Antwerpen ( jij bent toch van die kanten hé?)zit een hele goede wildpoelier waar je wel wat kan ritselen.

Groetjes,

Roger.
Door roger
#1286
>>Hou je er dan rekening mee dat het wild waarschijnlijk volop met wormen of eitjes daarvan besmet is,en andere besmettingen bij zich kan hebben.>>


Sylvia, heb ik me nooit zorgen over gemaakt.
Het enige wat ik doe is minimum 10 dagen in de diepvries op min 20 als het vers is.
In alle andere gevallen heeft het bij de poelier al minstens 10 dagen in de schokvriezer gezeten op min graden.


Gr.
Roger.
Door roger
#1287
<<Weet je ook een adres in de buurt van Amstelveen Mijdrecht Vinkeveen? <<

Neen , het spijt me.

Wel kan ik je de volgende tip geven, ga eens praten met de "betere" restauranthouders.
Zij gebruiken namelijk dezelfde hazekarkassen en ree en andere wildkarkassen om fond van te trekken.
Die kunnen je vast en zeker helpen of weten minstens waar die poeliers of uitbeenders te vinden zijn.

Gr.
Roger.
Door sylvia
#1288
>>Hou je er dan rekening mee dat het wild waarschijnlijk volop met wormen of eitjes daarvan besmet is,en andere besmettingen bij zich kan hebben.>>


Sylvia, heb ik me nooit zorgen over gemaakt.
Het enige wat ik doe is minimum 10 dagen in de diepvries op min 20 als het vers is.
In alle andere gevallen heeft het bij de poelier al minstens 10 dagen in de schokvriezer gezeten op min   graden.


Gr.
Roger.
Kijk dat zijn de ideen waar we op zaten te wachten,ik bedoel als ik hier van een buurman jachtbuit zou willen hebben is het zo van het land af geschoten,en inderdaad de vriezer...daar was ik nog niet opgekomen  :D ,ha nu ga ik hier maar eens een jager aan zijn jas trekken  ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op di 19 aug 2003, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#1289

Ik had begrepen dat loden kogeltjes om gezondheidsredenen verboden zijn? Worden ze tegenwoordig niet van een ander materiaal gemaakt?
Dan is het nog van metaal en ik kan me nog steeds niet voorstellen, dat het goed is als dat in je hond belandt.
Door sylvia
#1290

Dan is het nog van metaal en ik kan me nog steeds niet voorstellen, dat het goed is als dat in je hond belandt.
het was ook maar een grapje nicolette,en het is ook de bedoeling dat je aanwezige amunitie verwijderd,en wat geen grapje was,mijn man kreeg vroeger inderdaad zelf geschoten vlees op zijn bord,en daar zaten inderdaad nog wel eens hagelkorrels in  :-X
Laatst gewijzigd door sylvia op di 19 aug 2003, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#1291
Jawel, dat grapje over je man begreep ik wel. Maar het is ook mij diverse keren overkomen, dat een stuk wild nog vol met hagel zat. Aangezien ik denk, dat je het er niet allemaal uitgepeuterd krijgt, omdat het vaak diep zit, zou ik er voorzichtig mee zijn. Karkassen zal dan wel weer meevallen, omdat die kogeltjes waarschijnlijk weer te zacht zijn om in het bot door te dringen.
Door Anna
#1292
Roger, bedankt voor je tip! :-* Ja, Antwerpen is geen probleem voor mij! Wat is het adres? En kan je daar ook organen kopen of enkel "hele" dieren?
Als ik dit hier allemaal lees, klinkt het wel als iets voor gevorderden, en ik weet nog niet of ik het zie zitten om kogels uit pas geschoten wild te peuteren. Of eigenlijk weet ik het wel... ik zie dat niet zitten!! :-[
Maar als ik aan losse organen kan komen, "klaar om op te dienen" en zonder kogels uiteraard... dan zie ik het wel zitten. Hoewel... het wormenverhaal schrikt mij toch ook weer af. Pfff, ik weet het niet. :-/
Roger, als je zo lief zou willen zijn om nog eens even te kijken naar het "menu van Auru", wat lijkt je dan een interessante aanvulling? Welke organen van wild zou ik het best geven? Of iemand anders natuurlijk?

Groetjes,

Anna.
Door Nelly
#1293
het was ook maar een grapje nicolette,en het is ook de bedoeling dat je aanwezige amunitie verwijderd,en wat geen grapje was,mijn man kreeg vroeger inderdaad zelf geschoten vlees op zijn bord,en daar zaten inderdaad nog wel eens hagelkorrels in  :-X
Hebben wij ook regelmatig last van! Leer je vanzelf op letten als je vaker wild eet. Voor de honden moet je het er idd misschien eerst uithalen. Hoewel, het zijn zulke kleine kogeltjes, zouden ze die niet gewoonuitpoepen?
Door oebaya
#1294
Hoewel, het zijn zulke kleine kogeltjes, zouden ze die niet gewoonuitpoepen?
Vast wel, maar ik ben meer bang voor wat er dan toch door het metaal aan giftige stoffen wordt afgegeven.
Door roger
#1295
<<[quote]Roger, bedankt voor je tip! :-*  Ja, Antwerpen is geen probleem voor mij!  Wat is het adres?  En kan je daar ook organen kopen of enkel "hele" dieren?<<


Anna,

de Crie is een overdekte marktplaats in de Van Wezenbeeckstraat , vlak naast de grote Chinese supermarkst Sun Wa.
Je vind er een poelier, en twee slagers. je kan er organen kopen, ik denk zelfs schapepens.


<<Roger, als je zo lief zou willen zijn om nog eens even te kijken naar het "menu van Auru",<<

Zal ik doen , en ik kom er eventueel op terug.

Gr.
Roger;
Door roger
#1296
<<[quote]

Daar hoef je niet bang voor te zijn !!
Dat is gewoon ZEKER, kijk maar naar de vullingen (grijze) wat die al geen problemen geven bij de mens.<<



Met die tandvullingen zou ik het niet echt vergelijken Ellen, die zitten er jaren in , loden bollekens, als ze al aan mijn aandacht ontsnappen, komen er binnen de 24 uur uit aan de andere kant waar ze erin gegaan zijn.


Gr.
Roger.
Door Nelly
#1297
<<Daar hoef je niet bang voor te zijn !!
Dat is gewoon ZEKER, kijk maar naar de vullingen (grijze) wat die al geen problemen geven bij de mens.<<



Met die tandvullingen zou ik het niet echt vergelijken Ellen, die zitten er jaren in , loden bollekens, als ze al aan mijn aandacht ontsnappen, komen er binnen de 24 uur uit  aan de andere kant waar ze erin gegaan zijn.


Gr.
Roger.
Dat bedoel ik! :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door