Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ilsuuuh
#2230863
Ik zeg altijd ik BARF en weet wat ik geef!!
Nou kreeg ik net de opmerking je weet dat je bijv een kip geeft,
maar je weet niet wat deze heeft gegeten...

tjaa dat is waar...

Maar maakt dat uit dan en weten we dan toch niet helemaal wat we geven??
Door 202Spots
#2230884
Vind ik eigenlijk wel heel erg ver zoeken hoor ::)
Wat de kip heeft gegeten is omgezet in KIP!!
Wat de koe heeft gegeten is omgezet in RUND enz.enz,
Denk je daar ook over na wanneer je ZELF kip of biefstuk eet?
Door Miranda 1
#2231003
Persoonlijk denk ik daar niet bij na, maar dat doe ik ook niet met mijn eigen eten.
Maar aan de andere kant heb ik een hond met een voedselallergie. Ik weet bijvoorbeeld dat hij allergisch is voor kip en kalkoen. Maar of hij allergisch is voor wilde eend heb ik nog niet geprobeerd. In dat geval kan het wel van belang worden wat een dier heeft gegeten. Maar dat heeft het voor mij een gerichte reden.

Ik heb ook een keer vlees ontvangen zonder stikker erop en ik wist niet zeker wat het was. Ik kon het wel raden adv de bestellijs. Ik barf ook nog niet zo lang. Dit heb ik dus niet gegeven aan mijn allergische hond, maar heeft mijn andere hond lekker opgegeten. Dus ik wil wel zeker weten welk diersoort ik geef. En door het langer te geven herken ik dingen wel beter.
Door Mevroi Kruim
#2231022
Ik denk er wel bij na, ook voor mezelf, vandaar dat ik zelf biologisch eet en mijn honden en katten bij voorkeur ook. Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt voor de voedingswaarde.
Maar ach, van brokken weet je helemaal niks tenslotte  ::)
Door 202Spots
#2231072
Mevroi Kruim schreef: Ik denk er wel bij na, ook voor mezelf, vandaar dat ik zelf biologisch eet en mijn honden en katten bij voorkeur ook. Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt voor de voedingswaarde.
Maar ach, van brokken weet je helemaal niks tenslotte  ::)
Ik kan misschien wel begrijpen dat er 'n andere smaak aan zit...
maar weet jij dan  precies wat 'n biologiese kip eet en wat 'n niet biologiese kip eet?
Ik voer nu al ik weet niet meer hoe lang alleen maar gewone kippen, en mijn honden hebben er nooit geen nadeel aan ondervonden. ;)
Door Lizzy
#2231086
Ik begrijp in alle eerlijkheid niet wat de persoon die deze opmerking plaatst hier nou eigenlijk mee wil vragen of beweren? Nee, ik weet niet wat de kip heeft gegeten, nee, ik weet niet waar de broccoli heeft gegroeid. En? Dus? Stelt deze persoon deze vraag ook over het eten dat hij/zij zelf eet? Het is toch altijd nog een groot verschil of ik een kip voer (die geschikt is voor menselijke consumptie) of een prak met goedgekeurd afval aan mijn hond voer, waarvan ik niet eens weet wat er in zit en in welke verhoudingen? Dat kan Stevie Wonder toch nog zien, dat verschil?
Door 202Spots
#2231107
Dat bedoel ik ook Lizzy...we voeren voer waarvan we weten WAT 't is...kip, kalkoen, rund, vis, schaap en ga zo maar door.
Of de vis in smerig water heeft gezommen??? Of de kip mais of graan heeft gegeten? Of de koe vers gras of brokkenvoer heeft gegeten?
Waar is 't eind? Ik maak me er echt geen zorgen over want ik weet wat ik voer.
En op 'n blik voer kan ik lezen dat er o.a "by products" in verwerk zijn...
je kan opzoeken wat dat allemaal inhoud, en ik geef er de voorkeur aan om dat soort afval niet te voeren..klaar toch?
Door nienk
#2231216
Ilsuuuh schreef: Ik zeg altijd ik BARF en weet wat ik geef!!
Nou kreeg ik net de opmerking je weet dat je bijv een kip geeft,
maar je weet niet wat deze heeft gegeten...

tjaa dat is waar...

Maar maakt dat uit dan en weten we dan toch niet helemaal wat we geven??
in sommige gevallen zal het wel uit maken, ik weet bijvoorbeeld dat er allergische honden zijn die niet tegen bio-industrie kunnen, maar wel tegen biologische kip. weet niet of dat komt door het andere voer wat de kip gekregen heeft, of door eventuele medicatie e.d.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door