Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yvonne K
#2232468
Als het veel bloed is van wild dan vries ik het in kleine porties in en doe het dan door de groentemix.
Die eten ze dan iets liever!! :D
Ik vind het zonde om het weg te gooien, zitten toch ook voedingsstoffen in.
Door Kemi
#2232541
Ik had een groot limonade-glas vol! Ik hou niet zo van bloed :coolsmiley:, dus heb ik het maar in een ijsblokzakje gedaan. Groentemix maak ik volgend weekend, en daar ga ik zeker wat van door doen. Ook wil ik wel eens, klein uitproberen, een spoor maken voor Kemi, kijken of ze wat doet!
Door smulpaap
#2232555
jara schreef: Ik voer het bloed er gewoon bij, zonde om weg te gooien, zeker bloed van wildvlees zoals haas en hert.... lek/dooiwater wat van b.v VSE eend afkomt dat spoel ik wel vaak weg...dit is meer water dan bloed
Yep , zo zie ik dat ook , heerlijke hondse jus .... zeker van wild
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2233537
Mevroi Kruim schreef: Ja, ik heb ook wat bakjes in de vriezer staan met lekvocht en bloed voor sporen  :D van haas en van orgaan komt vaak aardig wat af.
Die tip van in een oud afwasflesje vond ik geniaal trouwens, evenals spoor markeren met stukjes papier in de bomen.
Dat afwasflesje ga ik ook onthouden, ik heb nu mijn bloedspoor gemaakt met keukenpapier doordrenkt met het bloed. Maar het papiertje werd steeds minder rood natuurlijk hoe verder ik met het spoor was.
Maar... hoever zijn de druppeltjes ( ongeveer natuurlijk) van elkaar in een spoor?
Door Laura2004
#2233744
Wat een leuk idee dat van dat bloedspoor, dat ga ik zeker een keertje proberen als ik in Spanje ben, ik denk dat de honden dat geweldig zullen vinden  :)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2234101
Mevroi Kruim schreef: Volgens mij in het begin 1 meter ertussen maar dat kun je snel opvoeren.
Aha, dat is toch best al een flinke afstand, maar dat scheelt dan weer in druppels als je een langer spoor wilt maken.  ;)
Door Mevroi Kruim
#2234152
1 meter kunnen ze qua neus makkelijk overbruggen, zeker als het om een aantrekkelijk luchtje als bloed gaat! En lukt dat niet dan maak je de tussenruimte gewoon kleiner.

Ik ben trouwens met de IJsjes begonnen met sleepsporen van pens  :D gewoon een lap pens aan een touw en dan gelijk een flink spoor uitgelegd, paar honderd meter, uit zicht van de honden (ik kan hier niet zo makkelijk van te voren een spoor uitzetten). Aan het eind ligt dan de lap pens als beloning. Dat hoefde ik ze helemaal niet uit te leggen, ze liepen het gelijk in turbo-tempo uit  :biggrin2: Als ik nu zo'n spoor maak dan til ik de pens regelmatig een eind op zodat ze mijn voetspoor moeten volgen om het spoor te vervolgen. Dat werkt ook best goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door