Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2238464
Ik heb vandaag een levering gehad maar ze was het hart vergeten...
Ik maak altijd orgaanmixen 1kg hart, 1kg lever, 1kg nier, hakken, mixen en per portie in de vriezer, maar nu heb ik dus geen hart.
Ik heb nog voor iets meer dan 3 weken en 9 maart komt er een levering van SW deze kant op dus dan heb ik weer hart. Kan het kwaad als ik 2 weken geen orgaan voer?
Dat is dan puur voor het gemak dat als straks het hart er is ik weer gewoon de mix kan maken ipv moeilijk moeten doen  ;)
Door 202Spots
#2238503
Ik zou er geen probleem van maken, de orgaan mix zonder de hart is genoeg.
"t  gebeurd hier vaak genoeg dat ze 'n paar weken geen hart krijgen...

**Oh ik zie nu pas dat je dan helemaal geen orgaan zou geven...hebbie wel pens?
Of anders misschien bij de supermart wat kippenlevertjes of zo halen?
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 27 jan 2012, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2238505
Ik durf mijn katten tot 2 weken zeer incompleet te voeren, dus denk aan beperkt orgaan voor Sien of voor Ot ruim 1,5 week alleen tartaartjes en wat muizen. Desondanks vind ik 3 weken totaal geen orgaan te lang.
Ik zou iig voor nu de orgaanmix die je al hebt gemaakt voeren en ergens bij een andere slager wat hart halen en dat er los bij voeren. Voor nu voer je dan toch nog bijna compleet en als je morgen ofzo bij een andere slager bent geweest, kan je weer helemaal compleet voeren.
Door Martine-Tom
#2238516
202Spots schreef: Ik zou er geen probleem van maken, de orgaan mix zonder de hart is genoeg.
"t  gebeurd hier vaak genoeg dat ze 'n paar weken geen hart krijgen...

**Oh ik zie nu pas dat je dan helemaal geen orgaan zou geven...hebbie wel pens?
Of anders misschien bij de supermart wat kippenlevertjes of zo halen?
Hij is allergisch voor kip dus dat gaat het niet worden  :-\
Ik wil die 2 weken dan even helemaal wachten anders word het zo onhandig, en als ik de mix zonder hart maak krijgt hij 12 weken geen hart (hij krijgt maar 20 gram per dag).
En ja pens krijgt hij wel, 1 keer per week is het pensdag  :)
Door Martine-Tom
#2238520
ChantalKrijn schreef: Bij ons in bijna elke dierenwinkel liggen blokjes hart enzo in de vriezer, misschien kun je dat even geven bij gebrek aan beter?
Ohjaaa! Ik kwam in mijn hoofd niet verder dan de kippenhartjes van de Toko maar dat kan dus niet.
Volgens mij hebben we hier lam en runderhart  :)

Kijk toch goed zo'n forum soms denk je gewoon veel te moeilijk  :biggrin2:
Door *Flip*
#2238527
kan je het orgaan dat je hebt niet half ontdooien en dan een kwart/hoeken eraf snijden, de rest terug invriezen en van dat kwart een tijdelijke orgaanmix zonder hart maken.  In je volgende mix heb je dan wel iets meer hart tov ander organen, maar dat is geen probleem.
Door *Flip*
#2238529
martine-tom schreef: Ohjaaa! Ik kwam in mijn hoofd niet verder dan de kippenhartjes van de Toko maar dat kan dus niet.
Volgens mij hebben we hier lam en runderhart  :)

Kijk toch goed zo'n forum soms denk je gewoon veel te moeilijk  :biggrin2:
lamshart kan je ook bij de turk krijgen en rund bij de AH, al is dat dan wel duurder als je een kilo moet kopen.
Door ChantalKrijn
#2238535
Het is dat ik toevallig gisteren wat Haaksbarf rolletjes ben gaan halen voor de kleine Tyke zodat hij aan meedere smaakjes kan wennen (paard, geit, lam, zalm) en dat ik dus de andere dagen kan barfen met kip- en eendennekken en kwartel.
Mijn oog viel dus op die zakjes  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2238537
*Flip* schreef: lamshart kan je ook bij de turk krijgen en rund bij de AH, al is dat dan wel duurder als je een kilo moet kopen.
Ja nogal, ik had al gekeken iets van 12 euro de kilo vroegen ze hier  ::) Nou ben ik wel goed maar niet gek :-X
Door eelke
#2238538
Smuldier heeft pakjes runderhart :) gewoon bij de super te kopen dus.

In het vleesschap bij de ah ligt het ook, dierenvoeder staat er bij, maar das echt heel duur!
Door 202Spots
#2238539
martine-tom schreef: Hij is allergisch voor kip dus dat gaat het niet worden  :-\
Ik wil die 2 weken dan even helemaal wachten anders word het zo onhandig, en als ik de mix zonder hart maak krijgt hij 12 weken geen hart (hij krijgt maar 20 gram per dag).
En ja pens krijgt hij wel, 1 keer per week is het pensdag  :)
Dan geen hart of ergens anders hart halen? Hij krijgt in ieder geval andere orgaan,dus ik vind 't niet zo erg hoor.
Door Martine-Tom
#2238541
eelke schreef: Smuldier heeft pakjes runderhart :) gewoon bij de super te kopen dus.

In het vleesschap bij de ah ligt het ook, dierenvoeder staat er bij, maar das echt heel duur!
Hier dus niet meer  :-\
Smuldier dan, bij de appie heb ik het nog nooit gezien, zal er eens kijken de volgende keer...uit nieuwsgierigheid  ;)
Door eelke
#2238548
martine-tom schreef: Hier dus niet meer  :-\
Smuldier dan, bij de appie heb ik het nog nooit gezien, zal er eens kijken de volgende keer...uit nieuwsgierigheid  ;)

Nee, appie heeft geen smuldier in het assortiment meer, alleen rodi. Smuldier moest hun prijs verhogen (logisch, want het is nog zo goedkoop) en ah was het er niet mee eens

c1000, plus, super de boer etc wel. Op de site van smuldier (is van mulders diervoeding) kun je als het goed is een lijst vinden van supermarkten die het verkopen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door