Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#2225882
zijn er extra toevoegingen uit eten die je aan een hond met HD kan geven wat beter is voor hem? Mijn honden hebben geen HD hoor maar iemand die ik ken wel
Door Lizzy
#2225895
Behalve een knap BARF menu denk ik dat ik extra visolie zou geven. En ik zou er in moeten duiken of glucosamine (en dergelijke) zinvol is...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2225993
Lizzy schreef: Behalve een knap BARF menu denk ik dat ik extra visolie zou geven. En ik zou er in moeten duiken of glucosamine (en dergelijke) zinvol is...
Ja best wel. De meeste pijn bij HD wordt meestal veroorzaakt door de botwoekeringen/artrose en de daarbij optredende ontstekinkjes, dus als je de artrose kunt vertragen met b.v. glucosamine, dan is dat wel gunstig.
Door JoNoMo
#2227101
Ik gaf Jopie (HD D) glucosamine en msm en ook nog duivelsklauw tegen de pijn.
Ik wist vanaf 18 maanden dat haar heupen zo slecht waren dus heb ik veel aan spieropbouw gedaan dus veel lopen.
Ze is 9 jaar geworden.
Door Limpy
#2228045
herder_lover schreef: is dat allemaal via internet te verkrijgen? En zo ja waar en waarop zoeken? Denk niet dat ik het hier zo kan kopen namelijk ;)
Je zou eens kijken of je het via online-shops in de USA naar curacao zou kunnen krijgen...
(weet ook niet hoe prijzig dat gaat zijn)
Door hapschaartje
#2229214
Er zijn een aantal jaren geleden onderzoeken gedaan, zowel in de Scandinavische landen als in de USA met niet zure vitamine C bij honden met HD en met honden zonder HD, maar van HD gevoelige rassen. De resultaten waren verbluffend. Ergens heb ik daarover een vertaald artikel. Ik zal het eens opzoeken en proberen hier te plaatsen. Is echt heel erg interessant!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2229314
Angelique schreef: Ja best wel. De meeste pijn bij HD wordt meestal veroorzaakt door de botwoekeringen/artrose en de daarbij optredende ontstekinkjes, dus als je de artrose kunt vertragen met b.v. glucosamine, dan is dat wel gunstig.
Daarop inhakend, er wordt gezegd dat rood vlees ontstekingen kan stimuleren en daar zou ik dus zo min mogelijk van geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door